Gå til innhold

Får ikke opprettet partisjon

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp til å finne ut hvordan jeg kan få opprettet en partisjon.

Har instalert windows og linux på harddisken og har litt igjen som jeg skal lage en ntfs partisjon av til lagring, men det funker ikke å velge create i partition magic, cfdisk i linux og heller ikke den i xp.

Noen som har en smart løsning på hvordan jeg kan fikse dette?

Legger med et bilde av Partition Magic, funker ikke velge create fra menyen til venstre heller :(

I cfdisk i linux står det bare "Unstable" på den delen som ikke er partisjonet.

post-67008-1138558265_thumb.jpg

Endret av ChRiStiAn^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anta du må slette en, men da ødelegger du vel enten Linux eller Windows installasjonen. Er ikke sikker på hvordan dette best kan løses.

Et forslag er å slette alle 3 Linux partisjoner, opprette den lagringspartisjonen, og så reinstallere Linux.

Lenke til kommentar

Ser ut som 4. partisjon er en swap partisjon. Du gjør det enklest da å bare fjerne denne, lage en extened partisjon som du så oppretter en ny swap partisjon inni. Slipper du å reinstalle Linux også...

Og et lite tips: Ser ut som du har en 30MB partisjon ca 50GB ut på disken. Om denne (var tiltenkt å) brukes som boot burde den ha vært tidlig på disken i stedet for så langt ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...