Gå til innhold

Problemer ved overklokking av xp2400-m

Anbefalte innlegg

Driver og overklokker en xp-2400m prossesor på følgende oppsett.

Msi kt6 delta hovedkort

Athlon xp 2400 mobile med swifttech kjøleblokk med 92x92 past vifte

1024 mb twinmos pc3200 ddr

geforce 6600

360 w chieftech strømforsyning.

Kjører stabilt på 180*14 2520 mhz. 1,85 v vcore max load temp 49 C

Men når jeg øker på til fsb på 200 får jeg noen ganger boot og noen ganger ikkke.

Har sett i bios at 12 volt er noe lav noen ganger ned på 11,90.

Er det strømforsyningen som stopper meg i å nå høyere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av en eller annen grunn virker det som disse prosessorene ikke liker seg særlig bra når temperaturen kryper opp mot 50 grader.

Ser du bruker et hovekort basert på VIA® KT600 Chipset. Disse kortene har vel ikke mulighet for å låse AGP- og pci-bussen, slik at når du øker fsb, økes disse også?

Med andre ord, det kan være flere ting som stopper deg fra å kjøre stabilt med 200MHz fsb.

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn virker det som disse prosessorene ikke liker seg særlig bra når temperaturen kryper opp mot 50 grader.

Ser du bruker et hovekort basert på VIA® KT600 Chipset. Disse kortene har vel ikke mulighet for å låse AGP- og pci-bussen, slik at når du øker fsb, økes disse også?

Med andre ord, det kan være flere ting som stopper deg fra å kjøre stabilt med 200MHz fsb.

5532713[/snapback]

Stemmer at du ikke kan låse agp pci bussen... men det er bare hvis du går utenom 133/166/200 FSB

Har kjørt 200 Mhz fsb tidligere på dette kortet med en barton 2500++ med den føde ved 2,3 v og 2600 mhz

Har prøvd og nå 2800hz (14*200) i kveld men har spennisfall på 12 V når jeg begynner å laste windows og PSU skrur seg av pågrunn av overlast... Blir nødt til å bestille en MIST 500 W PSU....

Lenke til kommentar
Er nok hovedkortet ditt som stopper deg.

Ikke akkurat det beste brikkesettet til overklokking.

11,9v er ikke skummelt lavt.

5532726[/snapback]

Hovedkortet er bra det så lenge du skal overklokke en cpu som har 133 eller 166mhz fsb orginalt.... Hadde ett ASUS A7N8X-E Deluxe tidligere og det sa tak for seg....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

nja.. har lest litt over tråden fort her og kan si dette:

Dersom du ikke har satt på dvider på RAM er det nok dette som stopper deg..

hadde samme problemet med min gamle 2600+ og ett Abit-NF7 hk..

når FSB kom på 200 sa det stopp.... kjedelig..

har samme ram som deg.. denne liker ikke hastigheter så veldig langt over 200mhz med standard timings...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...