MasterOfDisaster Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309991&cks=PRL noen som har noe å si om denne som har hørt den irl som kan si om den er br eller ikke??tkker på forhånd Lenke til kommentar
epifant Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Er Opel en bra bil? Gi oss mer info! Musikksmak, bil, forsterker, hva slags bass du liker, osv. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Ja, Opel er en bra bil Kommer som epifant skal fram til, ann på smaken din Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 ska da ikk si min mening om opel..lurte bare på elemente som fx trance,techko,house osv.. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 har bare lurt på det ellementet..ha 2 aq dem,forsterker må jeg se på om hva jeg ender med Lenke til kommentar
epifant Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Kort versjon: jeg tror du vil bli godt fornøyd, såfremt du sørger for å gi dem den "maten" de fortjener. Kjøp en forsterker som er så kraftig som du har råd til. Gå for kjente, respekterte merker. Du vil ALDRI få f.eks. 2x500 reelle watt fra en ukjent kina-forsterker som bare koster 1495,-. Her er noen tråder fra Bilforumet.net hvor 12-tommerne du linket til er nevnt. Les igjennom dem og se om ikke du finner noe fornuftig der. Lang versjon: Du MÅ ikke nødvendigvis ha to av dem, selv om flesteparten ser ut til å tro at to 12-tommere er den eneste veien til god nok bass. Hva med en 15" istedet f.eks.? Mer membranareal og sannsynligvis også lavere nedre frekvens. At elementer som er større enn 12 tommer er slappe og trege er rett og slett pølsevev. Er bassen du hører på diskoteker og utesteder slapp og treg? Snarere tvert imot. Og de benytter seg svært sjeldent av noe under 15" i bassen.. Forsterker bør du tilpasse etter subene. Evt. omvendt. SPL-suber pleier å være tungdrevne så det holder, så du bør nok ikke spare på kreftene i forsterkeren. Kjøp i det minste så dyr forsterker som du overhodet har råd til Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Og med behov for stor forsterker kommer behovet for å kunne fore denne med all strømmen som kreves. ~120A++ dynamo og et godt batteri, god kabling og oppgradering av originalkablingen i bilen er også lurt Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Du vil ALDRI få f.eks. 2x500 reelle watt fra en ukjent kina-forsterker som bare koster 1495,-. Mye bra forsterkere i kina men til bilstereo vet jeg ikke helt om de har så mye å by på En forsterker med mye kreffter vil du nokk få mye glede ut av med den musikk typen du liker Men som ble nevnt tidligere. Gå for et kjennt merke. Mye "juksing" med de verdiene som står på mange forsterkere. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Mye bra forsterkere i kina men til bilstereo vet jeg ikke helt om de har så mye å by på At Kina har mange uhyre dyktige ingeniører er det ingen tvil om Men da snakker man gjerne om litt andre prisklasser enn 3.000,-. Jeg kan forresten legge til denne forsterkeren fra Komplett.no til anbefalingslista mi. Jeg trodde aldri jeg skulle anbefale noe slikt, men flere melder om at den spiller som bare det. Antakeligvis ikke hifi, men den bør ha trøkk nok i mengder. Og så ser det jo ganske kult ut med 1 meter forsterker? Den drar mine tre Pioneer TS-W3004SPL i lukket kasse rett i bånn, hvertfall! Hvor mye effekt den faktisk leverer er egentlig irrelevant. Den flytter elementene med stor overbevisning og gir meg min daglige massasje (og sørger for at jeg blir døv før jeg når 22 år). Og det for drøye 3000,- veiledende kroner. Fabulous! Endret 29. januar 2006 av epifant Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 den mono blokka fra komplett er den jeg har brukt som "målestokk" til forsterker og noe i den duren jeg skal ha..takker for alle svar Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Hmmm... En får nok det en betaler for så er det masse dunk og heller lite musikk du er ute etter så er nok denne komboen aldeles ok. Men jeg maser nå fortsatt på mitt når det gjelder strømopplegget i bilen din Har du voksen nok dynamo og batteri for å fore forsterkerne dine med strøm? Husk at effekt ikke kan tas fra løse lufta så om det ikke er overskudd nok så vil det bli fælt mye blinkning i lysa. For ikke å snakke om hva som vil skje om kinasaken klipper, da er det bye-bye til elementene... De fleste glemmer forsterkerne når en handler inn og tror et stort element med digre klistrelapper med XXX WATT er det som teller. Det hjelper lite med ferrarichassis når du har en liten fislemotor på 1.2L uten hverken krefter eller bånndrag Sjøl ville jeg nok gått for en forsterkerløsning som hadde kosta endel mer, dem jeg da har i bakhodet koster ca det dobbelte av det disse elementene koster. Anbefaler at du leser deg litt opp om emnet her. Slik vil du selv få et bedre grunnlag for å forstå hva som trengs Endret 31. januar 2006 av Jalla Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 snn det ser ut nå kommer jeg til å kjøåpe volvo med minst 2 liter gle eller 2,5turbo eller en galant på ca 130 hesteR;) men ja. kommer til å kable alt til anlgettet nytt fra starten av. rett fra bateri med tjukke nok kabler;)= Lenke til kommentar
epifant Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Ikke glem dynamoen og kablene fra denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå