blured Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Noen som kan gi meg anbefalinger på stativ/bordhøytalere i prisklassen 1500 - 3000 +/- Skal generelt brukes til å lytte til musikk. Spiller guitar,bass og piano. og syntes det er morsomt å spille inn. Noen høytalere som kan brukes til monitor høtalere hadde derfor vært greit. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Noen som kan gi meg anbefalinger på stativ/bordhøytalere i prisklassen 1500 - 3000 +/-Skal generelt brukes til å lytte til musikk. Spiller guitar,bass og piano. og syntes det er morsomt å spille inn. Noen høytalere som kan brukes til monitor høtalere hadde derfor vært greit. 5518729[/snapback] Anbefaler logitec z-5500 til ca. 2500,- og kansje ett heftig lyd kort til pluss 1000-2000,- hvis du ikke har fra før av da Lenke til kommentar
blured Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Burde kanskje sagt det. Men jeg tenkte mest på to fronthøytalere. Stereo. Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Tror heller du får et bedre resultat med noen aktive studiomonitorer. F.eks. noen fra KRK eller Tannoy. Se på www.prolyd.no hva du finner. Lenke til kommentar
blured Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Har sett litt rund. Og vurderer disse: B&W DM303 Høyttalere (pris:2496 kr + evnt forsikring: 595 kr) Spesifikasjonene finner du her: http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ere.htm?id=272# Noen som tror de er noe å satse på. Om ikke, noen andre anbefalinger ? Endret 30. januar 2006 av manamind Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 B&W har mange gode høytalere dem, men jeg anbefaler at du stikker til nærmeste HiFiklubben butikk og hører på dem Lenke til kommentar
blured Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Har tenkt til å dra dit. Får man forresten testet høytalere i en HiFiklubb butikk ?. Regner med det. Men spør for å være helt sikker. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Man får testet dem ja, bare og spørre folka der det Lenke til kommentar
CFD Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Tror heller du får et bedre resultat med noen aktive studiomonitorer. F.eks. noen fra KRK eller Tannoy. Se på www.prolyd.no hva du finner. 5519796[/snapback] Muligens det ,men de testet jo studiomonitorer mot noen BW høytalere. Det var noe nye høytalere fra BW i 600serien. BW serien kom veldig bra ut ,men var ikke like analytisk (og kjedelig) som studiomonitorene.. Har vært på hifiklubben og hørt på utstyr flere ganger. Kost meg skikkelig også Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Sjekk ut PSB Image 15B eller System Audio SA505. Henholdsvis 2500 og 3300kr. Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Tror heller du får et bedre resultat med noen aktive studiomonitorer. F.eks. noen fra KRK eller Tannoy. Se på www.prolyd.no hva du finner. 5519796[/snapback] Muligens det ,men de testet jo studiomonitorer mot noen BW høytalere. Det var noe nye høytalere fra BW i 600serien. BW serien kom veldig bra ut ,men var ikke like analytisk (og kjedelig) som studiomonitorene.. Har vært på hifiklubben og hørt på utstyr flere ganger. Kost meg skikkelig også 5526171[/snapback] Helt enig, men jeg anbefalte studiomonitorer da trådstarter sa følgende i første innlegg: "Spiller guitar,bass og piano. og syntes det er morsomt å spille inn. Noen høytalere som kan brukes til monitor høtalere hadde derfor vært greit." Jeg har hatt B&W-høyttalere i stua i mange år. Har prøvd å bruke disse som lytting ved studioarbeide, men erfaringen min var at B&W'ene mine var for snille og tilgivende slik at jeg ikke fikk plukket ut alt "rusk" av mixen. Kjøpte meg derfor et par Dynaudio BM15P til studiobruk, og har ikke angret! Bruker dog fortsatt B&Wene som "kontroll-lytting", da jeg kjenner lyden i disse godt, men kontroll-lytter også mye i bil og på kjipe ghettoblastere mm. En ferdig mix må jo funke bra overalt... Endret 31. januar 2006 av Knottpøbeln Lenke til kommentar
blured Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 DYNAUDIO BM15P koster ikke de endel mer enn 3000 kroner ?. Har sett på de, og de så bra ut. Men fant ingen norsk side som hadde de (ikke søkt så veldig mye men) Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) DYNAUDIO BM15P koster ikke de endel mer enn 3000 kroner ?. Har sett på de, og de så bra ut. Men fant ingen norsk side som hadde de (ikke søkt så veldig mye men) 5531899[/snapback] Jo... De koster kr 11975,- veil. pr par...også må du ha en god forsterker i tillegg, da de er passive... Det var derfor jeg nevnte KRK og Tannoy... Alle sammen er å få kjøpt hos www.prolyd.no Endret 1. februar 2006 av Knottpøbeln Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå