Gå til innhold

Selge bærbar Dell Inspiron 8200 - pris?

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge min Dell Inspiron 8200 bærbare PC.

Det er en 15-tommers PC med oppløsning 1600x1200, 40 gb harddisk, 1 gb minne. Prosessor er en Pentium M 2.0 ghz.

Det er ikke innebygget wifi, men kommer med et d-link kort. Jeg har også kort for USB 2.0-kontakter, samt ekstern mus som kan følge med PCen.

PCen er i god stand, har et relativt nytt batteri. (Måtte skifte etter et England-besøk som tok rotta på det forrige...).

Med PCen følger Win XP home og Office 2000, samt USB Bluetooth-dongle.

X-knappen på tastaturet funker ikke helt som den skal, men det er enkelt å fikse (uten å måtte kjøpe noe).

PC-en funker ellers helt utmerket og står og går stort sett jevnt.

Hva i all verden kan jeg få for den, mon tro?

EDIT: Her er en test fra september 2004: http://reviews.zdnet.co.uk/hardware/notebo...10001978,00.htm.

Endret av kvalvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lettest å bedømme verdien ved å sammenligne den med dagens produkter. Det at den kostet 19000 kr i 2004 har ikke mye å si. Personlig hadde jeg gitt maks 5000 kr for den i dag. Da har jeg sammenlignet den med dagens modeller og så har man i tilleg et naturlig prissfall på brukte ting.

Jeg synes også du betalte for mye for den i 2004.

Lenke til kommentar

For den som liker høy oppløsning på skjermen, så drar det opp at det er UXGA. Det er faktisk litt høyere oppløsning på denne enn på Dell sine nye 17-tommere.

Og altså 3:4 format, et stort pluss for oss som hater bredskjerm.

Denne typen maskiner tror jeg går for en 6-800 dollar på eBay i USA, men det er jo mange variable, innkludert selgerens feedback rate osv. Man kan nok oppnå endel mer her til lands.

(Hvorfor fikser du forresten ikke X-tasten selv, hvis det er så enkelt?)

Lenke til kommentar

Svaret du får fra meg vil du helt sikker tikke like. men du får faktisk en 630m med litt mindre skjerm noe som jeg synest er behagelig 14". fra dell til 5700,- med 1 gb ram , centrino 1,7 , wlan, 60 gb hdd og dvdbrenner, 9 cellers batteri inkl. Dette tilbudet gjaldt i helgen.. men slike tilbud kommer hele tiden og ringer enn til dell i tillegg så sparer enn fort 500 kroner faktisk på pruting.

Så jeg hadde nok maks betalt 2500 for din pc. Men igjen så er det etterspørsel som avgjør hva du får for den og antakeligvis hadde jeg aldri kjøpt en brukt bærbar, når nye bærbarer er så billige de er i dag. + garanti og kjøpsloven..

Mvh

rscue

Lenke til kommentar
For den som liker høy oppløsning på skjermen, så drar det opp at det er UXGA. Det er faktisk litt høyere oppløsning på denne enn på Dell sine nye 17-tommere.

Og altså 3:4 format, et stort pluss for oss som hater bredskjerm.

Denne typen maskiner tror jeg går for en 6-800 dollar på eBay i USA, men det er  jo mange variable, innkludert selgerens feedback rate osv. Man kan nok oppnå endel mer her til lands.

(Hvorfor fikser du forresten ikke X-tasten selv, hvis det er så enkelt?)

5520669[/snapback]

Joda, det står på lista! Jeg tenkte bare jeg skulle få med alle detaljer når dere skulle kaste terning på pris ;-)

Lenke til kommentar
Svaret du får fra meg vil du helt sikker tikke like. men du får faktisk en 630m med litt mindre skjerm noe som jeg synest er behagelig 14". fra dell til 5700,- med 1 gb ram , centrino 1,7 , wlan, 60 gb hdd og dvdbrenner, 9 cellers batteri inkl. Dette tilbudet gjaldt i helgen.. men slike tilbud kommer hele tiden og ringer enn til dell i tillegg så sparer enn fort 500 kroner faktisk på pruting.

Så jeg hadde nok maks betalt 2500 for din pc. Men igjen så er det etterspørsel som avgjør hva du får for den og antakeligvis hadde jeg aldri kjøpt en brukt bærbar, når nye bærbarer er så billige de er i dag. + garanti og kjøpsloven..

Mvh

rscue

5520709[/snapback]

Vel, det med skjerm kan diskuteres... Jeg hæler ikke lavoppløste små skjermer, og skulle helst hatt 1900X på min nye bærbare, men må nøye meg med 1400...

At PCen har rast i pris er vel for så vidt ikke noen bombe, men du hadde ikke fått kjøpt den for 2.500. Da bruker jeg den heller som en ekstern disk på nettverket og til å mekke litt med linux når jeg føler for det ;-)

Lenke til kommentar

Er ofte det at en kan ha større nytte av en "gammel" maskin fremfor å selge den for noen tusenlapper.

Du kan vel alltids stille den ved tv'n og bruke den som multimediaboks?

En ekstern TB harddisk fra lacie og den gjør nytten i mange år til.

Og så er det jo greit å ha en fungerende laptop når en skal ut på tur. Legge bilder fra kamera, litt musikk osv.

Lenke til kommentar
Er ofte det at en kan ha større nytte av en "gammel" maskin fremfor å selge den for noen tusenlapper.

Du kan vel alltids stille den ved tv'n og bruke den som multimediaboks?

En ekstern TB harddisk fra lacie og den gjør nytten i mange år til.

Og så er det jo greit å ha en fungerende laptop når en skal ut på tur. Legge bilder fra kamera, litt musikk osv.

5522526[/snapback]

Jeg går over til ny bærbar, men det kan hende den gamle ender opp hos min gamle mor... Får nå se hva som skjer og hvor pengelens jeg blir :roll:

Lenke til kommentar

Mvh

rscue

5520709[/snapback]

Vel, det med skjerm kan diskuteres... Jeg hæler ikke lavoppløste små skjermer, og skulle helst hatt 1900X på min nye bærbare, men må nøye meg med 1400...

At PCen har rast i pris er vel for så vidt ikke noen bombe, men du hadde ikke fått kjøpt den for 2.500. Da bruker jeg den heller som en ekstern disk på nettverket og til å mekke litt med linux når jeg føler for det ;-)

5521348[/snapback]

Vel å selge en brukt laptop har aldri vært lønnsomt, men markedet bestemmer pris.. Nå såg jeg faktisk at det var høy oppløsning på skjermen og det drar jo selvfølgelig opp prisen på pcen din men ikke mye.., Jeh hadde vel heller beholdt selv isteden for å selge..

Solgte min bærbar i høst og den kostet 1700 ny og inneholdt dvdbrenner, samme oppløsning som skjermen din, 1,6,1 GB, wlan, ati 9600, 60 gb, dvd brenner +++.

Prisen endte på 6000 når jeg solgte den.

Men det er markedet som bestemmer prisen, hadde nok heller valgt å beholdt den i dag , men da hadde jeg litt mindre med gryn etter som jeg studerte og trengte pengene.

Prøv iallefall qxl for der kan du få en god pris på pcen, og du kan jo også sette en minstepris hvis du ønsker det. Men har selv å opplevd at ved å ha ingen minstepris blir det flere besøk på produktet og en oppnår mye bedre pris enn hvis en har minstepris., :)

Uansett lykke til med salget.

Mvh

rscue

Lenke til kommentar

Vel å selge en brukt laptop har aldri vært lønnsomt, men markedet bestemmer pris.. Nå såg jeg faktisk at det var høy oppløsning på skjermen og det drar jo selvfølgelig opp prisen på pcen din men ikke mye.., Jeh hadde vel heller beholdt selv isteden for å selge..

Solgte min bærbar i høst og den kostet 1700 ny og inneholdt dvdbrenner, samme oppløsning som skjermen din, 1,6,1 GB, wlan, ati 9600, 60 gb, dvd brenner +++.

Prisen endte på 6000 når jeg solgte den.

Men det er markedet som bestemmer prisen, hadde nok heller valgt å beholdt den i dag , men da hadde jeg litt mindre med gryn etter som jeg studerte og trengte pengene.

Prøv iallefall qxl for der kan du få en god pris på pcen, og du kan jo også sette en minstepris hvis du ønsker det. Men har selv å opplevd at ved å ha ingen minstepris blir det flere besøk på produktet og en oppnår mye bedre pris enn hvis en har minstepris., :)

Uansett lykke til med salget.

Mvh

rscue

5522773[/snapback]

QXL hadde jeg jo helt glemt. Takk for tipset! Jeg legger den jaggu ut for salg der, så får jeg det jeg får - blir vel uansett nok til en pils, håper jeg ;-)

Da er det jo markedet som bestemmer prisen på godt eller vondt.

Siden jeg allerede har en ekstern harddisk trenger jeg jo ikke den bærbare lenger. To bærbare blir liksom litt overkill...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...