Gå til innhold

Erstatter til GeForce 4600Ti? Har bare 250w PSU


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Dell Dimension 8200 med GeForce 4600Ti (AGPx4) og en 250 watts PSU. :no:

Skjermkortet mitt begynner å synge på siste verset nå. Viften har begynt å bråke mer, og spillene fryser ofte i flere sekunder... :thumbdown::cry:

 

Derfor lurer jeg på hva slags kort jeg kan kjøpe som erstatning? Finnes det i det hele tatt noen skjermkort av nyere dato som jeg kan kjøpe, men som likevel trives med min PSU? :roll:

 

Og virker AGPx8 kort på min AGPx4 slot?

 

 

 

 

Hilsen TheReverencer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for mange raske svar, dette forumet ruler :D

 

Her er et noen spørsmål til jeg kom på nå:

 

Kan jeg bare glemme å få et DX9 kort med den PSU'en jeg har?

 

Radeon 9250 sies å ha 64 bits memory controller. Er det bedre eller dårligere enn GeForce 4600Ti? Er 9250 modellen DX9?

 

Og vil min P4 2.4 ghz da bli en flaskehals?

Endret av TheReverencer
Lenke til kommentar
Jeg har Asus GF EN6600GTO, kjører det på 400w psu, og i starten da jeg fikk det, kom det opp en beskjed om at det ikke fikk nokk strøm. Så jeg måtte ta ut den ene DVD-brenneren, katodene i front panelet på pcen og diskettstasjonen^^

5519025[/snapback]

 

Tipper du glemte å putte i strømkabelen til grafikkkortet? For jeg kjørte det fint med den gamle PC'en min, som bare hadde 300W PSU, +en strømkrevende 3GHz P4 CPU. Og som sagt, en kompis kjører det ilag med en 250W PSU, samt 1 HD, 1 DVD-R, 1 CD-RW, 1 Audigy lydkort, nforce2 HK, 2x512MB DDR og AMD Athlon XP 3000+. Så tror det skal gå rimelig greit selv med svak PSU ;)

Lenke til kommentar
Takk for mange raske svar, dette forumet ruler  :D

 

Her er et noen spørsmål til jeg kom på nå:

 

Kan jeg bare glemme å få et DX9 kort med den PSU'en jeg har?

 

Radeon 9250 sies å ha 64 bits memory controller. Er det bedre eller dårligere enn GeForce 4600Ti? Er 9250 modellen DX9?

 

Og vil min P4 2.4 ghz da bli en flaskehals?

5517511[/snapback]

 

Radeon 9250 ligger på linje hastighetsmessig med et GeForce3 Ti200 rundt der. Eneste fordelen er at det har støtte for pixel shader 1.4, som vil f.eks få spill til å se litt bedre ut. Men frameraten vil ligge langt under GeForce4'n du har nå. Ikke gå for noe mindre enn et GeForce 6600 i min mening.

Lenke til kommentar
Ti4600 er faktisk er veldig bra kort, og jeg ville ikke ha kjøpt noe dårligere enn 9600XT - liten vits å kjøpe noe dårligere enn det man hadde fra før..

5519086[/snapback]

 

Enig, et FX5200 vil nesten være en nedgradering. Får støtte for DirectX 9, men det hjelper lite når kortet er for svakt til å dra nytte av det. Og på DX8 er nok 4600Ti raskere.

Lenke til kommentar
Jeg har Asus GF EN6600GTO, kjører det på 400w psu, og i starten da jeg fikk det, kom det opp en beskjed om at det ikke fikk nokk strøm. Så jeg måtte ta ut den ene DVD-brenneren, katodene i front panelet på pcen og diskettstasjonen^^

5519025[/snapback]

 

Tipper du glemte å putte i strømkabelen til grafikkkortet? For jeg kjørte det fint med den gamle PC'en min, som bare hadde 300W PSU, +en strømkrevende 3GHz P4 CPU. Og som sagt, en kompis kjører det ilag med en 250W PSU, samt 1 HD, 1 DVD-R, 1 CD-RW, 1 Audigy lydkort, nforce2 HK, 2x512MB DDR og AMD Athlon XP 3000+. Så tror det skal gå rimelig greit selv med svak PSU ;)

5519120[/snapback]

 

Hehe, nei. Jeg glemte ikke det.

Endret av Alexanderhagen
Lenke til kommentar

Et eldre F/S 270w microATX power dro fint ett Gainward 6800GT-GLH (AthlonXP Barton 2500+@3200+), var en nødløsning, men hadde ingen problemer, 3 stk Samsung 160gb disker var det å i den dunken hvis jeg ikke husker feil.

 

Men er PSU'en i klasse med Qtek (hvis det finnes noen som er like ille da...) så vil du nok slite seriøst.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...