Ustedalen Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Tok i dag noen nye bilder, denne gang i RAW. Vet ikke helt om jeg likte RAW formater, for det var veldig mye styr med det. Men er det noen som har forslag til forbedringer på disse bildene, hadde det vært fint Lenke til kommentar
fudun Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hei, likte det siste. De to første ble litt mye mørkeblå snø for meg. Tror du kan gjøre litt med hvitbalansen blant annet. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Fine bilder. Siden du har bildene i RAW format så ville jeg ha eksperimentert litt med å bruke forskjellig eksponeringskompensasjon på forskjellige deler av bildene sånn at det blir litt flere detaljer i noen av de mørke områdene. Husk å bruke RAW+JPEG da slipper du å fikle med RAW hvis du er fornøyd med JPEG bildet. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Forslag: Det to første ble for store og litt intetsigende flater. Mangler et hovedmotiv. Du kunne evt tenkt på å plassere horisonten enten i nedre 1/3-del eller øvre. Ikke midt på bildet. På det siste har du brukt veien for å skape dybde og sola ble ganske pen, men synest likevel ikke det ble så veldig spennede. Også her kunne du mer fordel senket kamera. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Hei Ustedalen! Nydelige bilder, muligens de to første bildene er litt for blå eller mørke? Lurer på en annen ting, hvordan klarer du å fange solstrålene så bra på det siste bildet? Jeg har aldri lykkes med å fange solstråler. Har prøvd forskjellige moduser, men de blir enten borte eller meget svakt på mine bilder. Kan du vennligst oppgi hvilke innstillinger som er benyttet med overnevnte bilde? Anyways, keep up the nice work! Takk på forhånd! DevianX Endret 29. januar 2006 av DevianX Lenke til kommentar
123picture Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Fine vinterbilder dette her! Likte spesielt himmelen og skyene på bilde nr.1 Hvorfor er det egentlig så vanskelig med RAW? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå