Gå til innhold

radiator

Anbefalte innlegg

Sendte en mail til den eneste høgger'n jeg vet om i Kristiansand for å spørre etter en radiator. Fikk svar i dag at de hadde en del så jeg burde komme analogt opp til dem å sjekke hva jeg kan bruke. Pris ca 300kr. Hadde håpa litt billigere, men det er bedre enn microplex/3dfxcool osv, men hvordan er bilradiatorer i ytelse i forhold til de man kjøper hos 3dfxcool/microplex ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til http://www.overclockers.com, velg "water cooling" nederst i listen til vnstre. Trykk så på "11/14/01: Radiator Heat Dissipation Testing" for en dritbra artikkel med sammenligning av "heatercore" til bil og andre kjente PC-radiatorer.

Du trenger ikke en sånn diger bilradiator. Kjøp heller en sånn radiator som står i varmeapparatet i biler. Kalles for "heatercore". Jeg har en som jeg skal bruke senere, den måler 180x160x50mm. Perfekt for kasser! Den ligner veldig på den i artikkelen over.

sig05.gif

My stupid website

[ Denne Melding var redigert av: tahustvedt på 2001-12-04 15:56 ]

Lenke til kommentar

Regner med du har sjekka hos Bjarne Johansen på dalane, men du kan jo feks sjekke hos:

- Kjell's bilopphogging på evje, tlf 37930500

- Lillesand gjenvinning, tlf 37270655

- Bil og industriavfallsortering AS i Mandal, tlf 38268790

Og sist, men ikke minst:

- Tønnesland lastebildemontering i Finsland, tlf 38180192. Hehe.. Hadde nok ikke vært kjedelig med en lastebilradiator :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-05 17:39, tahustvedt skrev:

Har du funnet noe?

hehe, ting skjer ikke fort her i huset :smile: Har masse annet å gjør nå før jul. Har god tid på dette prosjektet ettersom jeg kun skal ha et billig, godt, og fungerende kjølesystem - som ikke skal monteres. Kanskje jeg skal selge det for samme sum som det koster å lage når jeg er ferdig, det finner jeg ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...