LarsP Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 En liten liste med godt & blandet fra metalverdenen: Anorexia Nervosa Amon Amarth Anaal Nathrakh A Perfect Circle Chimaira Blood Red Throne Circus Maximus (p Die Apokalyptischen Reiter Emperor Excrementory Grindfuckers Khold Killswitch Engage Knorkator Meshuggah Mistress Mudvayne Ninja Magic Nunwhore Commando 666 Opeth OTEP The Black Dahlia Murder Tool Vital Remains Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Black Sabbath er et bra metal band. Går under sjangeren Heavy Metal, og de ser på seg selv som pionerer innen sjangeren. Personlig er jeg ikke uenig da Heavy betyr tungt, og Black Sabbath produserte visserlig en del virkelig tunge låter på 70 tallet. Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Mine favoritter for tia: System of a down - Kan ikke settes i noe genre...Anbefales Dream Theatre - Prog.metal Tool - Prog.Metal/Heavy Metal (kan egetlig ikke definers, utrolig bra band) A Perfect Circle - Lignedne Tool, bare litt mindre komplisert (samme vokalist) Metallica - Første albumene er lit Speed og Thrash metal, men gerelt heavy metal Katatonia - Doom/dark metal (Godt gjort av Svenskene ) Andre ting som er ett MUST som jeg kommer på nå: Black Sabbath - Good old Heavy Metal Iron Maiden - Samme som over Det jeg kom på i slengen,bussen stikker... Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Her er min liste: Naglfar (Svensk Black Metal) Vital Remains (Portugisisk Brutal Black Metal) Falconer (Svensk Power Metal) (Jævli bra) Sonata Artica (Tysk Power Metal) Glittertind (Norsk Folkemetal) Korpiklaani (Finsk Folkemetal) veldig bra Catamenia (Svensk Melodic Black Metal) Freedom Call (Tysk Power Metal) Sirenia (Norsk Gothic Metal) Sier ikke mer . Kjempe band Mudvayne (Amerikansk et eller annet metal) Dragonforce (Svensk og jævli bra Power Metal) Amorphis (Finsk Black Metal) Children Of Bodom (Finsk Death Metal) Norther (Finsk Death Metal) Samme som Cob Dimmu Borgir (Norsk Black Metal) Emepror (Norsk Black Metal) Windir (Norsk Black Metal) (Nå Vreid) Satyricon (Norsk Black Metal) Cryptopsy (Kanadisk Death Metal) Anorexia Nervosa (Fransk Symphonic Black Metal) Masse andre metal band som jeg ikke kan huske på i farta, men har endel Polske band som jeg også hører på innimellom. Husker ikke i farta va de heter, men det er brutal Polsk Black Metal. Bare å velge og vrake her, gutt Lykke til. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) kan skrive opp noen få av bandene som har lurket seg inn i cd sammlinga mi: -Dimmu Borgir (klassisk og ofte litt kjedelig mainstream black metal) -The Kovenant (nå Covenant - spessiell progressiv metal, med elementer fra alt mulig) -Lumsk (tøff metal, blandet med folkemusikk) -Iron Maiden (musikk på sitt aller, aller beste. alt annet kan ta seg ei bolle! ) -Gimfist (fet death metal, med fart i) -Nightwish () -Tristania (goth metal på sitt beste) -Sirenia (goth, goth og atter goth) -A Perfect Circle (god og lettere progresiv musikk) -Meshuggah (fet og teknisk brilliant musikk) -Manowar (har mye bra sanger, men lite kontraster i musikken. enten er det svine bra, eller så suger det gammel hesteballe) -Metallica (har St. Anger, resten av cd'ene deres = diare) -Old Mans Child (black metal på si aller, aller beste) -System of a Down (Soad er Soad. god musikk. ikke så mye mer å si. ) -Rammstein (tysk industrial metal. fet musikk, som dessverre har fått et litt fjortis image. det skremmer vekk mange av "i wantz a undergroundz bandz, zom ingen har hørt om" folka. god musikk er ikke nok!) Endret 2. februar 2006 av headcleaver Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 elendi sjanger inndeling! Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 -Metallica (har St. Anger, resten av cd'ene deres = diare) 5543182[/snapback] Om det ikkje er ironi, så tar eg deg enda mindre seriøst enn før. Nokre must innan metal, etter mi meining: Deathspell Omega - Fas - Ite, Maledicti, in Ignem Aeternum Et hælvetes kaotisk album, men heilt konge. Kanskje det beste black metal-albumet eg har høyrd. Immolation - Unholy Cult Death metal av den meir tekniske slagen. Til tider hardt og brutalt, til tider atonalt, til tider downtempo og tungt, konstant blasfemiske tekstar og tidenes death metal-vokalist gjer at dette er eit av dei beste albuma i verden. Cynic - Focus Allereie nevnt, men kan ikkje nevnast nok. Death metal blanda med jazz/fusion og prog. Teknisk som pokker, og med nokre av verdens herligaste soloar. Fordel å ikkje tenke at det skal vere peise på konstant-metal når du høyrer det. Atheist - Unquestionable Presence Kunne like godt ha nevnt ein av dei andre albuma, men sidan denne kan beskrivast som ein blanding av brutaliteten til det fyrste og jazz-inspirasjonen til det tredje, så valde eg denne. Full av heilt sinnsjukt bra riff, soloar som riv ryggraden ut av deg og slår deg ned med den, og ein vokalist med veldig dårleg tid. I tillegg så er det veldig godt produsert, så ein får med seg alle instrumenta klart og tydeleg. Witchcraft - S/T Ein av dei beste albuma innan trad. doom. 70-talls-grooven er definitivt til stades, både i produksjon og låtskrivinga. Magnus Pelander har ein vokal med jævla mykje sjel i, noko som gjer det bare betre. Death - Human Chuck Schuldiner, Paul Masvidal, Steve DiGiorgio og Sean Reinert. Eit helvetes team. Brutalt og lekkert. Eit must for einkvar som likar death metal. Pentagram - Day of Reckoning Enda ei trad.-doom-skive som er heilt i eiga klasse. Kun knallåtar. Bobby Liebling har ein herleg vokal, og produksjonen er herleg sytti-talls. Lykathea Aflame - Elvenefris Death/grind med arabisk/midt-østensk påverknad. Tidenes trommeplate. Tomas Korn spelar fletta av ALLE. PSykotisk tromming. Riffa er til tider feitare enn Moskva-Marit, og alt er pure bliss. Gorguts - Obscura Noko av det mest dissonante og stygge du kan høyre innan death metal. Strengt tatt nesten ikkje ei harmonerande tone på heile albumet. Konstant styggedom. Heilt jævlig, akkurat som death metal skal vere. Luc LeMay har ein jævla pint vokal, som gjev musikken enda ein ekstra dimensjon. I tillegg held ikkje trommene takten, men spelar og eigne riff. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 elendi sjanger inndeling! 9182409[/snapback] Dette er vel det vi kan kalle unødvendig bump. Bruk Backstage eller en av de andre større metaltrådene isteden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg