Gå til innhold

Gode øreklokker til iPod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Koss PortaPRO.

5518756[/snapback]

Du meiner altså at dette settet:

007525812390605551782946726799757807978.jpg

passer beskrivelsen "øreklokker" og "svære monstre som dekker HELE øret"?

Gløym PortaPro banansplitt.

Tilbake til tråden: Kor mykje har du tenkt å legge i det? Sennheiser og Beyerdynamic er 2 veldig aktuelle merker, men det er litt lettare med eit prisanslag.

Beyerdynamic DTX 900 til 750,-

dtx900_bg_3.jpg

Sennheiser HD 555 til 750,-

filename_3.jpg

Anbefaler deg å leite litt i liknande tråder i Lyd og Bilde-forumet, eventuelt søke.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Følger intereesant med her. Jeg er også på jakt etter headsett under 1000,- spenn. De MÅ ikke koste 1000,- jo billigere jo bedre, men det som er viktig er som tråd starter skriver at de dekker HELE øret det gjør ikke noe om de er store, det er bra om de ikke forstyrrer verden, og sørger for at verden ikke forstyrrer meg. =) De skal brukes til spill, musikk, film etc.

Når det gjelder lyd liker jeg mye og dyp bass, noe jeg til nå sjelden har opplevd med headsett. Når det er sagt har jeg liten erfaring og har ikke testet noen head sett over 400-500,-...

men har lest meg til og vurderer følgende:

- KOSS SB45 (+for den har mic) (-de er veldig billige, ca 400,-)

- Senheiser HD 280 Pro (+stenger ute mye lyd, ca 900,-)

- Sennheiser HD 555 (+mange som nevner at disse er bra, ca 750,-)

Har ikke lest så mye om AKG sine sett...

Har vurdert følgende men de er forkastet:

- Seel H5 (-dårlig kvalitet, går i stykker)

- Icemat Siberia (-mange delte meninger, men jeg er ikke overbevist om god nok kvalitet på hw og lyd)

Kom med forslag og anbefalinger, men gi begrunnelser og sammenligninger!

Lenke til kommentar

Jeg støtter forslagene som er nevnt angående Beyer DTX900, Senn HD555 og HD280 Pro. Det er bra greier.

Her er noen flere som er verdt å se på:

- Sennheiser HD485 (kr. 679,-)

Store behagelige klokker, og lyden er ikke så ille heller. Litt mørk, men den sliter deg ikke ut med skrikende diskant på dårlige MP3'er.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=40773

- Sennheiser HD215 (kr.620,-)

Store og tøffe saker. De er lukkede, så du blir ikke så mye plaget av bråk rundt deg. Lyden er også helt kurrant.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=40743

Alle de nye Sennheiserne er egentlig blitt ganske stilige, og føles velkonstruert ut. Bedre enn den litt småkjipe HD4x7-serien.

Men den tøffeste er uten tvil Beyerdynamic DT770-80 Pro. Den ser proff ut, og låter enda tøffere. Joa, den koster ca.1.400,-, men er jaggu verdt det.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=17293

Endret av JensL
Lenke til kommentar
Henta akkurat Beyerdynamic DTX 900 på posten. Digge øreklokker.

5566584[/snapback]

Vent til du har spilt de inn,så digger du de ennå mer. ;)

Jeg byttet selv fra Koss PortaPro til Senheiser HD 280 Pro og var litt skuffet i begynnelsen,men skuffelsen forsvant etter at 280'ene var innspillt.

Nå er det bare en nytelse å høre på musikk og spille på pc'en. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Hva mener du med spilt de inn? Trenger de litt tid for å spille ordentlig?

5567319[/snapback]

Jepp,de trenger litt tid før de "mykner opp".

Sånn er det også med høyttalere. Noen høyttalere spiller ikke optimalt før etter ca 500 timer. Du må nok regne med ca 100 timer før headsettet ditt spiller optimalt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beyer DTX900 føles litt plæstic fæntæstic, men kan godt være solid allikevel. Jeg bøyde og strekte ganske heftig på en slik, men det virket ikke som den skulle knekke med det første.

Putene på DTX900 er relativt store, men ikke store nok til å ligge helt rundt ørene. Synes den var behagelig nok, dog.

Sennheiser HD215 virket solid nok den, men her er det også plast hele veien. Her er det svære puter som ikke knuser ørebrusken.

HD215 er en fin sak med god demping, men DTX900 låter bedre.

Begge disse drives lett av en iAudio X5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...