søstra Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Bildet er av min datter som synes det begynner å bli litt leit å være ute. Det merkelige lyset er solen som er i ferd med å forsvinne inne en tåkelignende sky på vei ned. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 likte utrykket til dattra di, nesten som hu sier "få meg inn i varmen" Fin fokus med unntak av votten, tror jeg. er litt trøtt i øynene. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Veldig fint bilde. Perfekt lys... Hvilket kamera brukte du? Lenke til kommentar
søstra Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Takk for raske svar. Hun er passe trøtt ja. Akkurat våknet og tatt ut for å leke. Brukte et canon eos 300D med canon 80-200 objektiv Endret 29. januar 2006 av søstra Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Mye bedre enn tidligere bilder jeg har sett fra deg (hvis ikke hukommelsen svikter, og jeg forveksler deg med en annen). Passelig skarpt, greit komponert/croppet. Fin øyekontakt. Kunne vært litt mer tydelig retning for enkelte, men jeg synes det er greit som det er. På slike bilder trenger ikke det gyldne snitt være så tydelig. Det er lov å bryte loven hvis man bare kjenner den, og vet hva man gjør. Fint Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Har ikke peiling på bilder, men ungen var no kjempe skjønn... Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Fint bilde syns jeg. At votten osv er litt ute av fokus gjør overhodet ingenting, heller i positiv retning syns jeg. Det som gjør hele bildet mener jeg er blikket til jenta, kan lese mye der. Om jeg skal si noe negativt så blir det for meg veldig skolebilde-aktig, om du skjønner hva jeg mener. Hadde det ikke vært for blikket hadde det nesten blitt litt kjedelig, men det går her. Teknisk helt ok, er litt usikker på om jeg ville croppet albuen der du har gjort, men ingen kjempebrøler. Absolutt godt nok for en forstørrelse og ramme og opp på veggen. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Det jeg kunne tenkt meg, er hun ikke hadde hatt den smukken i munnen. Nei, jeg liker de (smukker) ikke spesielt godt. Ellers er veldig fint bilde. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Fint utsnitt å uttrykk på ungen... Kunne gjerne vært uten smukk som nevn... Personlig så synes jeg kansje det var litt mørkt/matt...? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Var ikke den smokken en artig liten fargeklatt, da? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Nei. Smukker synes jeg personlig skal brukes så lite som mulig, og da kanskje ikke ute når en leker i snøen. Men dette er da min "profesjonelle" mening om den saken. Et fint uttrykk på jenta, definitivt. Men ville fått med mer av trekkene i ansiketet hennes, uten smokk... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Nei. Smukker synes jeg personlig skal brukes så lite som mulig, og da kanskje ikke ute når en leker i snøen. Men dette er da min "profesjonelle" mening om den saken. Et fint uttrykk på jenta, definitivt. Men ville fått med mer av trekkene i ansiketet hennes, uten smokk... 5525349[/snapback] Synes det er litt kategorisk, siden du tross alt skriver "så lite som mulig". Et portrett er ment å fange personligheten til en person, og for mange småbarn er smokken nesten en del av personligheten. De simpelthen elsker smokken sin, og må ha samme smokk igjen når den gamle er ødelagt, eller mistet. Forestill deg Maggie Simpson uten smokk. Jeg vet hun er en tegnet figur, men hun er også en satire på sine egen karakter. I slike tilfeller som dette finnes ikke noe absolutt nei, det vet Søstra bedre enn oss. At det er et godt råd å forsøke å ta flest bilder uten smokk, er sandt. Akuratt i dette tilfellet følte jeg meg nesten nærmere nurket med den smokken. Lenke til kommentar
søstra Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Den smokken ja... Nei den får nok ikke mor gjort noe med når barnet har blitt dratt ut av den gode varme vogna og kledd på for ut å leke. Da må nok smokk og klut være med et minutt eller to. Synes den fremhever utrykket til Helene i dette bildet jeg da. Sier liksom ennå litt mer om hva hun mener om saken. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Der har vi det Av og til må lille Helenes standpunkt i saken fram også... Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hvis du har tilgang til Photoshop eller lignende program så prøv deg gjerne på lys og fargejusteringer. Litt mer fokus på øynene hadde vært kjempe ålrait men ellers veldig fint bilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå