sveini__ Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) noen som vet om det vil funke å forlenge en usb 2 kabel til 25 meter ved å kappe den i to og lodde ledninger i mellom hver ende av ledingen? eller er det ikke mulig å ha en usb kabel så lang? det jeg skal gjøre er å koble til et webkamera som er 25 meter fra pc'en, har dere noen forslag på hvordan det kan gjøres på andre måter så fyr løs... ps: er ikke sikker på om jeg postet denne på rett plass... Endret 29. januar 2006 av sveini__ Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 trådløs overføring, der det et alternativ ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Maks lengde på en usb kabel uten forsterker er 5 meter. Du må ha en usb repeater for å kunne bruke en så lang usbkabel. Lenke til kommentar
sveini__ Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 sansynligvis ikke siden det skal gjennom 1 murvegg og to trevegger... Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Satte opp et lite webcam i gangen, for og overvåke bikja mens vi var borte. Når jeg plugget inn usb kontakten, skjedde det ikke noe. kanskje det var pågrunn av at det var en kabel på 20m? at signalene ikke rakk fram? Hva for slags repeater og styr og ståk trenger jeg/vi da? [EDIT] jeg har usb 1.0. Men et annet problem, er at jeg skal trekke dette i 20mm rør, hvordan blir det da med repeater? [/EDIT] (tror dette er relevant til trådstarter sitt spørsmål...) Endret 29. januar 2006 av just-_-me Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Satte opp et lite webcam i gangen, for og overvåke bikja mens vi var borte.Når jeg plugget inn usb kontakten, skjedde det ikke noe. kanskje det var pågrunn av at det var en kabel på 20m? at signalene ikke rakk fram? Hva for slags repeater og styr og ståk trenger jeg/vi da? (tror dette er relevant til trådstarter sitt spørsmål...) 5518434[/snapback] du vil trenge 4 slike kabler: kabel men jeg vet de har en usb kabel med repeater på biltema til 150kr eller deromkring, den ser ikke like fin ut da... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Asus Wireless Router 54 Mbps 802.11g + Logitech QuickCam Pro 4000 er vel et bedre valg da ? om jeg har forstått det rett, så kan man koble webcam'et til routeren! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Asus-boksen vil nok være det mest fornuftige valget. På pakka til den forlengeren fra Komplett står det noe lignende (Possibility of USB cable up to 15 metres), dvs 3 slike forlengere. Etter det tror jeg rett og slett det ikke går. Lenke til kommentar
Nuhvok Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Biltema. http://www.biltema.no/products/product.asp...8&iItemId=98533 Clasern. http://www.clasohlson.no/shop/store/printp...+9%3A15%3A21+PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå