Storm29 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hei! Jeg har ett seriøst problem som jeg er helt ute av stand til å løse selv (tydeligvis). Stort sett alle 3D spill fryser etter litt spilling, det kan ta 10 sekunder og det kan ta 10 minutter, forskjellig av hvilket spill. Maksinen fryser i 10-15 sekunder før den fortsetter som ingenting har skjedd. Litt kjipt i BF2 for da mister jeg jo connection til serveren Har googlet endel på dette, og det er sinnsykt mange som sliter med samme problem! Skjer visstnok i visse tilfeller når man har nForce chipset og nVidia skjermkort. Jeg har testet ALT fra format til underklokking til å styre i admin tools, men ikke noenting hjelper.... nVidia er også til -0- hjelp, virker ikke som de er klar over problemet selv om det er dusinvis med tråder ang. dette på siden deres Noen som kjenner til problemet eller har noen tips?? Det er ---> | <--- så mye før jeg bytter til ATI Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 vel, har hatt et slikt kort før og samme skjedde med meg, men jeg husker egentli ikke hva jeg gjorde for å fixe det.. men, har du prøvd å kjøre det stock? eller overklokke det kanskje? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 skjedde med meg og, men det visste seg at windows disken var for full. flytta over endel ting, slik at jeg hadde masse ledig, da frøys det ikke lenger Lenke til kommentar
Storm29 Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Har 8gig ledig på Windows disken så det er ikke noe problem. Har kjørt på stock og OC, men samme skjer uansett. Prøvde å legge inn noen gamle drivere både for GFX og chipset, men samma dritten.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Har 8gig ledig på Windows disken så det er ikke noe problem.Har kjørt på stock og OC, men samme skjer uansett. Prøvde å legge inn noen gamle drivere både for GFX og chipset, men samma dritten.. 5520472[/snapback] hadde selv rundt 10gb ledig (100gb disk), men skal visst ha over 15% ledig på disken. Lenke til kommentar
Storm29 Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Har over det og så det er ikke der det ligger... Men nå har jeg gitt opp, sendt mail til Komplett for å høre om jeg kan bytte i ett ATI kort Lenke til kommentar
Juke Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Har over det og så det er ikke der det ligger... Men nå har jeg gitt opp, sendt mail til Komplett for å høre om jeg kan bytte i ett ATI kort 5564149[/snapback] Fant du ut av problemet ditt etterhvert? Jeg har nøyaktig samme problem selv, og har sett at folk på Nvidia-forumet har opplevd liknende problemer, og fellesfaktoren ser ut til å være at de har Nforce4-basert hovedkort + GeForce 7800-skjermkort + dobbeltkjerneprosessor. Det er også en der som har testet med et ATI-kort uten hell, men det er jo ikke sikkert problemet hans var relatert til det samme for alt jeg vet. Jeg har heller ikke klart å finne noen løsning på problemet mitt selv, og vurderer nå seriøst å bytte ut hovedkortet mitt med et som ikke er Nforce4-basert i et håp om å slippe unna dette problemet. Lenke til kommentar
Storm29 Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Fant du ut av problemet ditt etterhvert? Jeg har nøyaktig samme problem selv, og har sett at folk på Nvidia-forumet har opplevd liknende problemer, og fellesfaktoren ser ut til å være at de har Nforce4-basert hovedkort + GeForce 7800-skjermkort + dobbeltkjerneprosessor. Det er også en der som har testet med et ATI-kort uten hell, men det er jo ikke sikkert problemet hans var relatert til det samme for alt jeg vet. Jeg har heller ikke klart å finne noen løsning på problemet mitt selv, og vurderer nå seriøst å bytte ut hovedkortet mitt med et som ikke er Nforce4-basert i et håp om å slippe unna dette problemet. 5756677[/snapback] Hei! Nei, fant ikke ut noe mer, men tror faktisk det har løst seg av seg selv Etter at jeg lot kompisen min teste kortet i sin maskin som er nesten lik min og han ikke fant noe galt, så har det egentlig fungert fint. Ikke spør meg hvorfor... Lenke til kommentar
Juke Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) OK, godt å høre at det løste seg i ditt tilfelle. Selv satser jeg nok på å bytte ut hovedkortet mitt tenker jeg, det er i allefall billigere enn å bytte ut skjermkortet (har 7800GTX 512MB). Edit: Har i ettertid funnet ut litt mer siden jeg skrev dette: Alle problemene forsvant i mitt tilfelle når jeg satte et annet hovedkort inn i PCen min, så problemene skyldes altså hovedkortet i mitt tilfelle. Siden problemene i mitt tilfelle ikke var der de første månedene jeg hadde dette hovedkortet, tyder dette på at hovedkortet mitt nå er defekt. Endret 23. mars 2006 av Juke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå