Gå til innhold

Gigabyte Hovekort noe bra? Socket 478

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde inntil nylig et Gigabyte 8IPE1000 Pro rev 2.0 (inntil jeg sølte vann på det, eller knuste NB - vet ikke :cry:) og det var et helt kurant kort det. Fungerte helt greit og overklokket like bra som Abit IC7 og Asus P4C800E-DeLuxe ([email protected]). Eneste jeg noensinne hadde trøbbel med var at pluggsensoren på det integrerte lydkortet detekterte feil, slik at når jeg plugget inn et par høytalere trodde kortet at det var en mikrofon, etc, men det var bare å overstyre sensoren og så var det problemet løst.

PS! Det er verdt å merke seg at begge de to andre kortene jeg nevner er bedre kort enn et GA 8IPE1000. Ikke bare er de basert på i875P og ikke i865PE (dvs ca 7-10% bedre minnebåndbredde), men de har også mer fleksibel BIOS, flere SATA-kontakter, RAID, etc. Jeg fikk nettopp et demobrukt Asus P4C800E DeLuxe fra Komplett til ca en tredjedel av nypris, og det vil jeg anbefale deg å prøve på også. Komplett har for tiden et eksemplar til kr 596,-: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120549&cks=PRL

Forøvrig bør du ikke bumpe en post etter bare to timer. Slikt er vanligvis et fy og smekk på lanken.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Uffda, husker ikke helt tiden på hvor lenge man bør vente :blush:

Men prøver å holde ut lengst mulig. Men sinnsykt bra forklart å sånn av deg. Vurderte det Asus kortet først. Men du fant demo til fantastisk pris. Tusen takk :D

Tror jeg kjøper det jeg, Takk skal du ha.

Edit: Må bare si dette. Ser nå hvor mye mere dette kortet har, å jeg skylder deg mye for å vise meg dette. Tusen takk nok en gang. Gleder seg til jeg får nytt hk. Så lenge de finner samme feil på testbenken :hmm:

Endret av Drunken_Master
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...