Lidskjalv Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Min AMD duron med VIA kle133 chipset kresjer ALLTID før eller siden når jeg spiller av divx eller xvid filmer. Hva kan jeg gjøre for å rette opp i dette. Er Divx helt ukompatibelt med visse systemer? Stikkord: Irql_not_less_or_equal, 0xa, bsod, bluescreen, crash, krasj, blåskjerm, xp, sp2, xvid, divx, MSI ms 6378 v.3 Lenke til kommentar
eternal Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 høres ut som et generelt ustabilitetsproblem heller enn divx sin feil. spill f.eks er de stabile? eller er divx kanskje det eneste som belaster systemet over tid? Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 høres ut som et generelt ustabilitetsproblem heller enn divx sin feil. spill f.eks er de stabile? eller er divx kanskje det eneste som belaster systemet over tid? 5518708[/snapback] Det kan ikke være være hardwaren generelt da jeg kan kjøre krevende burn-tester med Sandra, eller spille HalfLife eller Quake samtidig som jeg kjører CPU på max med Folding@Home og fildeler i tillegg. Det MÅ være Divx relatert eller et Divx/VIA inkompatiblitesproblem. Eller? Hørt om noe i den duren? Lenke til kommentar
eternal Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 nei. hvilken codec kjører du. oppdatert chipset og skjermkotdrivere? Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 På divx er det den siste codeken. Det samme er for xvid og ac3. Jeg har også oppdatert med siste oppdateringer for via-chipsettet og msi-kortet. og prøvd med forskjellige minnemonduler i tilfellet det skulle være noen av dem som var ustabil. Er det ingen andre som har opplevd at divx bluscreener pc`en? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Har du prøvd og spille av disse filmene v.h.a VLC? Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 ja, det er det samme om jeg bruker Win Media Player eller Winamp eller VLC....Men bare når jeg spiller av Divx eller Xvid. Ikke mpeg, mpg, mov, Wmv, rm eller andre videoformater Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Og det skjer hvis jeg bruker AMD boksen til å se DivX filmer fra en annen maskin i nettverket. Det vil si at jeg ikke bruker egen HDD til å forsyne hovedkortet med data. Og hvis jeg snur på det. Dvs ser DivX på f.eks DELL laptoppen min sendt fra AMD boksen går det fint. Så hva sitter jeg igjen med? Bytte ut gammel drit med nytt? Forslag til nytt hovedkort noen? Lenke til kommentar
eternal Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 forslag: formater. evt lage en installasjon på en gammel hdd for å teste. må være softwareretalert siden alt annen belastning er stabil. divx er en binær bitstrøm, og chipsettet kan ikke se forskjell på om det kommer fra prime95, et spill eller divx. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hvilke minnebrikker bruker du i pcen (Twinmos)? Hvilket integrert nettverkskort er det (Realtek)? Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Ett kingston fra 2004 SDram 128 pc133 (tror jeg) og ett tilsavarende fra et mindre kjent Amerikansk firma. Jeg trodde det sistnevte var problemer med så jeg tok ut det for å teste. Men det hadde desverre ingen virkning. Kingston brikken tror jeg holder høy kvalitet. Endret 31. januar 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Absolutt mesteparten jeg har sett av IRQL_LESS_OR_EQUAL meldinger har vært pga integrerte nettverkskort.. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Og det intigrerte nettverkskortet mener jeg er ADM-tech basert. Skal skjekke det nærmere. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Ett kingston fra 2004 SDram 128 pc133 (tror jeg) og ett tilsavarende fra et mindre kjent Amerikansk firma. Jeg trodde det sistnevte var problemer med så jeg tok ut det for å teste. Men det hadde desverre ingen virkning. Kingston brikken tror jeg holder høy kvalitet. 5527475[/snapback] Jeg sleit med mine Kingston minnebrikker, så prøv og bytt dem og ut. I slike tilfeller som dette nytter det lite og tro, her må man vite. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Det kan jo såmenn være det. Problemet er å isolere komponenten for å teste uten at det er i virkomhet. Kanskje disable det via BIOS....? Skal prøve det. Lenke til kommentar
enl Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL kommer gjerne av driverproblemer. Hadde store problemer med det en tid tilbake pga. en skrudd creative-driver. Fikk også problemer da jeg installerte en 2000/XP driver for et Guillemot-kort på Windows Server 2003 Prøv derfor å oppdatere alt du har av drivere til nyeste versjon, særlig drivere for brikkesett, lyd- og skjermkort. Hvis dette ikke funker synes jeg du bør forsøke å: 1. Bytte ut DivX-codecpakken med ffdshow 2. Teste RAM'en din for feil (Memtest86 er en gratis og effektiv løsning) Endret 31. januar 2006 av enl Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Flott. Skal prøve det. Og så kommer jeg tilbake med en oppdatering. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Og oppdateringen er....Jeg GIDDER IKKE rote med gammelt drit lenger. Duron 1200 boksen blir filserver i nettverket. Det er det eneste den duger til. Den har 2 gig med ram for LITE, kranglevoren VIA crash-chipsett og ingen pci-ekspress, usb2, firewire, DDR støtte, sata, 939-slot, eller 775 slot. søppel! Jeg er i full gang med å planlegge en stor oppgradering :!: !! Lenke til kommentar
dopus Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 som nevnt her i tråden irq feilmeldingen herjet brukere over hele landet for et par år siden. Og hvis jeg husker rett så var det creative lydkort som var årsaken. Som test kan du jo laste ned et liveimage av en linux distro som har mediaplayer innebygget med divx støtte. og se om du får spillt av filmene da. da slipper du å innstallere og du finner fort ut om feilen er vedvarende. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg har bare skumlest gjennom tråden, men har du lagt inn VIA 4in1 drivere (tror de het Hyperion før) ? Jeg hadde et KT133 hovedkort før og det var omtrent ubrukelig før de endelig gav ut noen brukelige 4in1 drivere over et år etter at hovedkortet var kjøpt. Så prøv å legg inn de nyeste 4in1 driverene og se om problemet forsvinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå