Swoofah Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 De gamle er eldst - og best 5691480[/snapback] Vet ikke om jeg synes de gamle er best... synes Kim Possible er en fantastisk serie. Den er rett og slett genial. 5691586[/snapback] Huff Tja den er greit tegnet iforhold til mye annet skvip som går der.. Men blir jo ødelagt til degrader av ubrukelige norske voice-actors. Jeg synes ikke noe om den. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 110% enig med trådstarter, altfor mye søppel som flyter rundt med Disney-logo påklistret. Men at de går mot å distribuere filmer og gi ut vanlige filmer ved siden av tegneserier gjør meg ingenting da jeg aldri ser på det skvipet allikevel.. Er det noen jeg hvertfall mener opprettholder god gammel Disney-stil idag må det være Don Rosa, alle andre er jo daue.. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 søppel og søppel, det er masse som er utrolig bra og noe ikke fullt så bra, men det er bra nok når man først skal se å tv Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 vi må huske på at seriene er laget med fokus på barn, og ikkepå den jevne forumbrukeren her. min lillesøster elsker disnychannel Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Er så trolig enig, Disney har tapt seg. Jeg vil ha tegnefilmer av den gamle kvaliteten, husker jeg var helt avhenig når jeg var liten pjokk *Drømmesegbort* Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 De gamle er eldst - og best 5691480[/snapback] Vet ikke om jeg synes de gamle er best... synes Kim Possible er en fantastisk serie. Den er rett og slett genial. 5691586[/snapback] Huff Tja den er greit tegnet iforhold til mye annet skvip som går der.. Men blir jo ødelagt til degrader av ubrukelige norske voice-actors. Jeg synes ikke noe om den. 5714181[/snapback] Jammen I all verden. Det sier seg selv at de Norske stemmene er forferdelig, man ser jo selfølgelig serien på Engelsk. Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Tja tror disney leverer ganske høy kvalitet enda jeg for dagens unger. Men såklart når man vokser opp vil man vel alltid huske og være glad i de seriene og de tingene man så på tv når man er liten. Tror det er der det hele ligger. Når disney lager nye filmer eller serier så tror jeg de sikter på en lavere aldersgruppe en den gjennomsnittlige alderen til folk her på forumet det er absolutt noe man må tenke over. edit: Også en anen ting hele grunnen med norske stemmer er vel at de litt yngre skal faktisk klare å følge med på filmen og høre på hva folk sier der. Endret 9. mars 2006 av santaxx Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Har for lenge side sluttet å lese Donald. Så latterlige idiotiske ideer, mange er dårlig tegnet også. 5622180[/snapback] Don Rosa Slik ekte donald blad historier skal tegnes! Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Har for lenge side sluttet å lese Donald. Så latterlige idiotiske ideer, mange er dårlig tegnet også. 5622180[/snapback] Don Rosa Slik ekte donald blad historier skal tegnes! 5724559[/snapback] Helt enig. Don Rosa, Carl Barks, og en annen som jeg ikke kan huske navnet på akkurat nå, er veldig flinke. Men det er meget sjeldent man ser disse I Donald nå til dags, derfor har jeg sluttet med å lese bladet. Pocket kan vel til tider være OK, men der er det også mange oppbrukte og kjedelige ideer. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Tja tror disney leverer ganske høy kvalitet enda jeg for dagens unger. Men såklart når man vokser opp vil man vel alltid huske og være glad i de seriene og de tingene man så på tv når man er liten. Tror det er der det hele ligger. Når disney lager nye filmer eller serier så tror jeg de sikter på en lavere aldersgruppe en den gjennomsnittlige alderen til folk her på forumet det er absolutt noe man må tenke over. edit: Også en anen ting hele grunnen med norske stemmer er vel at de litt yngre skal faktisk klare å følge med på filmen og høre på hva folk sier der. 5724514[/snapback] Dagens Disney-serier (som f.eks Kim Possible, eller den serien med den hunden og kaninen som bor i jungelen) kommer aldri til å få noen nostalgisk verdi på like linje med Donald Duck, og andre klassiske figurer. Omtrent på samme måte som at Linkin Park aldri vil bli like legendariske som f.eks Black Sabbath. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 vi må huske på at seriene er laget med fokus på barn, og ikkepå den jevne forumbrukeren her. min lillesøster elsker disnychannel 5723385[/snapback] Innerst inne er vi da alle enda barn, selv de gjevne forumbrukerne Men: siden vi har vokst opp med utviklingen av tegnefilm (og ikke minst tegneserier) så vil jeg si vi har nok ballast innabords til å kunne legge vår dom på nåtidens tegneserier og tegnefilmer.. Og som mange har utrykkt så har ting blitt gjort bedre før.. Og mange av tegnefilmene som går på disneychannel er (i likhet med mye som går på Cartoon Network) stygt tegnet og dårlig animert (Og igjen tilbake til elendig voice-acting). SouthPark ser jo bedre ut liksom. Men what can we do? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Dagens Disney-serier (som f.eks Kim Possible, eller den serien med den hunden og kaninen som bor i jungelen) kommer aldri til å få noen nostalgisk verdi på like linje med Donald Duck, og andre klassiske figurer. 5725055[/snapback] Synes det er alt for tidlig å si, Kim Possible har bare holdt på i noen få år, og den andre serien, som faktisk heter Brandy & Mr. Whiskers, hadde jo premiere i fjor, i Norge vel å merke. Innerst inne er vi da alle enda barn, selv de gjevne forumbrukerne Amen. Men what can we do? Vel, de som ikke liker det kan jo bare la være å se på seriene, ikke verre enn det. Endret 10. mars 2006 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 ja, det er mye drit med disney logo rett og slett for jævli hvor det suger Lenke til kommentar
Dr. Bungle Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Men what can we do? Vel, vi kan i det minste trøste oss med at Robert Iger har nettopp gjort en ny avtale med Pixar sjefenene om at de skal ta over styringen for animasjons studione til Disney, samtidig som de fortsatt har kontroll over sin egen divisjon. Dette kan jo selvfølgelig gå begge veier. Enten får vi endelig se mye bedre kvalitets kontroll på det som blir lagd, eller så vil det aldri komme noe godt ut igjen, verken fra Disney eller Pixar. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Helt enig med de fleste innleggene her. Det er for mye av disse dårlige tegneseriene som har en disney-logo stemplet på seg. De eldre ordentlige disney-tegneseriene ligger det kvalitet over, i motsetning til disse nyskapede tegneseriene. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Det er fordi den gamle generasjonen animatører og deres teknikker har dødd ut, og nye generasjoner datafikserte animatører er på banen. Da blir hele looken annerledes enn de gamle karene som satt med "onion paper" og fargela hver eneste frame med maling og tusj. En gammeldags 10 minutter tegnefilm kunne ta flere uker å fullføre. Endret 10. mars 2006 av Bitex Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Det er fordi den gamle generasjonen animatører og deres teknikker har dødd ut, og nye generasjoner datafikserte animatører er på banen. Da blir hele looken annerledes enn de gamle karene som satt med "onion paper" og fargela hver eneste frame med maling og tusj. En gammeldags 10 minutter tegnefilm kunne ta flere uker å fullføre. 5731886[/snapback] We have a winner. Heldigvis har den eldre garde flere gode serier å kose seg med enn noen gang. Family Guy, American Dad m.fl. I tillegg har vi jo "klassikere" som Futurama, King of the Hill og Simpsons på DVD. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Vi har en god del serier å kose oss med, som du sier. Er ikke så ofte jeg ser på Disney-produksjoner uansett, men når man først kommer over en Disney-produksjon, så bør det være noe bedre enn det nye pisset vi får servert i dag. Endret 11. mars 2006 av Agressive Lenke til kommentar
maskot Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 eg syns donald er noke dritt! har alltid likt tommy og tigeren (og pondus, men det er vel for oss litt "eldre", also ikkje 10 åringa, men kanskje 12-13 og opp) donald likte eg veldig godt før! men no ser eg at dei trykke opp igjenn samme historiene, eller tar samme historiene og skifta litt på dei! men barnetv no for dagen er ikkje noke bedre! det som heite superbarnas supershow, det er noke dritt som for ungane til å bli idiota rett og slett! det er ikkje morsomt det blir rett og slett for dumt! trur NRK og alle som vise barne tv trenge hjelp fra nye folk som har litt peiling. på tv 3 hadde dei noke dritt og uten at eg huska ka det heite, broren min ser på det av og til. det går om mårningen kverdagane ca klokka ti på åtte trur eg? det er det verste barnetv programmet eg har sett i heile mitt liv! det skulle ikkje være mulig å synke SÅ lavt at dei må sende sånn dritt tv som INGEN har godt av! ååhh eg blir så provosert Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Så sant. Hender at jeg innimellom kommer over barne-tv. Her om dagen på barne-tv så jeg en som stod og viste frem ekskrement fra et aller annet dyr. Da var det om å få ungene til å gjette hvilket dyr. Så hoppet han tullingen frem og tilbake og sang "Kem har bæsja? E det ælgen som har bæsja, lalalala". Hva faen vil de at ungene skal bli til, for noe? Endret 11. mars 2006 av Agressive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå