Lurifaksen Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Har en LCD-tv som ikke har HDMI-kontakt, kun VGA og DVI. Finnes det en måte å koble HDMI til DVI? (adapter) Hvorfor i all verden har ikke xbox360 direkte støtte for DVI egentlig (i stedet for VGA, som likevel enkelt kan fikses med adapter)? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Går helt fint å bruke en HDMI->DVI adapter. Men per i dag finnes det ikke noen HDMi-kabel til Xbox-en. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Hvorfor i all verden har ikke xbox360 direkte støtte for DVI egentlig (i stedet for VGA, som likevel enkelt kan fikses med adapter)? 5519537[/snapback] Det er fordi maskinen kun sender ut analoge hd-signaler. Selv med en adapter er det fremdeles analoge signaler i kabelen. Component, vga -> analog dvi, hdmi (egentlig det samme som dvi, men med lyd) -> digital Endret 31. januar 2006 av ridgea Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Du må nok unne deg med enten component eller VGA tilkobling når det gjelder X-Box 360. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Hvorfor i all verden har ikke xbox360 direkte støtte for DVI egentlig (i stedet for VGA, som likevel enkelt kan fikses med adapter)? 5519537[/snapback] Det er fordi maskinen kun sender ut analoge hd-signaler. Selv med en adapter er det fremdeles analoge signaler i kabelen. 5531176[/snapback] Jeg stiller da spørsmålet: Hvorfor i all verden sender xbox360 ut analoge signaler? Er ikke den liksom litt fremtidsrettet? Btw, blir det samme kvalitet på VGA som med component? TV'en har støtte for 1280x720 oppløsning. Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Det ridgea sier om at konsollen kun sender analoge HD signaler medfører ikke riktighet, da den er i stand til å sende både analoge og digitale HD signaler. Dette kommer an på hvilken kabel du bruker. Det kommer DVI og HDMI kabler til Xbox 360. Endret 4. februar 2006 av wilbur626 Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Du får bedre bilde med VGA kabelen da dette er et 100% digitalt signal.Det kommer seff an på deg og TVen din om du virkelig ser forskjell.. Det ridgea sier om at konsollen kun sender analoge HD signaler medfører ikke riktighet, da den er i stand til å sende både analoge og digitale HD signaler. Dette kommer an på hvilken kabel du bruker. Det kommer DVI og HDMI kabler til Xbox 360. 5550616[/snapback] VGA kabel 100% digitalt signal? Sist jeg sjekket var VGA 100% analogt. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Du får bedre bilde med VGA kabelen da dette er et 100% digitalt signal. 5550616[/snapback] Så vidt meg bekjent er VGA 100% analogt... Men det vil altså gi mer eller mindre samme kvalitet som compositt? Hele poenget med tråden er jo at jeg ikke har compositt-utganger. Så spørsmålet er vel egentlig: Får jeg litt "HD-feeling" med VGA, kontra SCART () Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Du får bedre bilde med VGA kabelen da dette er et 100% digitalt signal.Det kommer seff an på deg og TVen din om du virkelig ser forskjell.. Det ridgea sier om at konsollen kun sender analoge HD signaler medfører ikke riktighet, da den er i stand til å sende både analoge og digitale HD signaler. Dette kommer an på hvilken kabel du bruker. Det kommer DVI og HDMI kabler til Xbox 360. 5550616[/snapback] VGA kabel 100% digitalt signal? Sist jeg sjekket var VGA 100% analogt. 5550642[/snapback] Hærre, der slo jeg meg selv i pungen. Mente seff DVI, ikke VGA Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Du får bedre bilde med VGA kabelen da dette er et 100% digitalt signal. 5550616[/snapback] Så vidt meg bekjent er VGA 100% analogt... Men det vil altså gi mer eller mindre samme kvalitet som compositt? Hele poenget med tråden er jo at jeg ikke har compositt-utganger. Så spørsmålet er vel egentlig: Får jeg litt "HD-feeling" med VGA, kontra SCART () 5550651[/snapback] Du får skikkelig "HD-feeling" med en VGA kabel, fordi det er et skikkelig HD signal. SCART lukter i forhold til VGA. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Enhver brunevarebutikk med respekt for seg selv har en sånn en inne. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Du får bedre bilde med VGA kabelen da dette er et 100% digitalt signal. 5550616[/snapback] Så vidt meg bekjent er VGA 100% analogt... Men det vil altså gi mer eller mindre samme kvalitet som compositt? Hele poenget med tråden er jo at jeg ikke har compositt-utganger. Så spørsmålet er vel egentlig: Får jeg litt "HD-feeling" med VGA, kontra SCART () 5550651[/snapback] Hva enn du gjør - aldri bland inn Kompositt/Compositt inn i denne debatten om HD signaler og gode signaler. Jeg mistenker deg for å forveksle compositt med component/komponent. Kompositt er skikkelige søpla signaler, sorry uttrykket. Blander all farge og billedinfo inn i en og samme tynne lille kabel der det blir til en smørje. Alt er bedre enn kompositt. VGA til Xbox er mye, mye bedre enn kompositt og i tillegg kan du få HD oppløsning med VGA. Det går ikke med kompositt. Begge deler er riktignok analogt, men der stopper likheten. Kort fortalt, JA, du kan få HD oppløsning via VGA hvis TV'n har HD oppløsning og VGA inngang. Du kan ikke få HD via scart uansett type, advanced eller annet. Kompositt er for hytteTV'n som du gir bort til oldefar fordi han ser så dårlig alikevel. Unngås. Endret 4. februar 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Kompositt er skikkelige søpla signaler, sorry uttrykket. Blander all farge og billedinfo inn i en og samme tynne lille kabel der det blir til en smørje. 5550913[/snapback] Ja, jeg blandet - mente komponent Og søppelkvaliteten på kompositt er akkurat årsaken til mine spørsmål, siden det ikke er aktuelt å kjøpe xbox360 hvis bildekvaliteten blir like horribel som xbox. Ser jo helt elendig ut på en LCD-tv Men da satser jeg på at VGA gir bra bilde. Men må vel fremdeles drive å justere på farger/contrast siden det ikke er digital tilkobling. TV'en min egner jo seg kun til PC faktisk. Kvaliteten, farger, kontrast og alt blir helt strålende når jeg setter i DVI-kontakten. Men når den skal brukes til TV eller xbox1 blir dette dårlig og må justeres etter hva som vises på skjermen Endret 4. februar 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Enhver brunevarebutikk med respekt for seg selv har en sånn en inne. 5550702[/snapback] Grei sak. Men hjelper jo ikke xbox 360 brukerne noe pr. i dag. Dr.Peedee Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Kompositt er skikkelige søpla signaler, sorry uttrykket. Blander all farge og billedinfo inn i en og samme tynne lille kabel der det blir til en smørje. 5550913[/snapback] Ja, jeg blandet - mente komponent Og søppelkvaliteten på kompositt er akkurat årsaken til mine spørsmål, siden det ikke er aktuelt å kjøpe xbox360 hvis bildekvaliteten blir like horribel som xbox. Ser jo helt elendig ut på en LCD-tv Men da satser jeg på at VGA gir bra bilde. Men må vel fremdeles drive å justere på farger/contrast siden det ikke er digital tilkobling. TV'en min egner jo seg kun til PC faktisk. Kvaliteten, farger, kontrast og alt blir helt strålende når jeg setter i DVI-kontakten. Men når den skal brukes til TV eller xbox1 blir dette dårlig og må justeres etter hva som vises på skjermen 5550945[/snapback] Ja, du er nok ikke alene om dette med tanke på vanlig TV og xbox1. Vanlig TV er jo 720x576 i oppløsning og når det skaleres opp til 1280x720 som TV'n din hadde så må TV'n "gjette" ganske mange punkter i oppskaleringen for å fylle bildet. Selv har jeg en LCD 40 tommer som kosta meg 25 lapper - og selv den er ikke helt knæsj på vanlige analoge TV signaler via kabel. Grei nok, men TV'n skinner virkelig når den får PC, xbox360 eller DVD spiller tilkoblet. Hvis VGA er eneste tilkobling for deg (og slik virker det jo slik jeg forstår det) så prøv med det, du kan få 1280x720 til TV'n din og det vil se mye bedre ut enn med xbox1 og kompositt. I promise. Kobla min gamle xbox1 til min LCD og det var ikke all verden det heller. (Solgte maskina til brodern... ). Dr.Peedee Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 He he samem har har koblet PS2 til min LCD tiv med komposite kabel, og bilet ser direkte drit ut. (vurderer faktsi å kvitte meg med den) DVD`en er koblet med komponent og damn harlig bilde. X-Box 360 er koblet til med VGA kabel, og bildet ser helt fantastisk rent ut med fine farger og detaljer. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Det ridgea sier om at konsollen kun sender analoge HD signaler medfører ikke riktighet, da den er i stand til å sende både analoge og digitale HD signaler. Dette kommer an på hvilken kabel du bruker. Det kommer DVI og HDMI kabler til Xbox 360. 5550616[/snapback] Beklager min feilaktige påstand. Trodde 360 kun sendte ut analoge bildesignaler nettopp pga at bare fantes analoge kabler. Men da syns jeg det virkelig er rart av microsoft at de ikke har laget digitale kabler fra starten av. Markedet er kanskje ikke "modent" for det ennå? Endret 5. februar 2006 av ridgea Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det finnes VGA-Component adaptere. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det ridgea sier om at konsollen kun sender analoge HD signaler medfører ikke riktighet, da den er i stand til å sende både analoge og digitale HD signaler. Dette kommer an på hvilken kabel du bruker. Det kommer DVI og HDMI kabler til Xbox 360. 5550616[/snapback] Beklager min feilaktige påstand. Trodde 360 kun sendte ut analoge bildesignaler nettopp pga at bare fantes analoge kabler. Men da syns jeg det virkelig er rart av microsoft at de ikke har laget digitale kabler fra starten av. Markedet er kanskje ikke "modent" for det ennå? 5553775[/snapback] Er nærliggende å tro at Microsoft valgte den standarden som har vært ute lengst og derfor er mest utbredt. Og deretter ser de ann behovet videre. Og så kan de sikkert få inn noen kroner ekstra om de lanserer en HDMI/DVI løsning senere. Men er det så sikkert at det kommer en digital kabel snart? Skulle gjerne sett sikre kilder for den opplysningen. Det er så mange rundt på nettet og halvoffisielle kilder og forståsegpåere at man kan bli usikker. Har bl.a. lest at det er ikke bare for Microsoft å selge en digital kabel og plugge den i pga hvordan arkitekturen og billedbehandlingen er i 360'n per i dag, og signalene ut fra kabeluttaket er konvertert fra digitalt til analogt tidligere i prosessen slik at noe må "fixes" slik at denne A/D konverteringen ikke skjer hvis man skal ha en digital kabel inn. Men som sagt, dette er noe jeg har lest (som alle andre har om andre påstander..) og derfor ikke kan si med noen som helst sikkerhet. Men med den billedkvaliteten jeg har via komponent i dag, så savner jeg ikke digitalt så veldig egentlig. Dr.Peedee Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Ifølge kundemagasinet til EB Games, kan man kjøpe denne kabelen (DVI) fra og med 1. mars. Om det er en "sikker" kilde, vil vise seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå