Gå til innhold

Chip til PlayStation 2


glotón

Anbefalte innlegg

Da ble jo PS2 veldig aktuelt... Er det vanskeligere å lodde i den en xboxen?

6573849[/snapback]

 

Det er veldig mye mindre, mange flere ledninger.

 

Men har du loddet mye xbox 1.6 versjoner og synes det er lett , så kanskje PS2 er en riktig utfordring for deg..

 

Hvis du ikke har sett en PS2 innvendig med chip, så kan du se en v12 maskin her m/laserfix (nederst til venstre) .

 

http://spillchip.com/espen_geilo.jpg

 

Kanskje litt vanskelig å se hvor store loddpunktene er, men du kan jo sammenligne med tommelen min på bildet (jeg har egentlig små hender til å være gutt)

 

Chippen er en Matrix Infinity

6573917[/snapback]

 

Som du selv sa så er det vansklelig å se størrelsen på bilde. Jeg har modda en xbox(1.6) så jeg har ikke allverden av erfaring. Mener å huske at det var et loddepunkt der som var veldig vanskelig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som du selv sa så er det vansklelig å se størrelsen på bilde. Jeg har modda en xbox(1.6) så jeg har ikke allverden av erfaring. Mener å huske at det var et loddepunkt der som var veldig vanskelig...

6574048[/snapback]

På xbox er loddepunktene veldig spredt, på PS2 er de veldig tett i tett.

 

Her er en som var i samme båt som deg, hadde moddet en del xbox før han skulle prøve seg på en PS2.

Her kan du lese om prosjektet hans (på norsk)

http://lars.werner.no/wordpress/?page_id=62

 

For de som ikke gidder å lese, så fikk han det til tilslutt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden jeg har vært i samme situasjon som alle dere, så anbefaler jeg å høre på EssspeN.

 

Jeg tenkte å spare penger på valget av chip osv. Så, etter å ha lest på diverse forum, fant jeg ut at ikke alle chippen gir respons på samme måte som modchips på en Xbox gjør. Dvs når den er riktig montert bytter logoen, gir mulighet til å forandre options osv... Dette er et must for å sjekke at alt fungerer OK.

 

For å si det kort og greit:

Xbox = Enkel, modchip montert i sokkel, greie loddepunkter

PS2 = Mer komplisert, ingen sokkel, tettere loddepunkter

 

Rådene jeg har gitt:

1. Velg en chip som bytter logo-bildet

2. Kjøp inn utstyr, hvis du mangler noe. Ohm-tester er et must for å finne kortsluttninger

3. Ta deg god tid og sett av en dag med lodding og testing.

4. Hvis du får svartskjerm eller annet første gangen, ikke gi opp. Lodd av kabler og prøv på nytt.

 

Håper det kan være til hjelp. Den første er alltid mest nervepirrende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...