audun1 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hei. Har en tabell som heter side. Jeg skulle gjerne hatt et felt fra vær rad frem. Her er min kode: $host = "localhost"; $brukerid = "xxxxxx"; $passord = "xxxxxx"; $base = "xxxxxx"; mysql_connect($host, $brukerid, $passord) or die("Kunne ikke kople til database"); $connect = mysql_selectdb($base) or die("Kunne ikke finne database"); if (!$_GET['side']){ $velg = mysql_query("SELECT * FROM sider"); while($velg = mysql_fetch_array($velg)){ echo "<h1>Velg en side du vil redigere</h1><p>"; echo "<a href=\"rediger.php?side=$velg[side]\">$velg[overskrift]</a><br>"; } har prøvd mysql_fetch_assoc() også men uten lykke. Her er feilmeldingen. Velg en side du vil redigere Velkommen Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/pegrma/public_html/portal/admin/rediger.php on line 24 Velkommen er da den første i databasen så den får bare ut en virker det som. Takker for svar hvis dere skjønte denne dårlige forklaringen Lenke til kommentar
kimla Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 while($velg = mysql_fetch_array($velg)) Er mulig $velg blir definert som mysql_fetch_array istedenfor mysql_query("SELECT * FROM sider") siden du bruker den samme variabelen. Prøv med f. eks: while( $row = mysql_fetch_array( $velg ) ) eller lignende da Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Hummm det hadde jeg overhode ikke tenkt på.... Takker så meget, endret velg til velg1 så gikk det som smurt. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå