Gå til innhold

Skal ha ny pc. Mest til spilling. budsjett 20k.

Anbefalte innlegg

Ny boks......

Det totale budsjettet for hardwaret ligger på ca 20k. Skal bestille fra komplett. Har laget dette forslaget selv:

Hk:

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR Expert, FW, nForce4 SLI, Socket-939, GbLAN, PCI-Ex16

Pris 1895

Cpu:

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte

Pris 4250

Ram: skal ha 2gb.

Pris mellom 2-3000

Lydkort:

Creative SB X-Fi Fatal1ty

Pris 2000

Skjermkort:

Enten 1stk Asus GeForce 7800GT DUAL 512MB GDDR3 til kr 7400

eller 2stk Gainward GeForce 7800GT 512MB til totalt kr 7600

Psu:

Hiper Type-R 580W Blå

Pris 950

Totalt ca 19500

Kabinett blir dette av Lian LI.

Kom med kommentarer og eventuelle endringer som bør gjøres. Er dette et bra kjøp. Skal brukes mest til spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har X2 og 7800 GT (ikke sli), må si at den komboen er bra, det kommer nok til og funke bra til spill. Men pass på at power har 24 pin, har hørt at DFI hovedkort IKKE fungerer med hverken 20 pin power eller 20 til 24 pin overgang.

Det ASUS kortet er muligens det beste valget, mener og huske at de er handplukkede chipper der, videre kan det jo hende at du klarer og skaffe deg et til og kjøre det i dobbel sli (når det kommer til standar chipsett).

Du trenger vell harddisk og dvd drev får og få en hel pc. Mus og tastaur kan også vises seg og bli dyrere en anntat når det er snakk om spilling. Videre må du nesten ha en LCD an godt kaliber, og disse er ikke altid billige.

Edit: jo a, det og lese første linja er også smart, så du trenger ikke skjerm, mus og tastatur. Men jeg står fast på det med HDD og DVD drev.

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar
Har X2 og 7800 GT (ikke sli), må si at den komboen er bra, det kommer nok til og funke bra til spill. Men pass på at power har 24 pin, har hørt at DFI hovedkort IKKE fungerer med hverken 20 pin power eller 20 til 24 pin overgang.

Det ASUS kortet er muligens det beste valget, mener og huske at de er handplukkede chipper der, videre kan det jo hende at du klarer og skaffe deg et til og kjøre det i dobbel sli (når det kommer til standar chipsett).

Du trenger vell harddisk og dvd drev får og få en hel pc. Mus og tastaur kan også vises seg og bli dyrere en anntat når det er snakk om spilling. Videre må du nesten ha en LCD an godt kaliber, og disse er ikke altid billige.

Edit: jo a, det og lese første linja er også smart, så du trenger ikke skjerm, mus og tastatur. Men jeg står fast på det med HDD og DVD drev.

5518950[/snapback]

Hehe har skjerm og og projektor. hd er vel Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM til 3k. Glemte visst den..... til os og spill. og Hitachi Deskstar 7K500 500GB SATA2 16MB 7200RPM NCQ til 3k som skal samle opp ting jeg ikke trenger. :p

Lenke til kommentar
burde funke det, legg til to dvd brenner (2 X 500 kr) så har du en relativt rå boks ja. (bare husk og få lav timings på minnet, A64 har større forkjerlighet for lave timings enn høy bånnbredde, selv X2)

5519039[/snapback]

Kan du anbefale en spesifikk ram?

Lenke til kommentar
eller 2stk Gainward GeForce 7800GT 512MB til totalt kr 7600

har du skrevet på skjermkort..

Er det ikke bedre å kjøpe 1 stk 7800GTX istedet ?

5519188[/snapback]

Joa men tenkte at de to var like bra eller bedre enn det ene asus-kortet.

ps: noen som vet om et usb-kjøleskap? :whistle:

ps2: Er lyden på dfi-kortet bra? i tilfelle jeg tar ut det lydkortet.

Endret av Lassermaan
Lenke til kommentar

det kommer nytt skjermkort ut i mars som er bedre, men med tanke på nye generasjoner kort neste år så kan det være en ide å bare kjøpe et Gainward GeForce 7800GT 512MB nå og et nytt neste år?

ps2: Er lyden på dfi-kortet bra? i tilfelle jeg tar ut det lydkortet.

5519211[/snapback]

lurer på det samme. er 7.1 surround (alle de flotte fargede hullene)

Lenke til kommentar

Ville IKKE gått for et 7800 GT med 512 MiB ram da 7800 serien ikke trenger mer en 256 MiB ram, det skal sies at to 7800GT i SLI slår ALT av enkletkort ute på markedet i dag, og kjører du 17" - 19" LCD så er det mer en nok fremmover.

Den Lydchipen som sitter på DFI kortet er Realtek ALC850, denne bruker CPU til og lage EAX efekter og miske lyd, dette kan stå for 10 % av cpu bruken, derfor ville jeg ha valgt et eget lydkort. Audigy/X-Fi er gode i den forstan, de har kansje ikke den beste musikkvaliteten (ikke så viktig mitt it en hard runde med spill). Men de bruker lite CPU. Men skal du få utbytte av de korta må du ha noe sjikkelige høytalere. Det skal sies at X-Fi serien har masse nye finesser for de som bruker hodetelefoner (lan anyone?), men om det er hvert prisen får være opp til deg (Audigy 4 går for 500,-).

Lenke til kommentar
Ville IKKE gått for et 7800 GT med 512 MiB ram da 7800 serien ikke trenger mer en 256 MiB ram, det skal sies at to 7800GT i SLI slår ALT av enkletkort ute på markedet i dag, og kjører du 17" - 19" LCD så er det mer en nok fremmover.

Den Lydchipen som sitter på DFI kortet er Realtek ALC850, denne bruker CPU til og lage EAX efekter og miske lyd, dette kan stå for 10 % av cpu bruken, derfor ville jeg ha valgt et eget lydkort. Audigy/X-Fi er gode i den forstan, de har kansje ikke den beste musikkvaliteten (ikke så viktig mitt it en hard runde med spill). Men de bruker lite CPU. Men skal du få utbytte av de korta må du ha noe sjikkelige høytalere. Det skal sies at X-Fi serien har masse nye finesser for de som bruker hodetelefoner (lan anyone?), men om det er hvert prisen får være opp til deg (Audigy 4 går for 500,-).

5523624[/snapback]

Enig med brusfantomet angående lydkort.

Vil legge til at hvis du skal bruke 20 000 på lydkort, bør du ihvertfall sette inn et godt lydkort. Håper ikke at valget står mellom X-Fi fata1ity og intergrert. Det er mye bra i mellom som er lysår bedre enn intergrert. Selv er jeg veldig fornøyd med lydkortet jeg har (fatal1ty-kortet), men Audigy 4 er et kjempebra valg, og mer bang for the bucks, skulle jeg mene..

Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på en ting. Hva er egentlig forskjellen på 7800gt og 7800 gtx?

Det er jeg som skal ha dataen ikke lassermaan, han skrev bare for meg.

Det totale budsjettet har også økt. Nå er det på ca 30k inkludert skjerm. Ikke tastatur og mus. Hvilken skjerm anbefaler folket? Jeg vurderer Denne..

Skjermen kan koste opptil 5k. Det hadde vært fint om skjermen er justerbar.

Skal mest sannsynlig ha creative fatal1tylydkortet, men er det mulig og få frontdelen i sølv/aluminum farge? Finnes det noen deksler eller lignende?

Endret av Remyx99
Lenke til kommentar
Skal mest sannsynlig ha creative fatal1tylydkortet, men er det mulig og få frontdelen i sølv/aluminum farge? Finnes det noen deksler eller lignende?

5537195[/snapback]

Skal bestille snart. så trenger svar fort. noen som vet?

Endret av Remyx99
Lenke til kommentar
Hei. Jeg lurer på en ting. Hva er egentlig forskjellen på 7800gt og 7800 gtx?

Det er jeg som skal ha dataen ikke lassermaan, han skrev bare for meg.

5537195[/snapback]

Froskjellen på GT og GTX 256 er at GT er klokket lavere en GTX på ramen og på kjernen, pluss at GT har 20 pixel/vertex piplines mot GTX 24, altså er GTX noe raskere. GTX 512 er raskere en disse to igjen, men det er nesten umulig og oppdrive. Men to 7800 GT i SLI er raskere en GTX 512

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...