Stonescream Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Jeg er temmelig totalgrønn på linux, men systemet er jo oppe å kjøre no (etter masse hjelp) Har nettverk og full pakke, men mangler litt lyd. Dette er feilmeldingen jeg får så om noen har hatt en som ligner og kan skrive en liten idiotsguide til hvordan fikse den hadde det blitt liv i lyden her! Sound driver informational message: Error while initializing sound driver: device/dev/dsp cant be opened (no sourch device) The sound sever will continue, using the null output device Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 1) logg deg inn som root og fix d 2)last ned nye linux-drivere Lenke til kommentar
[bErZeRk] Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Åssen lydkort har du? Jeg for min del, har Soundblaster Live! og må laste driveren selv. Driver modulen som Live! kortet bruker, heter emu10k1, og jeg laster den med $insmod emu10k1 ... Prøv å les hvilken driver DITT lydkort skal ha, og last den med insmod. Lenke til kommentar
lif Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 prøv: su (skriv inn root passord) addgroup dittbrukernavn audio Lenke til kommentar
ZawZe Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Quote: Den 2002-09-16 02:06, skrev lif:prøv:su(skriv inn root passord)addgroup dittbrukernavn audio THERE IS NO SUCH DEVICE skal jeg oversette? På godt norsk betyr det: Det er ikke gjenkjent noe lydkort - ergo han trenger driverene. *reading error messages is a beautiful 'thingie'* Etter ar du har loadet en eventuell modul eller installert andre drivere så kan det være en ide og fikse på rettighetene til /dev/dsp og /dev/mixer*, 666 fungerer f.eks. helt fint. [ Denne Melding var redigert av: ZawZe på 2002-09-16 20:51 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå