Gå til innhold

Leter etter nye band/musikk!

Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-Franz Ferdinand (pop-rock)

5523712[/snapback]

Uff... en grunn til at bandet jeg spiller i heter Gavrilo Princip.

Men uansett vil jeg anbefale The Mars Volta. Takket være dette forumet er jeg frelst av dette bandet.

Dessuten vil jeg anbefale Deep Purple, Rainbow, Thin Lizzy, Gary Moore og Radiohead.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Guns N' Roses!

Ja, det er et gammelt band (men eldre artister/band er allerede nevnt).

Da vil jeg anbefale platene

Appetite for destruction

Use Your Illusion II

Use Your Illusion I

Lies (ikke så veldig bra, har endel akustiske låter)

Det er mulig at Axl Rose (vokalist & frontfigur) sitt store prosjekt Chinese Democracy kommer ut i nærmeste framtid. Det har allerede lekket ut tre sanger ut på nettet fra dette albumet. De sangene her tydlig preget av at musikken har forandret seg, og er mye mer moderne. Jeg liker sangene og er veldig imponert, tatt i betrakning det dårlige albumet The Spagehtti Incident? som var det siste som kom ut. Da savnet vi gitarister som Slash, Duff McKagan og Izzy Stradlin (han stakk før Use Your Illusion-platene, though), så det albumet var full av punk/rock-coverlåter og var ikke så veldig bra.

Guns N' Roses :love:

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale Guns N' Roses!

Ja, det er et gammelt band (men eldre artister/band er allerede nevnt).

Da vil jeg anbefale platene

Appetite for destruction

Use Your Illusion II

Use Your Illusion I

Lies                      (ikke så veldig bra, har endel akustiske låter)

Det er mulig at Axl Rose (vokalist & frontfigur) sitt store prosjekt Chinese Democracy kommer ut i nærmeste framtid. Det har allerede lekket ut tre sanger ut på nettet fra dette albumet. De sangene her tydlig preget av at musikken har forandret seg, og er mye mer moderne. Jeg liker sangene og er veldig imponert, tatt i betrakning det dårlige albumet The Spagehtti Incident? som var det siste som kom ut. Da savnet vi gitarister som Slash, Duff McKagan og Izzy Stradlin (han stakk før Use Your Illusion-platene, though), så det albumet var full av punk/rock-coverlåter og var ikke så veldig bra.

Guns N' Roses  :love:

5627793[/snapback]

Du kan egentlig ikke si at dagens Guns 'n' Roses er Guns 'n' Roses.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Testament, spesielt om du liker Metallica. Testament er kanskje mer som en blanding mellom Metallica og litt hardere stil, f.eks Slayer, men uansett. Genial thrash-metal som jeg synes så altfor ofte blir oversett. Album verdt å sjekke ut: The Legacy, The New Order, Practice What You Preach, The Gathering, First Strike Still Deadly, og DVD'en Live in London. Da har du det beste av det beste :) . Headbang the night away :D

testament-2005.jpg

(noen her synes kanskje jeg bruker enhver anledning til å få fram Testament, men synes det bare er litt trist å se at de som regel alltid blir oversett når 80 talls thrash blir nevnt.)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Du kan egentlig ikke si at dagens Guns 'n' Roses er Guns 'n' Roses.

5627804[/snapback]

Nei, det er jeg enig i. Axl Rose er jo eneste gjenværende medlem fra "gode, gamle" GN'R. Det finnes også andre band som er medlemmer fra Guns N' Roses.

Velvet Revolver, Slash' Snakepit, Neurotic Outsiders, Duff McKagan har gitt ut soloalbum (Beautiful Disease), mener å huske at Izzy Stradlin også har gått solo.

:hrm:

Det er ikke Guns N' Roses slik vi kjenner de, men navnet er det og jeg liker musikken og det er det som teller :)

Lenke til kommentar

Sjekk ut Porcupine Tree. Vakker progrock.

Steven Wilson, som er vokalist i bandet, var med og lage Damnation og Deliverance platene til Opeth.

Sjekk ut Deadwing, Futile EP og In Absentia platene.

Dei første platene dei kom med er ganske rolige, mens dei siste er litt meir heavy. Fantastisk band.

Eit anna band som og er verdt å sjekke ut, er The Dillinger Escape Plan. Dei er heilt rå. Vil nesten kalle det USAs Meshuggah, sjøl om det er nokså forskjellig. Kan virke voldsomt kaotisk i starten, men dei veit virkelig ka dei driver med.

Og til slutt må eg nevne Lamb of God. Skikkelig heavy greier.

:w00t:

Endret av Antipop
Lenke til kommentar

Om du ikke er fremmed for musikk som ikke kommer fra vesten, kan du jo se på Dir en grey eller Moi Dix Mois.

Førstnevnte har et ganske bredt lydbilde, som varierer fra thrash metal til chaos og ganske rolige saker. Jeg siterer wikipedia, "Given the eclectic nature of the music the band produces, it is very difficult to accurately categorize them". Både japanske og engelske tekster.

Moi Dix Mois er gothic metal, med innslag av fransk musikk her og der. Kombinasjonen av pipeorgel, harpe, elektrisk gitar og death-aktig tromming er interessant, særlig med den spesielle stemmen til vokalisten. Dette er egentlig soloprosjektet til Mana fra Malice Mizer (ta en kikk på dem også, om MDM faller i smak), og de er sterkt preget av hans smak.

Andre ting som er verdt en nærmere titt er Machine Supremacy, svensk SiD Metal. Selve konseptet er vanskelig å forklare uten å høres gal ut, det må nesten høres. Mange av sangene deres er tilgjengelig gratis på deres offisielle hjemmesider, http://www.machinaesupremacy.com

DragonForce, britisk Speed Metal er også greit, gjerne i små doser. Og ligg for guds skyld unna albumet Inhuman Rampage om du ikke er vant med dem, da de to foregående (Valley of the Damned og Sonic Firestorm) er en hel del bedre. Og ja, musikken er slik som du gjerne forestiller deg når du hører titlene.

Mye av det andre jeg kan komme på er allerede nevnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...