Samtron87 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg har et JVC GZ MG 50 videokamera som er et harddiskbasert videokamera. Men så har det seg slik, alt jeg tar opp blir grøttete, spesielt inne. Men så prøvd jeg å se det jeg hadde tatt opp på TV ved å koble kamera til med scart kontakt (rød,gull og hvit) og da er det mye bedre! Det er glatere og klarere! Det er jo sånn jeg vil ha det! Hva er galt, hvorfor er det så dårlig på PCen og ikke på TVen? For på PCen som sagt er det uklart og blast!? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Har vel noe med antall hertz på tv'n din og gjøre, såvidt jeg vet. Søk litt i forumet, så finner du vel noe informasjon vil jeg tro. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Kan være at du henter inn i et redigeringsprogram som degraderer kvaliteten, som f.eks Windows Movie Maker. Formatet som harddisk og DVD kamera lagrer i, egner seg uansett ikke til redigering, og kvaliteten kan bli degradert ved redigering pga. formatet det lagres i i utgangspunktet. Uansett egner heller ikke en pc-skjerm i redigeringsmodus seg til å bedømme kvaliteten på video. Når det mastres ut på DVD, eller til en datafil, kan det være at kvaliteten blir bedre igjen, evt. når du spiller av DVD'en på TV'n. For redigering og maks kvalitet, bruk mini-DV. Lenke til kommentar
Samtron87 Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Kan være at du henter inn i et redigeringsprogram som degraderer kvaliteten, som f.eks Windows Movie Maker. Formatet som harddisk og DVD kamera lagrer i, egner seg uansett ikke til redigering, og kvaliteten kan bli degradert ved redigering pga. formatet det lagres i i utgangspunktet. Uansett egner heller ikke en pc-skjerm i redigeringsmodus seg til å bedømme kvaliteten på video. Når det mastres ut på DVD, eller til en datafil, kan det være at kvaliteten blir bedre igjen, evt. når du spiller av DVD'en på TV'n. For redigering og maks kvalitet, bruk mini-DV. 5517935[/snapback] Men jeg har ikke brukt noe redigeringsprogram. Jeg spiller av video filene ved hjelp av power dvd og det er da det blir grøttete, men ikke på TVen. Har altså ikke redigert noe, bare prøvd å spille av!! Lenke til kommentar
avo Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Kan være at du henter inn i et redigeringsprogram som degraderer kvaliteten, som f.eks Windows Movie Maker. Formatet som harddisk og DVD kamera lagrer i, egner seg uansett ikke til redigering, og kvaliteten kan bli degradert ved redigering pga. formatet det lagres i i utgangspunktet. Uansett egner heller ikke en pc-skjerm i redigeringsmodus seg til å bedømme kvaliteten på video. Når det mastres ut på DVD, eller til en datafil, kan det være at kvaliteten blir bedre igjen, evt. når du spiller av DVD'en på TV'n. For redigering og maks kvalitet, bruk mini-DV. 5517935[/snapback] Men jeg har ikke brukt noe redigeringsprogram. Jeg spiller av video filene ved hjelp av power dvd og det er da det blir grøttete, men ikke på TVen. Har altså ikke redigert noe, bare prøvd å spille av!! 5518440[/snapback] Ikke utenkelig at PowerDVD sliter litt med å spille filene, men en annen mulighet er at du blir lurt av den lave oppløsningen på TVn i forhold til PCn. Videobildene er 720x576 punkter i oppløsning. Det ser greit ut på en TV, siden den er laget for denne oppløsningen.(om ikke du har en HD TV) PCn har vanligvis 1280x1024 elns, og du sitter så nær monitoren at det ser uskarpt ut siden videobildet ditt har langt lavere oppløsning en monitoren. Prøv å enten flytte deg til "tv-avstand" fra PC monitoren, eller å ikke vise bildet i fullscreen, men heller i orginal størrelse. Om det ser bra ut da har du forklaringen. /Arne Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg har et spørsmål angående noe Afseth sier tidligere i tråden. Videokvaliteten degraderes med Movie Maker? Jeg skal begynne å bruke dette programmet fordi det er det enkleste. Men hva er den beste kvaliteten? Pal høy standard? Blir kvaliteten degradert da i forhold til andre enkle redigeringsprogrammer? Lenke til kommentar
Jove Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Prøv å spill av filene i winamp, mediaplayer eller noe. Du kan prøve å gjøre om filene til *.mpg og se om det hjelper, om mediaplayer osv ikke vil spille av filene. Det er vel *.MOD-filer kameraet ditt lager? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå