Pantera Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 I en 70/80-talls-tråd må jo Deep Purple nevnes da.... Speed King Child In Time Fireball Demon's Eye Highway Star Lazy Smoke On The Water Pictures Of Home Woman From Tokyo Burn Stormbringer Perfect Strangers ...er jo bare noen av klassikerne.... mvh Pantera Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Van Halen - Jump Kansas - Carry On Wayward Son Deep Purple - Hush Deep Purple - The Painter Johnny Kidd & The Pirates - Shakin' All Over Dire Straits - Telegraph Road AC/DC - Shoot To Thrill Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son Santana - Oye Como Va Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Digger introen til "Lazy" Var det noen som var på konsert med Deep Purple i går, eller?? Hørte at den var ganske bra Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 AC/DC hadde jo sin (musikalske) storhetsperiode på 70 tallet, og å ramse opp alle de beste låtene blir litt håpløst.... De av oss som har vært på konsert vet jo når trykket er som størst. De som ikke har vært kan jo gjette: Er det når Razors Edge blir spilt, eller er det når Dirty Deeds blir spilt? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Når vi beveger oss inn på 70/80 tallet kan man jo fråtse i gode rockelåter som har revolusjonert musikken som vi ser den i dag. Jeg nevner i fleng band som: Pink Floyd Led Zeppelin Deep Purple Yes Rush Dire Straits Queen AC/DC Alle disse er knakende gode band, som alle tilførte sin stil til det vi i dag kaller rocken. Jeg vil si det er umoralsk å ikke like musikken som formet musikken som i dag er populær. Dog, det originale er det beste. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg vil si det er umoralsk å ikke like musikken som formet musikken som i dag er populær. Dog, det originale er det beste. 5531337[/snapback] Hmm...hva mener du med umoralsk? Jeg mener, er jeg en snik eller et dårlig menneske om jeg sier at jeg feks liker Radiohead, men misliker Pink Foyd? T'Weed Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg vil si det er umoralsk å ikke like musikken som formet musikken som i dag er populær. Dog, det originale er det beste. 5531337[/snapback] Hmm...hva mener du med umoralsk? Jeg mener, er jeg en snik eller et dårlig menneske om jeg sier at jeg feks liker Radiohead, men misliker Pink Foyd? T'Weed 5531373[/snapback] Var vel en liten ironisk tvist over den siste der. Poenget er at band som f.eks. Pink Floyd formet hvordan dem populære musikken i dag høres ut. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg vil si det er umoralsk å ikke like musikken som formet musikken som i dag er populær. Dog, det originale er det beste. 5531337[/snapback] Hmm...hva mener du med umoralsk? Jeg mener, er jeg en snik eller et dårlig menneske om jeg sier at jeg feks liker Radiohead, men misliker Pink Foyd? T'Weed 5531373[/snapback] tweed +1 Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg mener, er jeg en snik eller et dårlig menneske om jeg sier at jeg feks liker Radiohead, men misliker Pink Foyd? T'Weed 5531373[/snapback] Jo mer et band blir likt, jo mer ødelagt blir det. The Wall ødela Pink Floyd... Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg mener, er jeg en snik eller et dårlig menneske om jeg sier at jeg feks liker Radiohead, men misliker Pink Foyd? T'Weed 5531373[/snapback] Jo mer et band blir likt, jo mer ødelagt blir det. The Wall ødela Pink Floyd... 5531658[/snapback] Det der var da en usedvanlig tåpelig påstand til å komme fra deg. Dette kan du ikke la stå ubegrunnet...? Og relevansen til mitt innlegg er litt vanskelig å få øye på. T'Weed Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Jo mer et band blir likt, jo mer ødelagt blir det. The Wall ødela Pink Floyd... Det er godt sagt, du "The Wall" har jo mange av de mest kjente hittene ("Comfortably Numb", "Another Brick in the Wall", "Hey You" +++). "The Wall" slo dessuten i gjennom som film Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg mener, er jeg en snik eller et dårlig menneske om jeg sier at jeg feks liker Radiohead, men misliker Pink Foyd? T'Weed 5531373[/snapback] Jo mer et band blir likt, jo mer ødelagt blir det. The Wall ødela Pink Floyd... 5531658[/snapback] De ble jo veldig likt allerede med Dark Side of the Moon så hvis en skal følge din tankegang så ble de jo allerede ødelagt eller skal jeg si "utr00isert" da. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Jeg mener, er jeg en snik eller et dårlig menneske om jeg sier at jeg feks liker Radiohead, men misliker Pink Foyd? T'Weed 5531373[/snapback] Jo mer et band blir likt, jo mer ødelagt blir det. The Wall ødela Pink Floyd... 5531658[/snapback] De ble jo veldig likt allerede med Dark Side of the Moon så hvis en skal følge din tankegang så ble de jo allerede ødelagt eller skal jeg si "utr00isert" da. 5532745[/snapback] Det er vel ikke så langt unna sannheten det. Gilmour sier, på en Classic Album dvd, at målet var å bli rik og berømt. Dette oppnådde de med DSOTM, og motivasjonen var ikke lenger til stede. Masen bekrefter også i boka si at det stort sett gikk nedover etter dette. Ellers synes jeg at "Emerson, Lake and Palmer" burde nevnes i denne tråden. Endret 1. februar 2006 av bobafett Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Jeg mener, er jeg en snik eller et dårlig menneske om jeg sier at jeg feks liker Radiohead, men misliker Pink Foyd? T'Weed 5531373[/snapback] Jo mer et band blir likt, jo mer ødelagt blir det. The Wall ødela Pink Floyd... 5531658[/snapback] Aha, en kommentar i den stereotype jeg-er-skikkelig-into-musikk-stilen. Den første setningen din revner på 2 sek. OK, jeg lager et band, ingen liker meg. Lager jeg bra musikk når ingen liker meg? Nei. Ekstrem og brå popularitet gjør noe med alle, det er klart, men verden er ikke så ekstremt svart-hvitt som du gir uttrykk. Mange band og artister på sin popularitetstopp som lager det beste akkurat da. Hvordan kan et bands eget album ødelegge bandet, forresten? "Argh! Mitt favorittband ble kommerst og populært! Nå er jeg ikke alternativ, hip og kul lenger!! fhajfhjkdfajfsd!! What to do, what to do!?!111" Endret 1. februar 2006 av Dommedagsprofet Lenke til kommentar
drugis Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) eg trur han er ute etter god musikk som er som den på 80tallet, så trur ikjke han river og sliter seg i håret fordi om vi nemner nokre sanger som var litt før. 5518546[/snapback] *ro, ro til fiskeskjær* led zeppelin er som musikken på 70-tallet, ikke som musikken på 80-tallet. det er fordi led zeppelin var blant de banda som faktisk definerte rocken på 70-tallet, og har blitt stående som en 70-tallets store legender. greit nok at mange 80-tallsband er inspirert av lyden til zeppelin, men zeppelin selv, og deres musikk, hører ikke hjemme andre steder enn på 70-tallet. å i det hele tatt dra zeppelin, og ihvertfall en av 70-tallets beste sanger, stairway to heaven, i nærheten av en diskusjon om 80-tallsmusikk er for blasfemi å regne. når det gjelder stairway to heaven, bomma du jo bare med 9 år. det er ikke så gærent. å operere med 9 års slingrinsmonn på en era som varte 10 år er jo helt akseptabelt. selv vil jeg gjerne nevne radioheads ok computer som ekte 80-tallsmusikk...dette kom jo tross alt ut i 1997, og er dermed enda litt nærmere 80-tallet enn zeppelin IV. 5518630[/snapback] http://www.musikksmaken.com/biografi/GL_Di...C=7&EntryID=154 Maiden var det første bandet som ble klassifisert "Britisk Metall", og de har sammen med Black Sabbath, Led Zeppelin og noen få andre tungrock-band, duket for åttitallets hardrock-scene slik vi kjenner og husker den. fant det i ein link headcleaver (tror jeg) la ut i ein annen tråd tenkte du kunne sjå det og ikkje angripe folk for "blasfemi" for det står jo faktisk rundtom på nettet Endret 3. februar 2006 av drugis Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Maiden var det første bandet som ble klassifisert "Britisk Metall", og de har sammen med Black Sabbath, Led Zeppelin og noen få andre tungrock-band, duket for åttitallets hardrock-scene slik vi kjenner og husker den. New Wave Of British Heavy Metal faktisk......bør vel kanskje også nevne band som Def Leppard, Saxon og Judas Priest. Men det var Iron Maiden og Def Leppard som startet dette på slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet. For de som er interessert, så står det mer om det her. mvh Pantera Endret 4. februar 2006 av Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå