eternal Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Har en 17" WS LCD/tv-combo drittskjerm fra Daewoo som ikke støtter DCC-informasjon (det som gir signal fra skjermkortet til skjermen hvilken oppløsning det skal kjøre). Derfor får jeg nå et problem; Når jeg stiller inn på 1280x768 oppløsning, som er WideScreen oppløsning, får jeg opp ett 4:3 format signal. Altså WS oppløsning "presset inn" på 1024x768 signal. Dette blir det dårlig bilde av når jeg må strekke det ut manuelt med fjernkontrollen. Men når jeg forsøker å kjøre 1024x768 (4:3), blir bildet automatisk strekt til WS format 1268x768, uten at det går an å stille tilbake. Her vises altså 16:9 oppløsningsignal som 4:3, og omvendt. Altså stikk motsatt av hva jeg ønsker. Dermed må jeg vel bytte dette om manuelt. Noen som vet hvordan det gjøres? Har hørt at hvis man bruker BNC kabler til CRT skjermer må man gjøre det samme pga mangel på DCC informasjon. Skjermkortet er et Sapphire 9800PRO 128mb. Endret 29. januar 2006 av eternal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå