Lyngstad Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Åssen får jeg tilbakestilt BIOS på DFI LanParty Ultra-D? EDIT: Jeg skulle flashe BIOS men så har jeg brukt feil type flashfil eller noe? FOr den henger seg opp å restarter når windows skal starte.. Endret 29. januar 2006 av Lyngstad Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Da tar du en kjapp titt i manualen for det kortet, og den vil mest sansynlig vis be deg flytte på jumperen som sitter på kortet, vente litt og flytte den tilbake... Edit: *skriveleif* Endret 29. januar 2006 av Nero Burningwr00m Lenke til kommentar
Lyngstad Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Mens maskinen står på da eller? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Mens maskinen står på da eller? 5518245[/snapback] du må slå av maskina di og ta ut strørkontakten og vente noe før du tilbakestille. Lenke til kommentar
Qaracuck Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 ja men dette vil ikke gi han tilbake den orginale bios, han bare resetter den nye! formater , installer på nytt, visst samme skjer da så må du få tak i en annen bios og flashe den i dos m oppstartsdiskett/cd Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 ja men dette vil ikke gi han tilbake den orginale bios, han bare resetter den nye! formater , installer på nytt, visst samme skjer da så må du få tak i en annen bios og flashe den i dos m oppstartsdiskett/cd 5518354[/snapback] man begynner med å tilbakestille biosen og ikke å formatere disken. Bios skriver seg i chip og ikke i hardisken ... eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Du må bytte biosbrikken, den er ødlagt. Lenke til kommentar
.dat Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Du må bytte biosbrikken, den er ødlagt. 5518457[/snapback] Nope, så lenge den starter og det kommer bilde så kan han flashe tilbake i DOS. Lenke til kommentar
Qaracuck Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Riktig som .dat sier, den er ikke ødelagt så lenge han booter. Flash fra dos og alt blir bra! Lenke til kommentar
Lyngstad Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Men den nekter å lese av diskettstasjonen min da Lenke til kommentar
.dat Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Skjekk om kabelen til diskettstasjonen står riktig vei, evt prøv og få lånt deg en ny diskettstasjon. Lenke til kommentar
Lyngstad Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg skjønner ikke, for maskinen kjenner igjen at det er en cd rom og diskettstasjon der når jeg går inn i CMOS.. Men når maskinen starter opp så jobber den helt fram til PCI greiene der den ramser opp alle PCI verdier, også stopper den opp, og restarter seg igjen... :S Jeg skal prøve å bruke diskett stasjonen som står i denne maskina, og håpe på at det går.. Men jeg har prøvd mye rart nå, virker som det er noe rart med CPU og, for jeg har en Dual Core 4400+ som registreres som "AMD Hammer Family - Model Unknown" i POST.. :S Og det kommer ikke opp noen BIOS versjon sånn som det gjorde tidligere idag før jeg oppdaterte. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Du må bytte biosbrikken, den er ødlagt. 5518457[/snapback] Nope, så lenge den starter og det kommer bilde så kan han flashe tilbake i DOS. 5518564[/snapback] Lære meg å lese hele teksten Trodde den ikke startet i det hele tatt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå