Gå til innhold

Hvilket bilde er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg likte første best, selv om den ikke var så uhyre orginal da.

hvordan lager du disse egentlig? regner med det er photoshop.. er det bare tålmodighet og skills det går i?

5522756[/snapback]

Nah, han tapte en konkuranse med sitt bilde (det øverste) på et annet forum. River mye kjeft der inne pga. dette og tyr dermed hit for å få en avklaring hvorvidt hans bilde er bedre enn vinnerbildet (bilde 2).

Her er hans svar på nederlaget:

Impetus  2006-01-29 21:58

Min var best, skjønner ikke hva som feiler juryen på denne siden, virker som om de dømmer hvem som lagde bildet, ikke etter hvor bra det er.

Han har laget en lik tråd her inne med to andre bilder hvor det ene bildet var vinner bildet.

Det luringen har klart å gjøre i den tråden, er at han i ettertid har gjort en edit slik at det er hans bilde som har fått to avstemninger.

Jeg var nemlig innom og leste den tråden like etter at svar nr. 2 var lagt ut. Og da var det ikke hans bilde som hadde fått stemmene.

Lenke til kommentar

Begge to er akkurat like håpløst uoriginale klisjèedynka tutorial-produkter i værste DeviantArt-stil. Det hjelper ikke å ha latterlige engelske titteler (med skrivefeil) på bildene heller...

En konkurranse der disse to er på pallplassering må være en j*vla råtten konkurranse, blir som å vinne kokke-VM med Toro tomatsuppe og hardkokte egg.

Sorry, men må nesten snakke rett fra levra.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Begge to er akkurat like håpløst uoriginale klisjèedynka tutorial-produkter i værste DeviantArt-stil. Det hjelper ikke å ha latterlige engelske titteler (med skrivefeil) på bildene heller...

En konkurranse der disse to er på pallplassering må være en j*vla råtten konkurranse, blir som å vinne kokke-VM med Toro tomatsuppe og hardkokte egg.

Sorry, men må nesten snakke rett fra levra.

5523651[/snapback]

orginale er de slettes ikke nei, men de er jo bra laga da, det må du jo være enig i? eller klarer du prestere noe bedre innenfor denne sjangeren?

Lenke til kommentar

For det første: Nei, jeg er ikke imponert, i det hele tatt. Det første av bildene er laget så og si fullstendig etter ferdig oppskrift, en tutorial en milliard folk har gjort før ham. Det andre bildet vet jeg lite om, men det overrasker meg fint lite om det er i samme gate, det er i alle fall endel elementer der jeg har sett IDENTISKE til i andre bilder. Jada, tutorials er fint for å bli kjent med programvare, men det er ikke akkurat kunst* det er snakk om her, heller posesuppe.

Hva jeg presterer og ikke presterer innenfor samme sjanger er jo fullstendig uinteressant. En må ikke være noe bedre for å gi kritikk, vet du. Jeg har all min rett til å si at Grandiosa smaker dritt, selv om jeg ikke nødvendigvis klarer å lage noen bedre pizza selv, eller at jeg ikke liker en bestemt gitarsolo, selv om jeg ikke klarer å lage noe bedre selv. (Forøvrig er jeg nok istand til å lage noe teknisk jevngodt men akkurat like skvipete tutorialoppkast, siden du først spør liksom).

* Med kunst mener jeg originalt materiale med mål, mening og uttrykk.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

åvel.. har du link til tutorialet? lyst og lære meg noen av teknikkene jeg ser brukt her. :)

edit: og grunnen til at jeg spurte om dine kunnskaper var rett og slett fordi det krever ofte at man har litt kjennskap til det man prater om hvis man skal kunne gi noen form for holdbar kritikk. lett å si at ballett suger hvis man ikke eier begrep om hvor vanskelig det faktisk er.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Tja, ser ut til at den godeste Greg Martin (originatøren til denne stjerne-trenden) ikke hoster tutorialene sine lenger, han ble vel lei av at folk kopierte greia hans fullstendig, tenker jeg... Søk på "Greg Martin + tutorials" så finner du sikkert litt plukk her og der. Husk at slikt er fint som inspirasjon og læring, men å kopiere teknikken og innholdet på samme måte som her, og mange andre steder, er bare teit.

edit: og grunnen til at jeg spurte om dine kunnskaper var rett og slett fordi det krever ofte at man har litt kjennskap til det man prater om hvis man skal kunne gi noen form for holdbar kritikk. lett å si at ballett suger hvis man ikke eier begrep om hvor vanskelig det faktisk er.

For all del, men så har det seg slik at alle har øyne (med få unntak, selvfølgelig), og at ethvert pottehue klarer å skille originalt arbeide fra dårlige etterligninger. Hvorvidt noe er teknisk avansert eller ikke er heller ikke spesielt interessant i noen form for kunst. Det er selvfølgelig imponerende om det èr teknisk krevende og godt gjennomført, men det gjør det ikke til noe bedre kunst. Greg Martins originale arbeider er heller ikke spesielt _avanserte_, men heller finurlig og oppfinnsom bruk av begrensede verktøy, det skal han absolutt ha.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...