Swafty Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hey Nå har det plaget meg i ca. 1 år at pcen bråker mye :!: Må bruke sånn gule ørepropper for at jeg skal kunne sove :!: Tror WD raptor disken min kan være en av årsakene til at pcen bråker. Tenkte og kjøpe noe sånt til den Zalman drevramme men jeg vet ikke om den passer så bra i CM Stacker kabinettet mitt? Har dere noen meninger eller andre forslag til og dempe lyden? Har også hørt mange klage på viften på hovedkortet. Jeg har disse delene: Cooler Master Stacker AMD 3500+ Boxed "Venice" Asus A8N-E Nforce4 Ultra Corsair TWINX1024-3200XL Sapphire Radeon X800XL Western Digital Raptor 74GB Seagate Barracuda 250GB x2 NEC 3540A Sony Diskettstasjon 1,44 MB MIST 500W Kopiert rett ut av profilen min Også lurte jeg på hva som er bra for å ta vekk støv fra kabinettet. Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Prøv å koble ut hd, og start maskinen for å sjekke. Det gjorde jeg med min, og det ble fullstendig lydløst. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Koble ifra eller stapp penn i vifter så finner du ut hva som bråker. Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Den HD rammen demper ikke lyden noe særlig. Er vel heller ment for å kjøle ned HD'en. Den enkleste måten å lyddempe en HD på, er med O-ringer Check it out Lenke til kommentar
Abbono Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Når du skal fjerne støv bruker du noe som heter støvsuger Neida, skal ikke tulle med deg. Regner med at du tenker på regngjøring av komponenter og forebygging av støv? I allefall når du skal fjerne møkk fra kjøleribber osv, er det ofte lurt å bruke q-tips. Når du skal forebygge støv kan det være en idee med støvfilter på vifter, åpninger i kabinett osv. Bare pass på at du ikke isolerer for mye luft. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Jeg brukte støvsuger nå til og ta vekk støv fra ledninger og fra gulvet på kabinettet. Jeg vet ikke åssen demper til harddisken jeg skal ha, fordi CM stacker er litt annerledes der med harddiskene... Så jeg har ikke så mye peiling. Jeg tenkte og ta ut ledningen av raptor harddisken. Men jeg var ikke helt sikker åssen av de 3 som var raptoren Å jeg vet ikke åssen ledning jeg skal ta ut. Raptor disken er systemdisken. Edit: Å fytti så mye støv. Sitter her og hoster og nyser :!: Men det er enda mye igjen som jeg ikke tør ta med støvsugeren. Endret 29. januar 2006 av Overdox Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Koble ifra eller stapp penn i vifter så finner du ut hva som bråker. 5517596[/snapback] Ikke bruk penn da du kan ødelegge vifta, ta en stor strips eller noe til å holde viftaen)med, jeg gjorde dette og fant min synder på hva som bråkte (PSUen) Lenke til kommentar
unwill Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Vet ikke om det er noe lurt, men jeg pleier å stoppe viftene i et par sekunder med fingeren Nå tar jeg ikke fingeren i bladene, men presser på midten / sentrum av viften og da stopper den som regel. Hos meg er det PSU viften som bråket selv om det er en 12 cm vifte som skulle være stille. Den bråker ikke hele tiden heller, nå er den helt stille, men plutselig kan den bestemme seg at den vil bråke og da er det bare å løpe vekk fra rommet. En ny Hiper er på vei i posten, håper den er bedre Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Vet ikke om det er noe lurt, men jeg pleier å stoppe viftene i et par sekunder med fingeren Nå tar jeg ikke fingeren i bladene, men presser på midten / sentrum av viften og da stopper den som regel. Hos meg er det PSU viften som bråket selv om det er en 12 cm vifte som skulle være stille. Den bråker ikke hele tiden heller, nå er den helt stille, men plutselig kan den bestemme seg at den vil bråke og da er det bare å løpe vekk fra rommet. En ny Hiper er på vei i posten, håper den er bedre 5518515[/snapback] Hvilken PSU har du nå? Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg skal kjøpe en av de nye til MiST, håper de er bra...! Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg har Mist 500 W. Den er lydløs, og kan anbefales! Mine samsung-hd høres ut som støvsugere i forhold Hvis du ikke vil stoppe viftene fysisk, så kan du jo bruke Speedfan til å stoppe viftene via software. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Da må du ha viftene i hovedkortet, de fleste her har viftestyring eller bruker strøm fra molex-plugg Lenke til kommentar
cfg Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 fjerning av støv = støvsuger! jeg bruker alltid støvsuger men en annen idè kan være å ta dataen ut av rommet om natta (eller skru den av!) Lenke til kommentar
kvase Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 her er en smørbrø liste over ting du kan bruke http://www.microplex.no/product.aspx?pid=CTVIBKIT1 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=4...GLL&mcat=15s351 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=MC14&mcat=c474 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...E12R2&mcat=c474 eventuelt slå til på dette gode tilbudet http://www.microplex.no/product.aspx?pid=-...SI450&mcat=c496 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå