Gå til innhold

Chip til PlayStation 2


glotón

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som kjenner til "MODBO V1.1 BRIKKE"?

 

http://www.playteconline.com/ps2.htm - nummer 6 ovenfra

 

Virker veldig ålreit..

det står MODBO brikke, men på siden der de beskriver litt mer grundig står det "MYTH LITE 600 eller Mars Action A752". Etter hva jeg har forstått, er ikke Myth-brikken en kopi/klone av matrix infinity?

 

Uansett, er dette bra chip'er? modbo, myth, mars action?

 

På forhånd takk for svar  :)

5814760[/snapback]

 

 

Modbo er en slags clone chip , jeg anbefaller Matrix Infinity ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Er det noen som kjenner til "MODBO V1.1 BRIKKE"?

 

http://www.playteconline.com/ps2.htm - nummer 6 ovenfra

 

Virker veldig ålreit..

det står MODBO brikke, men på siden der de beskriver litt mer grundig står det "MYTH LITE 600 eller Mars Action A752". Etter hva jeg har forstått, er ikke Myth-brikken en kopi/klone av matrix infinity?

 

Uansett, er dette bra chip'er? modbo, myth, mars action?

 

På forhånd takk for svar  :)

5814760[/snapback]

 

 

Modbo = En av de verste Matrix Infinity klonene.

Myth = Også Matrix Clone, men den har bedre hardwere enn modbo og er derfor litt dyrere.

 

Mars chippene er ingen kopi/klone. Det er en helt OK all round chip i billig klassen som IKKE støtter firmware oppgraderinger.

 

Kan også nevne at MODBO spyr ut nye versjoner hele tiden og er litt usikker på hvilken versjon de er oppi nå, men de må rette så mye feil med chippene sine at det kommer nye hele tiden. Men kan si at modbo 1.1 er ivertfall fryktelig gammel.

 

Ironisk nok finnes det MODBO kloner også.. Altså kopi av en kopi.. haha. Det er ganske patetisk :)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Takker! :thumbup: 

 

hehe, merket på modbo sine sider at de var oppe i 12 nå  :p  skal få tak i en matrix infinity  :) Har forresten Matrix infinity samme funksjoner(+-) som modbo?

5821116[/snapback]

 

Matrix vil ALLTID ha mer funksjoner enn MODBO.

Nettopp fordi funskjonene i MODBO ikke funker, dvs, hvis du enabler en funskjon i menyen blir chippen ødelagt.

 

Siden MODBO er en Matrix kopi/klone, vil Matrix alltid ha mer funksjoner siden man kan flashe matrix chippen.

 

Versjon 1.82 av matrix firmwaren som kom for noen uker siden støtter b.la VGA cable, noe som er aritg for de med HD TV eller vil kjøre PS2 på en PC monitor :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har samme problemstilling selv, så jeg bruker denne tråden.

 

Har kjøpt merg en brukt PS2 (gammel versjon), og skal chippe denne. Kom over en loddefri løsning fra DMS: http://www.dms3.com/cgi-bin/dms4ezi/site.pl?page=home

 

Noen som har erfaringer med denne?

5977453[/snapback]

 

Har ingen erfaringer med den, eneste jeg vet utifra hva jeg leser på forum (sjekk dms3.com forumet) er at mange ødlegger maskina si når de installerer denne eller har problemer med den.. Ivertfall det inntrykket jeg får av å lese support forumet, men er kanskje bare de som har problemer som klager.

 

Men det er jo en DMS4 chip som sitter i den, så når du får den på plass så vil den virke veldig bra.

 

Uansett vil du få noen til å lodde inn en DMS4 til deg for samme pris som EZI og det er en bedre løsning uansett. EZI er veldig veldig dyr.

 

har du en V9 maskin må du også gjøre ROMEO MOD eller ryker lasern din,

så sjekk at du ikke har denne ivertfall hvis du skal gå for loddefri.

V9 = SPCH-5XXXX

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Hvor er det beste stedet å kjøpe chipper til PS2 til fornuftig pris? Eneste jeg fant var www.diveneo.se

 

Jeg lurer også på om jeg kan gå for en av de mere rimelige chippene. Jeg har allerede en chippet Xbox som fungerer som mediacenter++. Eneste PS2 skal brukes til er å spille backup av Singstar fra HD (omtrent). Hva man ikke fikser for sin bedre halvdel sier jeg... :blush:

Lenke til kommentar

Du kan jo bestille fra china hvis du vil.

 

www.divineo.cn .. Rimligere enn i Norge.

Her selger de fleste den for mellom 400-500 kr.

 

Skal du ha en billig chip gå for DUO3 eller DUO2..

Den passer helt perfect i maskinen din.. Ikke kjøp DUO2GT.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Får DUO-chippene spillt backups fra HD?

 

Er det noe forskjell på installasjon på chippene? Matrix, DOU og feks DMS (ikke de loddefrie)?

6011757[/snapback]

 

Nei, det er omtrent 100% lik installasjon på alle chippene.

Hender noen få punkter er forskjellge (strøm) og noen chipper har 1-2 punkter mere på dvd/cd controller brikken, ellers er det meste helt likt.

Lenke til kommentar

Om jeg skulle anbefale en chip i dag, for bruk på 'gammel' type PS2 ville jeg uten tvil gått for en DMS4 Pro.. Merk ikke lite, men Pro versjonen. Grunnen til dette er at du kan bypasse hele bootsekvensen på PS2'en og kjøre ToxicOS.

 

Du trenger mao ikke DVDromen i det hele tatt for å kunne boote spill fra harddisk. Og det er jo en stor fordel om laseren en gang skulle gå til H. :D

Lenke til kommentar
Hmmm... Har PS2 harddisk mulighet slik som xbox1 har? (slik at man kan legge spillene inn på harddisken og slippe lange loade tider)? Er det vanskligere å modde en PS2 enn en xbox?

6573491[/snapback]

 

PS2 har hatt denne muligheten i år og dag den. :) Du kan skubbe inni HD og helt lovlig laste over på HD med en uttbyggning Sony leverte i sin tid. Men du måtte ha orginalen da dersom du ikke hadde chip.

 

Jeg har i disse dager en 250GB sak i min PS2 og en DMS4 Lite.. Så jeg må benytte en bootcd for å komme meg inn på HDen.. Men det funker knall..

Lenke til kommentar

Du har også denne muligheten med harddisk + Matrix.

Da må du bruke HDLOADER.

 

Men er enig med deg fhj, at hvis du har en stor maskin og vil utnytte absolutt ALT, så er DMS4PRO noe å titte på.

 

Men er ikke dette hensikten, ville jeg styrt unna DMS .

Nå er jo også DMS4PRO veldig dyr.

 

Du trenger IKKE bruke BOOT CD med HDD på Matrix Infinity, DMS4lite eller CC.

 

Du bare legger HDLOADER.ELF i memorycardet og holder inne TREKANT knappen når du slår på maskina så går den rett i HDLOADER modus (uten noe boot CD)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Du har også denne muligheten med harddisk + Matrix.

Da må du bruke HDLOADER.

 

Men er enig med deg fhj, at hvis du har en stor maskin og vil utnytte absolutt ALT, så er DMS4PRO noe å titte på.

 

Men er ikke dette hensikten, ville jeg styrt unna DMS .

Nå er jo også DMS4PRO veldig dyr.

 

Du trenger IKKE bruke BOOT CD med HDD på Matrix Infinity, DMS4lite eller CC.

 

Du bare legger HDLOADER.ELF i memorycardet og holder inne TREKANT knappen når du slår på maskina så går den rett i HDLOADER modus (uten noe boot CD)

6573640[/snapback]

 

Thank you EssspeN!!

 

Da lærte jeg noe i dag også.. vet du om en link til en guide til dette du kan sende på PM?

Lenke til kommentar
Da ble jo PS2 veldig aktuelt... Er det vanskeligere å lodde i den en xboxen?

6573849[/snapback]

 

Det er veldig mye mindre, mange flere ledninger.

 

Men har du loddet mye xbox 1.6 versjoner og synes det er lett , så kanskje PS2 er en riktig utfordring for deg..

 

Hvis du ikke har sett en PS2 innvendig med chip, så kan du se en v12 maskin her m/laserfix (nederst til venstre) .

 

http://spillchip.com/espen_geilo.jpg

 

Kanskje litt vanskelig å se hvor store loddpunktene er, men du kan jo sammenligne med tommelen min på bildet (jeg har egentlig små hender til å være gutt)

 

Chippen er en Matrix Infinity

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Du har også denne muligheten med harddisk + Matrix.

Da må du bruke HDLOADER.

 

Men er enig med deg fhj, at hvis du har en stor maskin og vil utnytte absolutt ALT, så er DMS4PRO noe å titte på.

 

Men er ikke dette hensikten, ville jeg styrt unna DMS .

Nå er jo også DMS4PRO veldig dyr.

 

Du trenger IKKE bruke BOOT CD med HDD på Matrix Infinity, DMS4lite eller CC.

 

Du bare legger HDLOADER.ELF i memorycardet og holder inne TREKANT knappen når du slår på maskina så går den rett i HDLOADER modus (uten noe boot CD)

6573640[/snapback]

 

Thank you EssspeN!!

 

Da lærte jeg noe i dag også.. vet du om en link til en guide til dette du kan sende på PM?v

6573910[/snapback]

 

Hei,

Last ned imaget for å installere DIVX spiller her:

http://spillchip.com/sms_install.rar

 

Pakk ut filene og brenn cden (eller bruke DEAMON TOOLS)

Ta nå denne cden og kopier alle filene i en katalog på din pc.

Så tar du HDLOADER.ELF og kopierer inn i denne mappen.

Slett den .ELF filen som lå på cden, og rename HDLOADER.ELF til samme navnet.

Brenn dette som en vanlig CD og putt den inn i din PS2.

 

Du får da beskjed om å trykke X for å installere.

Trykk X, og du har hdloader på memorycardet.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...