Gå til innhold

Manowar-gitarist i trafikkulykke!

Deadringer

Anbefalte innlegg

Power Metal er synonymt med totninger på himkok. laugh.gif

Skal ikke le av at en mann ble skadet, men at Manowar er blodharry kan man ikke benekte...

Dette emnet er diskutert her før(husker ikke hvor)men Manowar er IKKE Power Metal,men Heavy Metal...husk disse gutta starta lenge før alle som "kan" noe om metal på død og liv skulle klasifisere alle metal band.

og , ja ..det er synd at karl blei skada,men kjenner jeg gutta rett..så er de tilbake sterkere og bedre enn før...

HAIL AND KILL!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mens me er på emnet harry ... er det nokon som har link til ein gammal 70\80-tals musikkvideo. Trur den var tysk eller noko sånt. Ein skikkelig harry gjeng som er ute i skogen og masse damer som svirrer rundt.

5529070[/snapback]

Stemmer det! Hva pokker var det for noe igjen?

5530512[/snapback]

Den videoen fant jeg her om dagen! Skal prøve å finne linken.

Lenke til kommentar

Manowar har klart kunststykket å være blodharry uten at det blir flaut. Det blir bare kult fordi de leverer på den måten de gjør.

I andre enden har man band som Hammerfall som bare blir flaut og teit (etter min høyst subjektive mening).

Manowar er så overdrevet maskulin metal at det er vondt :!:

Lenke til kommentar
Power Metal er synonymt med totninger på himkok. laugh.gif

Skal ikke le av at en mann ble skadet, men at Manowar er blodharry kan man ikke benekte...

Dette emnet er diskutert her før(husker ikke hvor)men Manowar er IKKE Power Metal,men Heavy Metal...husk disse gutta starta lenge før alle som "kan" noe om metal på død og liv skulle klasifisere alle metal band.

5529261[/snapback]

Det er som regel i retrospektiv en klassifiserer ting. Tror du folk definerte de forskjellige kunsteriske periodene før i tiden? Tenk deg en samtale på 1700-tallet. "Hører vi skal gå vekk ifra barokken og mot mer rokkoko stil nå".

Før i tiden kalte en både Iron Maiden, Black Sabbath, Deep Purple og Manowar for heavy metal. Heavy metal var liksom bare en undersjanger av rock(noe den strengt tatt forsatt er). På 80-tallet eksoploderte metallen og det kom mange forskjellige stiler, derfor begynte en å dele opp heavy metal akkurat som en har delt op rocken.

Så, Manowar ER heavy metal, men mer spesifikt stilen power metal som er en underjsanger i heavy metal.

</sjangerkverrulering>

Lenke til kommentar

Sjelden jeg gir meg over på en prinsippsak, men det gjør jeg nå...

Dog, jeg synes fortsatt at Manowar er blodharry (hører fortsatt på det. Like gøy hver gang! :!: ). Sånn er det i vår høyst personlige verden.

Egentlig synes jeg at begrepet Heavy Metal har blitt for diffust til at man kan kalle det en sjanger... Det blir på en måte bare en paraply over Power Metal (og en mengde andre genrer) synes jeg. Unektelig, man kan ikke sette Manowar alene på harrytoppen. Vikingarna troner godt sammen med dem... :p

Btw synes jeg det er latterlig å ønske noen død fordi de spiller i et band hvis musikk man ikke liker. Artistene spiller musikk de liker, det er opp til oss å høre på det eller ikke. Utover det kan vi holde kjeft.

My two cents. :cool:

Endret av Marley
Lenke til kommentar

Hvis folk hadde tatt seg tid til å høre litt på de lengre episke komposisjonene til Manowar, hadde de oppdaget - til sin forskrekkelse kanskje - at bandet lagde bra musikk. Mye dyktig både på trommis og gitar-sekvenser innimellom, og en veldig popmøp, fantasifull og til tider meget fengende, melodiøs musikk.

David Bowie er mann bak mye bra musikk, men kan vel ikke akkurat si at imaget hans står i stil. Image bør ikke virke inn på hvordan man bedømmer musikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...