MasterOfDisaster Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 hei! lurer på å kjøpe forsterker og høytalere te å bruke te lokal feste i gymsal. ikk eidretshall men gymsal.. noen her som har forslag til forsterker og høytalere?? helst 2 kasser og forsterker..takker for eventuelle svar Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 budsjett? og hvilken type fest er det snakk om? hvilken type musikk skal spilles osv.. første jeg tebkte på når jeg leste innlegget ditt var CV + nad eller no i den duren.. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 trance,teckni,hose,rolig,rock.det meste egentlig. mest trance ol..budsjett har jeg ikke bestemt meg for fordi jeg lurer på hva jeg må gi for å ha nåkk trøkk osv.. ska låte fint å bassen skal høres!!å kjennes Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Hvis du skal oppnå trøkk i en gymsal, og samtidig ha det til å låte fint, er det nesten bare en ting som gjelder. Nemlig PA, og ikke av billigste sort! Mulig du kan oppnå et visst resultat med hjemmeanlegg av typen Cervin Vega, eller et annet av disse ungdomsmerkene. Kommer ikke til å låte bra, og trøkker uansett ikke sammenlignet med kvalitets-PA. Om du har budsjett til det, ramser jeg her opp noen PA-merker som er kjent for å låte litt HiFi samtidig som de leverer bra trøkk: Alcons, Nexo, D&B. Andre merker som kanskje har en litt mer rocka lydsignatur, men holder høy kvalitet og låter fint er: EAW, JBL, Meyer, EV, Martin. Sikkert flere merker også, men hold deg unna billig-PA!! Det låter dritt, og spiller dårlig. Nesten viktigst vel å merke, er at du har nok amp-kraft. Jeg pleier vanligvis å si at man ikke skal henge seg opp wattstyrke, men de mest seriøse produsentene av PA-forsterkere opererer ikke med juksewatt, så det er en god pekepinn. Men se også på dempefaktoren, spesielt for sub-ampene. Dempefaktor på 1000 eller mer, er bra for å ha kontroll over mange store elementer. Gode forsterkermerker er Crown MacroTech-serien og K-serien, Camco Vortex-serien, LAB FP-serien. Men som sagt, dette er utstyr som betinger litt budsjett! ;-) Endret 29. januar 2006 av Knottpøbeln Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hvis budsjettet ikke strekker til det som Knottpøbeln anbefaler, så er det vel lite som slår NAD + CV når det gjelder lydstryke vs pris... Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hvis budsjettet ikke strekker til det som Knottpøbeln anbefaler, så er det vel lite som slår NAD + CV når det gjelder lydstryke vs pris... 5519818[/snapback] Det er jeg enig i, selv om det gjør meg vondt å si det... (Jeg er som dere kanskje skjønner IKKE CV-fan!! NAD derimot er en av få hjemmeforsterkerprodusenter jeg vet ikke leverer juksewatt, så det er et trygt kjøp.) Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 NAD derimot er en av få hjemmeforsterkerprodusenter jeg vet ikke leverer juksewatt, så det er et trygt kjøp.) 5519851[/snapback] nåja, har jo Vincent, Thule, Cayin, Rotel, Primare, Hegel osv osv.. mange som holder det de lover. Men Nad er visst en god kombo iforhold til CV virker det som. og Nad gir jo mye futt for pengene også da. Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 NAD derimot er en av få hjemmeforsterkerprodusenter jeg vet ikke leverer juksewatt, så det er et trygt kjøp.) 5519851[/snapback] nåja, har jo Vincent, Thule, Cayin, Rotel, Primare, Hegel osv osv.. mange som holder det de lover. Men Nad er visst en god kombo iforhold til CV virker det som. og Nad gir jo mye futt for pengene også da. 5520347[/snapback] Sa ikke at NAD var de eneste... Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 CV + NAD anbefales visstnok ikke av de litt mere ihuga CV folka, du får så utrolig mye mer ut av høytalerne om du bruker en skikkelig PA amp, som f.eks en BRA Carver Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 CV + NAD anbefales visstnok ikke av de litt mere ihuga CV folka, du får så utrolig mye mer ut av høytalerne om du bruker en skikkelig PA amp, som f.eks en BRA Carver 5523148[/snapback] Når lagde Carver en BRA amp?? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 ...Cayin, .. mange som holder det de lover.... Tja.. Min D1205.1A er oppgitt til 5x125W i 8ohm og 5x220W i 4ohm. Den er målt til 5x130W i 8ohm 0.08 THD+N og 5x200W i 4ohm 1% THD+N.. Men til prisen av rundt 14000 så er denne fortsatt et godt kjøp uansett hvordan en vrir og vender på det =) Nydelig varm lyd og effekt i massevis. Men når man har over 1kilowatt i målt utgangseffekt så begynner det jo å bli ganske mye.. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 CV + NAD anbefales visstnok ikke av de litt mere ihuga CV folka, du får så utrolig mye mer ut av høytalerne om du bruker en skikkelig PA amp, som f.eks en BRA Carver 5523148[/snapback] Når lagde Carver en BRA amp?? 5526155[/snapback] hehe, jeg veit ikke jeg.. Jeg bare vidreformidler noen ihuga CV fans forsterker valg, og mange CV fans synes Carver gjør en veldig bra jobb med CV.. Søk på avforum om Carver og CV så finner du nok ut noe.. Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 CV + NAD anbefales visstnok ikke av de litt mere ihuga CV folka, du får så utrolig mye mer ut av høytalerne om du bruker en skikkelig PA amp, som f.eks en BRA Carver 5523148[/snapback] Når lagde Carver en BRA amp?? 5526155[/snapback] hehe, jeg veit ikke jeg.. Jeg bare vidreformidler noen ihuga CV fans forsterker valg, og mange CV fans synes Carver gjør en veldig bra jobb med CV.. Søk på avforum om Carver og CV så finner du nok ut noe.. 5526540[/snapback] Hehe... Trenger ikke Google etter dette, da jeg egentlig ikke er interessert i hverken CV eller Carvin. Jeg skal også si at det selvfølgelig er urettferdig å sammenligne Carvin med de amp'ene jeg nevnte tidligere, da de er i to helt forskjellige prisklasser! Som regel er det nok sånn at på elektronikksiden får man det man betaler for, selv om forskjellen krymper jo dyrere prisklasser vi kommer opp i. Når det gjelder høyttalere er det såpass forskjellige lydfilosofier som ligger til grunn for de forskjellige typene, at de ikke nødvendigvis er direkte sammenlignbare. (F.eks. CV kontra Patos) Men fortsatt er det fortsatt her slik at man får hva man betaler for, og i alle tilfeller er det jo deg selv, og dine ører (og din bankkonto) som må avgjøre om dette er bra nok for deg! .....og CFD: Du kommer inn på noe som jeg brenner sterkt for, nemlig at Watt egentlig ikke betyr så mye! Din Cayin er jo en knakende god forsterker, uansett om du er "lurt" for noen få Watt! Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Alcons, Nexo, D&B. 5519747[/snapback] He, he. Ytterst få som har råd til slike inversteringer til festbruk, men ja! Trøkker bra og låter bra! MasterOfDisaster: Du har ikke sagt noe om budsjett enda. Hvor mye har du tenkt å bruke? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 er det anlegg til en fest eller skal du ha fest i denne gymsalen hver helg ? hvist det er for en helg bure du vell heller leie et sikklig pa anlegge , hvist du ikke har tengt og bruke dette hjemme etter festen . et budskjett er ønsklig så vi vet hva og anbefale Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 veit..men for noe bra?skal kjøpe selv.nytt...mye må jeg gi?10tusen??20?? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 for et sikklig party anlegg til gymsal og større områder er vell 15k et abselut minimum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå