Gå til innhold

Erfaringer med ABIT KN8-SLI ?


GD8

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere å kjøpe meg et Abit KN8-SLI hovedkort. Er det noen som har noen erfaringer vedr. dette kortet? Vil nemlig være på den sikre siden, før jeg går til innkjøp av hovedkort. Planen min er å kjøre en AMD Athlon 64 X2 4200+prosessor på det. Dette kortet virker greit når det gjelder Dual core støtte, både når det gjelder prise og spesifikasjoner. Dette kortet fant jeg i en grei prisklasse for kort som støtter dual core. Er det noen andre kort som støtter dual core som kan anbefales? Helst i den samme prisklassen.

 

Håper på seriøse svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abit hovedkortet støtter ikke ddr 2 altså ikke PC4200, grunnen til at det er ustabilt er at du har feil minne... kjøp deg DDR DIMM PC3200 du, Lønner seg å bruke minnet som er støttet serru :thumbup:

 

Her er link til brukbart minne til Abit Kn8 sli:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309573&cks=PRL

 

PS: DDR2 kommer ikke på AMD platformen før Sockel AM2, som er satt til å komme

rundt i sommer hvis jeg ikke tar helt feil...

Endret av Bjørn Andreas
Lenke til kommentar
uansett... hovedkortet støtter kun PC3200

5528075[/snapback]

 

Og hva er poenget ditt? Ingen hovedkort støtter offisielt mer enn PC3200 såvidt jeg vet. Den eneste forskjellen på PC4200 minne er at det er godkjent for hastigheter opptil 250MHz (DDR500). Som sagt skjer jo problemet når minnet kjører på 200MHz også, som er PC3200 hastighet. Vær snill og ikke post om ting du kan lite eller ingenting om.

 

Har anskaffet meg et A8N32-SLI i dag, får da vite om det er kortet eller minnet det er noe galt med.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke prøvd med PC3200 minne, da jeg ikke har noe tilgjengelig og allerede har et par utmerket gode brikker.

 

Var ikke meningen å virke sur, men nå kom du med ganske harde påstander om at jeg har DDR2 minne etc.

 

Tilbake til tema, bortsett fra at kortet ikke ser ut til å like minnet mitt så er det et veldig godt og funksjonelt kort ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...