Gå til innhold

Motorola V3 så digg som alle skal ha det til?

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke hvorfor alle skryter så fælt av Motorola V3.. Den har riktignok kult design og bra knapper, men der stopper det også.. Den har for det første lite minne (5mb!) noe som hindrer den i å være en funksjonabel telefon. Folk driver å skryter av skjermen dens, joda, den er helt grei, men den er elendig plassert, om med det mener jeg at den skulle vært snudd 90 grader! Synsvinkelen horisontalt på de fleste TFT-skjermer er ganske god, og dårligere vertikalt, her er det omvendt. (Dette er noe alle som har prøvd V3 burde ha opplevd.) Dette resulterer i at det er vanskelig å se skjermbildet "skarpt" fra hvilken som helst vinkel. Prøv å snu telefonen 90 grader, så skal du se at bildet blir mye mer behagelig å se på. Dette er noe de fleste mobilfabrikater har klart å unngå, at Motorola ikke har sett dette er veldig rart. Menysystemet er heller ikke så veldig mye å skryte av. VGA-kamera er også ganske utdatert.

Disse tingene er noe jeg synes må vektlegges sterkt, og jeg skjønner ikke at folk velger å overse dette når de betaler så mye for telefonen.

Vet at sikkert mange kommer til å peppre meg full, etter dette, men jeg tror det er endel der ute som er enige med meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i mye av det du skriver, men så er jo V3 på vei ut. Det kommer en ny modell som tar seg av nettopp kamera, minne og menysystem. Legger i tillegg inn en brukbar mp3-spiller. Så jeg ser ikke egentlig problemet... Den er på vei ut, på samme måte som f.eks. SE K700i. Mye stygt man kan si om den også :-)

-snubbel

Lenke til kommentar

Jeg kan jo stille meg først i køa....

"Folk driver å skryter av skjermen dens, joda, den er helt grei, men den er elendig plassert, om med det mener jeg at den skulle vært snudd 90 grader! Synsvinkelen horisontalt på de fleste TFT-skjermer er ganske god, og dårligere vertikalt, her er det omvendt"

Hvilke telefoner er det du viser til? snudd 90 grader??

For å si noe.....V3 RAZR er ikke noe ny telefon. Denne hadde jeg for tre - 3 - år siden.

Den er en av verdens tynneste og det å lage tynne telefoner er det mest utfordrende for produsentene ( REF: intervju med designerene hos Samsung ) Først nå, mange år etter Motorola, begynner konkurrentene å greie det Motorola har greid lenge. LG, Samsung og Benq/siemens har nylig gitt ut tynne telefoner eller flate tastatur

"Disse tingene er noe jeg synes må vektlegges sterkt, og jeg skjønner ikke at folk velger å overse dette når de betaler så mye for telefonen"

- Mye for V3? Denne koster ca. 2300 ny uten abo! Er det mye??

Skal du vise til kredibilitet bør du vise til eksempler som underbygger dine påstander...Jeg er totalt uenig i dine synspunkter

V3i som har 1.3 MP kamera, bedre skjerm, minnekort m.m. Det er DENNE vi burde diskutert.

Uansett er V3 / V3i designtelefoner som blant annet kommer i metall. De stiller i samme klasse som Nokia 8800, og det er en mer interessant diskusjon

Lenke til kommentar

en ting som jeg slet emd v3, det var etter å ha knipset bilde, pleier være så rask med å trykke på "lagre", men ender alltid med at jeg velger "sende som.." (husker ikke hva det heter igjen). Så dermed mister jeg bilde(ne). Hoof *rister neve*

Lenke til kommentar
Jeg kan jo stille meg først i køa....

"Folk driver å skryter av skjermen dens, joda, den er helt grei, men den er elendig plassert, om med det mener jeg at den skulle vært snudd 90 grader! Synsvinkelen horisontalt på de fleste TFT-skjermer er ganske god, og dårligere vertikalt, her er det omvendt"

Hvilke telefoner er det du viser til? snudd 90 grader??

For å si noe.....V3 RAZR er ikke noe ny telefon. Denne hadde jeg for tre - 3 - år siden.

Den er en av verdens tynneste og det å lage tynne telefoner er det mest utfordrende for produsentene ( REF: intervju med designerene hos Samsung ) Først nå, mange år etter Motorola, begynner konkurrentene å greie det Motorola har greid lenge. LG, Samsung og Benq/siemens har nylig gitt ut tynne telefoner eller flate tastatur

"Disse tingene er noe jeg synes må vektlegges sterkt, og jeg skjønner ikke at folk velger å overse dette når de betaler så mye for telefonen"

- Mye for V3? Denne koster ca. 2300 ny uten abo! Er det mye??

Skal du vise til kredibilitet bør du vise til eksempler som underbygger dine påstander...Jeg er totalt uenig i dine synspunkter

V3i som har 1.3 MP kamera, bedre skjerm, minnekort m.m. Det er DENNE vi burde diskutert.

Uansett er V3 / V3i designtelefoner som blant annet kommer i metall. De stiller i samme klasse som Nokia 8800, og det er en mer interessant diskusjon

5519845[/snapback]

Snudd 90 grader, ja. Jeg viser til de fleste andre telefoner med TFT skjerm, som har ungått denne syns-vinkel-tabben. En TFT skjerm har god synsvinkel i èn dimensjon, nemlig horisontalt. Det vil si at det blir minimalt med fargeforvrenging/lys-eller kontrast-forandring ved å se skjermen fra forskjellige horisontale vinkler (såfremt skjermen er riktig rotert.) Holder du derimot V3 90 grader (liggende) i hånden vil du se at synsvinkelen nå er mer lik andre telefoner med TFT skjerm... og mye mer behagelig å se på.

Det at du har hatt telefonen i 3 år tror jeg lite på. Siterer fra Motorola.com:

2004: Motorola introduces the RAZR V3 phone, an ultraslim, metal-clad, quad-band flip phone. The 13.9mm thin device uses aircraft-grade aluminum to achieve several design and engineering innovations, including a nickel-plated keypad. Introdusert i 2004.. såvidt jeg vet er vi i starten av 2006 nå.

Greit at telefonen ikke er så dyr lenger, men du får fortsatt mye bedre telefoner for samme pris idag. Les: Nokia 6230i, Siemens M75, og for et par-tre hundrelapper til får du den flere ganger bedre K750i.

Lenke til kommentar
en ting som jeg slet emd v3, det var etter å ha knipset bilde, pleier være så rask med å trykke på "lagre", men ender alltid med at jeg velger "sende som.." (husker ikke hva det heter igjen). Så dermed mister jeg bilde(ne). Hoof *rister neve*

5519886[/snapback]

Jeg syns personlig det hadde vært enklere å hatt "lagre" foran "sende". det er større sjanse for at man lagrer bildene enn å sende.

skrive sms er litt teit, vet aldri når sms1 slutter... tror den slutter ved 290 eller noe sånt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...