Gå til innhold

Disney hadde snudd seg i graven...

Anbefalte innlegg

...hadde han visst hva navnet hans ble brukt til. Søsteren min satt og så på Barne-TV i campingvogna i dag (på NRK) der viste de et Disney-program om en hund og en kanin, tegnet i vaskeekte Cartoon Network-stil. Da gikk de opp for meg: Hva er det folk i Disney-konsernet har røykt?

Disney hadde aldri gått med på en slik serie, og jeg tror han hadde blitt ganske skuffet over hvilke andre ting navnet hans blir brukt på.

Disney Channel har bl.a et program som uten tvil plagierer den klassiske TV-serien til Bill Cosby. Vi har også Kvakk Pakket, hvor Ole, Dole og Doffen er tenåringer. Dette programmet begynte på midten av 90-tallet, fra 1945 og frem til da var Ole, Dole og Doffen trillinger og 10-åringer (i bladene er de fortsatt 10-åringer), i Kvakk Pakket er det også en tydelig aldersforskjell (Ole er eldst, og Doffen er yngst).

Det skal også nevnes at Langbein aldri hadde noen sønn før midten av 90-tallet (han hadde en nevø som het Ferdinhand, men det for da være grenser!), da Langbein og sønn kom. Det har heller aldri blitt nevnt noe om at Langbein hadde noen kone. OK, i noen klassiske avisstriper flørtet han med Klara Ku, men hvis Max (sønnen til Langbein) er et resultat av dette lever vi i en syk verden.

Svartepetter har heller aldri vært noen vellykket familiefar med kone og barn (som i Langbein og sønn). Opprinnelig var han en fattig hundefanger som plaget Mikke Mus (først og fremst Pluto i de aller første avisstripene).

Er det flere enn meg som synest at Donald-blader, og de klassiske kortfilmene er så mye bedre enn hva Disney Channel spyr opp i dag?

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gode gamle, originale er alltid best. Nå kommer det bare masse dritt for å selge mest mulig.

Jeg er HELT enig med deg i at det kommer alt for mye dårlig. Er forresten ikke lenge siden jeg så at nå går de snart helt bort fra vanlig tegnefilm. Det er dataanimasjon som gjelder. Og tro meg; det passer IKKE bra til Donald Duck & Co.

Lenke til kommentar

Svartepetter var vel opprinnelig skurken i Steamboat Willie(1928) om man tenker på opptredner sammen med Mikke, men han har også dukket opp tidligere i Alice Comedies.

Personlig synes jeg både "Langbein og sønn" og "Kvakk pakket" er gode tegnefilmer. Det er ikke noe nytt at Disney melker og endrer på historiene sine, men så lenge alle har sine vanlige personligheter så er jeg fornøyd. Svartepetter ble tross alt mer enn bare slem lenge før jeg ble født. Han fikk vel kone på 60-tallet eller noe sånt.

Ole Brumm skal forøvrig få seg kjæreste

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det at selveste Walt Disney aldri likte vår kjære Donald Duck, vil jeg tru han hjemsøker en hel gjeng med dissa menneskene som har skapt så mye rart, og satt det under kjennetegnet Disney... Men problemet med konsernet er at de sliter økonimisk, så trur de i grunn er blitt meget desperate dessverre... :no:

Lenke til kommentar

Jeg likte Quack Pack kjempegodt. Var gøy når Ole, Dole og Doffen ble superhelter.

Den serien møtte riktignok mye kritikk, fordi den gikk så veldig vekk ifra den originale historien, kuttet ut Onkel Skrue o.l., men jeg likte den nå. Leste forresten at den kommer på DVD i disse dager. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes mye av det nye fra Disney er utrolig genialt! "Langbein og sønn" synes jeg var kjempegøy før, og mange av animasjonsfilmene med Donald er like gøye som de gamle klassikerene. Jeg er enig i at noe er rart og aldri burde blir laget, men Disney prøver å lage noe nytt, og da må man vel regne med å feile av og til?

Lenke til kommentar

Vi kan jo da lure på hva som sendes på denne Disney Channel, for DER er det mye rart.. Greit de sender noen ganger en spillefilm (Og disneys spillefilmer er fremdeles meget gode), og noen gamle klassikre, men hva er alt dette andre? stygt tegnet og ikke morsomt engang.. Eneste unntaket er KvakkPack og Langbein og sønn.. Men stemmene ødelegger endel for meg :p

jeg blir dårlig!

(Nå sitter jeg ikke å ser på Disney Channel 24/7 da, skal bare ha det sagt :))

Lenke til kommentar

Det disney var/er kjent for var jo disse kvalitets-filmene som de produserte, som f.eks. 'Bambi', 'Lady og landstrykeren', 'Skjønnheten og udyret', ' Peter Pan', 'Pinocchio' osv. Som har gått igjennom som slagere år på år! Hvem er det vel som ikke husker å ha sett disse filmene som små?

Har merket meg at disney ikke er i nærheten av det de var før, det meste av det de setter navnet sitt på nå har mistet all av sin sjarm, og blir glemt etter en uke (toppen?).

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...