Ustedalen Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Heisann, tenkte jeg må oppgradere musikken min litt. Så det er igrunn bare å slenge opp alle typer band som er geniale. Og med hva slags musikksjanger! Noen kriterier: - Ikke Tecnho/trans eller lignende - Ikke Dansband - Ikke hip-hop - Ikke Rap - Ikke Listepop Ellers går alt bra Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg får bare slå til og anbefalle Tool da Hør på Lateralus og bli frelst. Lenke til kommentar
Punk/rock Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Stort sett mye av Radiohead er bra! Passer kanskje ikke til nicket mitt her på forumet men du bør sjekke ut Radiohead - Street spirit (fade out) Radiohead - Creep (acoustic) Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Katatonia: Doom/Death/Gothic Metal/ Rock. Novembre: Progressive Doom/Death Metal. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Stort sett mye av Radiohead er bra! Passer kanskje ikke til nicket mitt her på forumet men du bør sjekke ut Radiohead - Street spirit (fade out) Radiohead - Creep (acoustic) 5519961[/snapback] ord. radiohead eier. anbefaler det jeg og. andre anbefalte artister: pink floyd - progrock (anbefaler albumet wish you were here) led zeppelin - hardrock david bowie - rock (hør albumet "the rise and fall of ziggy stardust and the spiders from mars"...dødsbra) sigur ros - ambient og stemningsfull postrock opeth - progmetal flaming lips - indierock (hør albumet "yoshimi battles the pink robots") jeff buckley - singer/songwriter dette var bare noen tips fra min side, dersom du har 100% lik musikksmak som meg kommer du til å elske alt dette...men det regner jeg ikke med. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Opeth. Kan starte mykt med Damnation og hoppe videre til de litt tyngre Blackwater park og Deliverance diskene, samt alle de fine gamle sangene som Face of Melinda og Night and the silent water. Vil kalle det Metal... Alle liker plutselig System of a downs nye album, Mesmerize og Hypnotize som jeg vil kalle Alternative. Godsmack har også noe bra i seg med album som Faceless og The other side som er vakker som fy.. Vil kalle også dette Alternative. Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 AC/DC Led Zeppelin Deep Purple Iron Maiden Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hellbillies - Norsk country/rock Santana - Rock/latinamerikansk Vinskvetten - Vestlandshumor Sonata Arctica - Power-metal Nightwish - Metal med kvinnelig vokalist Stratovarius - Power-metal Children of Bodom - Litt hardere form for power-metal Dream Theater - Prog-rock Kansas - 70-talls prog-rock Frank Zappa - Jazz-rock Jimi Hendrix - Rock The Rolling Stones - Rock Dire Straits - Soft-rock Moonsorrow - Finsk viking-metal Deep Purple - Klassisk rock Rammstein - Tysk industrial metal Kaizers Orchestra - Norsk rock med oljetønner og sånn Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Nå skal jeg være skikkelig nerd: Jeg vil anbefale det ungarske bandet Alvin és a mókusok som spiller en form av ska-punk som er utrolig fengende. Ungarsk er kanskje verdens rareste språk. Anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Turbonegro - Death punk In Flames - Göteborg metal(?) De gruppene står nærmest mitt hjerte, så jeg anbefaler bare dem Lenke til kommentar
intheass Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 -Red Hot Chili Peppers (funk/rock) Digger bare dette bandet! -Franz Ferdinand (pop-rock) -The Strokes (pop-rock) -Sublime (ska) -Deftones (rock) -Motörhead (heavy-metal) Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Som nevnt kan kanskje AC/DC være verdt et forsøk? Tatt i betraktning at de ikke har kommet med noe bra på en mannsalder (muligens med unntak av Stiff upper lip) så lever bandet i beste velgående, og har en armada av fans. En grei inngangsportal er kanskje albumene Powerage og Highway To Hell, men i det store og hele dreier AC/DC seg om god boogie rock ispedd en hel masse humor. Ikke noe kompliserte greier med andre ord, men det har heller aldri vært AC/DC's intensjon. Lenke til kommentar
LamaLover Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg følermeg direkte støtt med tanke på at ingen har nevnt Arctic Monkeys! De gav ut cd forrige mandag - uke 4.. Jeg var syk så jeg fikk ikke kjøpt den før i dag.. Men nå har jeg makten! HA HA HA De er geniale - britisk punk-rock! Oh-je! Liker best: When the Sun Goes Down Choo Choo Dancing Shoes Fake tales of San Fransisco Mardy Bum Lenke til kommentar
Hardflip Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Har akkurat begynt å hørt på et band som heter Dragonforce, som jeg kan anbefale på det sterkeste. sinnsykt hard og kjapp power metal.. Sjekk det ut her! også anbefaler jeg også å kjøpe den nye In flames plata Endret 31. januar 2006 av Hardflip Lenke til kommentar
Bompi89 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Stonegard med plata Arrows... den tar helt av! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Rockfour fra Israel. De var virkelig fjorårets største funn for min del... Lenke til kommentar
yzxxz Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Yellowcard har noen kule sanger, Our Lady Peace har mye bra, Three Days Grace har noen sanger og Jason Mraz(ikke egentlig band) har veldig bra stemme og mye bra. Vil og anbefale Stabilo Boss hvis du vil ha noe enda roligere. Lenke til kommentar
hørting Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 E-76 Åsmund Åmli Band Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Rock/Hardrock/Metall: Disturbed, Mudvayne, Static X, Soil, Slipknot, Linkin Park, Korn, Drowning Pool, Metallica, Children og Bodom, System of a down er veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå