-Petter- Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Sponsorer: Hammar.no Sponser meg med en Kit og 2 Neonlys Vendur.no sponser meg med en 120mm grønn neonvifte Vi har fått en oppgave på skolen der vi kan lage hva vi vil bare det ikke vil koste så mye, jeg har derfor bestemt meg for å laga et Server-Tower i tre. Har ikke tenkt gjennom prosjektet så mye enda, men har funnet noen mål og bilder hvordan det skal se ut. Jeg vil bruke målene på kabinettet på bildet under her. Mål: Bredde : 376 mm Høyde : 583 mm Dybde : 580 mm Utstyr som skal kjøpes inn (Av skolen): Bryter, 12V, 20A, Ø12 hull, Rød 25kr stk. (4 stk) Sunbeam vifte, UV-reaktiv, Grønn, 120mm 85 kr stk (2 stk) Sunbeam vifte, LED, 4xGrønn 65kr stk (2 stk) Fortron/Source, 350W, 24 pins, S-ATA 375 kr (1 stk) Er ikke sikker på hvor mye skolen legger ut på prosjektet, men i alle tilfeller kutter jeg ned på noe eller betaler litt selv. Skal ha 4 stk av denne framme på kabinettet som en hjemmelaget viftestyring til å slå av og på viftene! Skal bruke denne strømforsyningen til å drive viftene når prosjektet skal stå til utstilling for lærere og elever. Strømforsyningen skal ikke brukes i noe server så det er sagt, når den bare er på 350W. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt HovedKort-holder til å montere inni kabinettet? Noen forslag til hva annet jeg kan gjøre, som er billig? Endret 23. februar 2006 av Bartman2k Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Noen så vet om et program jeg kan lage skisser av kabinettet med? Et som er enkelt å bruke... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 SketchUp er ganske enkelt å bruke! Les på www.sketchup.com .. Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Hva med Hovedkort-Holder da? Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt det? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=LLMBT&mcat=c158 Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Fåreslår at du tar en gammel psu til viftene da den skal vises ut.. så kjøper du heller noe annet for pengene til psu'n! Endret 29. januar 2006 av espennyh Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Fåreslår at du tar en gammel psu til viftene da den skal vises ut.. så kjøper du heller noe annet for pengene til psu'n! 5519520[/snapback] Hehe, ja kan jo egentlig kjøpa noe aent, har jo psu liggande hjemma.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 mhm, tror du må tenke litt økonomisk da det er skolen som skal betale gitt ;P prøv heller å plukke med noe annet stash! Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 ja det ska eg jør, men ska prøva å få noen sponsorar o Men må ha noen Sketchup tegningar Prøvte meg litt ut på programmet idag.. Sånn blei det : Detta e eg ikkje fornøyd me i det heila tatt, noen så vil laga noen bedre tegningar te meg? Lenke til kommentar
spyro Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg synes faktisk det var bra, og om du ikke blir fornøyd kan du jo tegne på papir. Lenke til kommentar
KentS Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Bartman må nesten få se dette kabinettet når det er ferdig, men tror du Turid blir noe spessielt fornøyd? eller komunen? Du får vell neppe bruke de gamle komponentene de som er nå er jo stygt , men vet du at du får lov? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 ohh.. må følge med her ja.. kan bli ganske fett stå på Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Bartman må nesten få se dette kabinettet når det er ferdig, men tror du Turid blir noe spessielt fornøyd? eller komunen? Du får vell neppe bruke de gamle komponentene de som er nå er jo stygt , men vet du at du får lov? 5669108[/snapback] Fatte ikkje heilt ka du snakke om eg Kent, asså.. Detta ska ikkje Skolen bruka.. Har fått lov av Turid å har begynt med det.. =) Men bilder har eg ikkje fått tatt :O Lenke til kommentar
KentS Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Har du d hima elle på skolen? Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Matrialene e på skolen xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå