Gå til innhold

Gammel bærbar - XP eller Win 2000?

Anbefalte innlegg

Jeg har en sliten gammel bærbar jeg skal bruke som tilleggsmaskin. Ikke noe voldsom bruk, blir stort sett internett, se litt film kanskje litt tekstbehandling.

Hørte at det skulle være mer å hente på ytelsen dersom jeg installerer Windows 2000 i forhold til XP Professional som jeg har idag.

Er dette riktig? Og kommer det til å ha mye å si i forhold til mitt behov?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du vil få en vesentlig forskjell på xp og 2000. Xp er mye mere resource-krevende enn 2000. Spesielt hvad angår minne.

Er selv glad for 2000. I forhold til det du skal bruke computeren til, kan jeg ikke se det kommer til å bety noe.

En ting som dog er fint med xp, eller billed og fax framviseren. Den kommer du til å mangle, men så installerer men et av mange gode billedprogrammer i stedet for.

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt spesifikasjonene siden jeg ikke har den for hånden akkurat nå. Men jeg kan tenke meg at vi snakker om en 500 Mhz eller noe, og 64 mb ram.

Poenget er liksom om jeg skal gidde å stresse med å installere 2000 når jeg allerede har XP på den. Det er jo noen timers arbeid, og dersom ytelsen ikke blir den helt store i forskjell til mitt bruk dropper jeg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...