Richard_87 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Hei Jeg holder på å klokke min amd x2 3800, men da jeg kjører torture med OCCT for å sjekke hva tempen blir får jeg et problem. Det står sånn her Temp 1 40CTemp 2 31C Temp 3 26C Temp sens 0 25C Temp sens 1 40C Har ikke helt skjønt hva temp1, 2 og 3 er. Men er temp 1 cpu? Spør bare for å være på den sikre siden, vil ikke ødlegge noe på min første overklokking. Jeg har et spørsmål til, nå følger jeg denne guiden, men så står det med rosa: Husk at rammen har en 100 divider, den kjører altså.... Jeg hadde originalt 400, så satt ned til 200, men har ikke gjort noe annet med rammen enn det for jeg skal ha den original etter jeg har klokka cpu. Så er det noe å bry seg om? For jeg vet jeg klokker rammen samtidig som cpu, noe jeg ikke vil. Men det har vel ikke noe å si så lenge den ikke overstiger 400 som er originalt? Takk skal dere ha! EDIT: Jeg formulerte meg litt feil. Jeg tror den bare stresser den ene kjernen når jeg bruker OCCT, for det står at total cpu usage er på ca 98%, mens i oppgavebehandlingslinja (ctrl + alt + del) så står det 50%. Og hvis det er sånn vil det ikke bli utviklet like mye varme som om begge ville jobbet. Derfor vet jeg ikke hvor langt jeg kan presse cpu, siden den ikke blir like varm som om begge jobba. Endret 30. januar 2006 av Richard_87 Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 du må installere det en gang til slik at du har 2 programmer, så setterdu affinity på det ene programmet til cpu0 og på det andre til cpu1. da stresser du begge når du kjører 2 tester samtidig Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Ok, fant en fin guide her: http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=16446 Så nå kjører jeg 100% load. Men lurer fremdeles hva temp1, 2 og 3 er. Tror temp1 er cpu, men vet ikke hva de andre her EDIT: "HTT multi slik at HTT * HTT multi <= 1000". I BIOSen min har jeg ikke noe HTT Multi i det hele tatt, så aner ikke om den er under 1000. Er dette viktig? Endret 30. januar 2006 av Richard_87 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 temp 1-3 er nokk HDD,HK og GPU. Kanskje PSU og .. Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 temp 1-3 er nokk HDD,HK og GPU. Kanskje PSU og .. 5527072[/snapback] Javel, men hva måler dere CPU temp med da? For det er jo den tempen som er relevant for meg nå. Noen som vet noe om noe om dette: Det står i guiden "HTT multi slik at HTT * HTT multi <= 1000". Men i BIOSen min har jeg ikke noe HTT Multi i det hele tatt, så aner ikke om den er under 1000. Er dette viktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå