Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL 704/128 kbps nede på 300kbps......!!!!!!!!Hjelp

Anbefalte innlegg

Heisan..

Har et ADSL abb. fra Telenor på 704 kbps nedlast.

På en god dag kan jeg komme opp i 300 kbps.

Jeg har et Alcatel ADSL-modem og en SMC Barricade da jeg kjører hjemmenettverk.

Jeg har fått Telenor til å sjekke linjer og sentraler og "hele jæ... hopprennet", men jeg ligger fremdeles på maks 300 kbps selv om linjer og sentral og alt anet skulle tillate godt OVER 704 kbps.... Hva kan være feil???

Jeg har en noe tilårskommen Siemens PC type P3 500Mhz, med et 3Com 100/10 nettverskort.

Jeg skjønner "ikke en pøkk" her.... HELP!!!!!!!! I'm lost!!!! :sad:

[ Denne Melding var redigert av: Wikingen på 2002-09-14 15:37 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-14 16:33, Bitex skrev:

Må bare spørre et dumt spørsmål, du roter ikke med bits og bytes? 704kbit og 704kbyte er stor forskjell.

300 kilobyte på en 704 kilobits linje? Det går jo ikke. En byte er 8 bits. 300 kilobyte er derfor 2400 kilobit. En 704 kilobits linje klarer maks 88 kilobytes.

Lenke til kommentar

Heisan! I'm back!! (hørtes kjent ut... :smile: )

Etter 1 dag med diverse defrag. sletting av over 1 giga med unødige filer, diverse autofix på PcPitStop.com + noen nyttige tips fra diverse andre sider jeg har blitt tipset om, er hastigheten min nå oppe i et snitt på 550 kbps !! Ikke verst!! (nesten vaffal..)

Selv om det er et lite sprang opp til 704kbps som jeg abonnerer på, så hjelper det stadig.

MEN... Et par ting til lurer jeg på...

*Når jeg åpner ny side i IE 6.0, får jeg nesten uten unntak opp "Finner ikke siden" første gang jeg åpner den. Ett trykk på "oppdater", og "poff"... der er siden slik den skal.. hvorfor kommer den ikke med en gang??

*Når jeg har fått åpnet en ny side, så er det masse gif'er(knapper og overskrifter m.m.) og bilder som ikke vises med annet en en søt liten rød"x". Jeg trykker "Oppdater", og noen av de dukker opp, mens andre forsvinner igjen... Hvorfor er det slik??

*Videre har jeg sjekket såkalt cached og uncached speed på min ENE disk om er partisjonert til C: og D:. Hasigheten varierer mellom disse to partisjoneringene av en eller annen grunn...?

cached speed ligger i snitt på 59 Mbps og uncached speed på h.h.v. 1.15 Mbps og 1.31 Mbps. Jeg trodde disse skulle vært like???

*Tilslutt viser det seg at mitt noe beskjedne Skjermkort av typen ATI Rage 128 med 16 mb minne ikke helt henger med... Det er vel ikke egentlig spes. overrasskende, men at det skule ha noe å si på overføringshastigheten min, det forundrer meg litt...?

Noen som har noen tips og eller kommentarer her, så kom igjen!! :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Wikingen på 2002-09-15 23:05 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...