Gå til innhold

Hvordan funker Label Flash?

Jovi60

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Platene du leter etter er nok merket med "labelflash" akkurat som lightscribe er merket med lightscribe.

Jeg har enda ikke sett noen norske butikker som selger dem. Heller ei andre utenlandske butikker jeg har vært innom.

Dette er "straffen" du som bruker får fordi enkelte produsenter vil bruke teknologi som enda ikke er så utbredt som alternativet.

De eneste jeg vet om som fører labelflashplater er "fujifilm", og disse er av typen RITEKF1 (mediacode) som jeg ikke anser som så veldig bra plater.

Lenke til kommentar

Vedkommede i butikken var nok rimelig clueless på det området. Slike ting er det bare de ekte nerdene som holder seg oppdatert på :)

Se gjerne min test av benq1655 for å se hvordan dette funker. Det er riktignok lightscribe, men det er mer eller mindre samme prinsippet.

Ganske herlig feature egentlig. Tar lang tid, men gir et ok resultat uten at man trenger å bekymre seg over defekte plater, som ofte er tilfellet med printbare. Farger kan man jo se langt etter enda dog, men det sies at dem jobber med å få til det også.

Lenke til kommentar

Ingen aning .. neppe noe bra. Hvorfor vil du i det hele tatt prøve dette? Man trenger jo et spesielt skrivbart belegg for å i det hele tatt få noe som helst bilde.

Noe annet vil bare være å be om bråk. NEC er etter det jeg vet eneste brenner som støtter labelflash, mens det er ganske mange som støtter lightscribe.

Igjen er dette et fint eksempel på grådighet.. "vi vil ikke betale lisens, så vi lager vårt eget system som nesten er det samme, men som ikke er kompitablet med det andre"

Akkurat samme drittet vi hadde med dvd-r/dvd+r og nå snart HDDVD/bluray.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...