Megnus Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Jeg skal bytte hoverdkort fra Dell 8400 til ett eller annet nytt for det er så kjedelig å se dere andre få så fine overklokkingsresultater og at jeg ikke kan klokke i det hele tatt Så hvilket chipsett burde jeg ha på det nye kortet? Har i925X nå og vurderer i925XE ,men det er jo ikke akkurat helt nytt lenger eller? Vurderte også Nforce4, men har hørt at den klokker ikke så bra. Jeg skal klokke min P4 530 3ghz til 4 ghz er målet Er også litt viktig at ikke prisen er sinnsyk... Hva sier dere? Endret 29. januar 2006 av Zuckron Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 ingen som har noen forslag til hk til meg? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Intel chipset er best når det gjelder overklokking. derfor ville jeg garantert valgt dette Endret 29. januar 2006 av haakie Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Men det har jo så dårlig chipset ? Lenke til kommentar
skongsli Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Intel chipset er best når det gjelder overklokking. derfor ville jeg garantert valgt dette 5519052[/snapback] Trådstarter skal ha HK til socket 775!! Dette er socket 478...... Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg skal bytte hoverdkort fra Dell 8400 til ett eller annet nytt for det er så kjedelig å se dere andre få så fine overklokkingsresultater og at jeg ikke kan klokke i det hele tatt Så hvilket chipsett burde jeg ha på det nye kortet? Har i925X nå og vurderer i925XE ,men det er jo ikke akkurat helt nytt lenger eller? Vurderte også Nforce4, men har hørt at den klokker ikke så bra. Jeg skal klokke min P4 530 3ghz til 4 ghz er målet Er også litt viktig at ikke prisen er sinnsyk... Hva sier dere? 5516560[/snapback] Kan noen svare meg på spørsmålene? Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 gå for 955X. Det gode kort. gjerne Asus sine kort. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Jo, men de er så dyre..... Tror heller jeg venter til vista har kommet ut og ser hvordan tilstanden er da... Får leve med 3ghz jeg Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 hva var budsjettet ditt? 266fsb burde være mulig på 945 brikkesettet. Dessuten finner man 955x kort demobrukt for ca 1500 hos komplett. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg har 4000kr jeg kan bruke nå for å si det slik... , men jeg tror heller jeg vil vente og invistere i noe litt dyrere når vista har kommet ut... Da kommer det helt sikkert nye brikksett som skal være optimalisert for dx10 og 64-bit Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Det kan vel være en god ide, vista kommer vel til høsten? Da er nok Conroe kommet og hele verden er "omvendt" Edit: Endret 3. februar 2006 av Npvk_X Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Og Corone er? Endret 3. februar 2006 av Zuckron Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Og Corone er? 5548017[/snapback] Siden du spørr så pent... Conroe er kodenavnet for Intels helt nye cpu som skal lanseres til sommeren/høsten.. Intel går vekk fra sine lange pipelines og høye frekvens og satser på en mer gylden middelvei..(netburst) Mange sier det er en blanding mellom Pentium M og Prescott... Men den er mye mer enn det, det er alså en helt ny cpu. De skal yte mildt sakt bra!..(har enda ikke sett noen ytelsestester, eller systemer som er demonstrert igang..) Jeg er litt tilbakeholden og vil ikke "hype opp" ytelsen men mange tror Intel igjen vil parkere Amd på ytelse, men kjenner vi intel rett vil det koste penger... Toppversjonen er vel en 3.33ghz conroe extreme edition med 1333mhz fsb etter hva ryktene sier... skal se om jeg finner noen linker.. Endret 3. februar 2006 av Npvk_X Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Ahhh den ja... har hørt noe om den før... Er det ikke slik at de fortsatt vil ha lange (tykke) pipelines men de vil bare bruke hele lengden i prosesser det er bra i.. Mens den vil bruke den korte biten i for eksempel spill? Hørtes uansett rått ut.. Men vet noen hva AMD har tenkt til å lansere med den nye AM2 sokkelen? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Asus sitt toppkort med i975X! Stoolman hadde god erfaring med det; bootet på -170 mot bare -80 på i955X Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Asus sitt toppkort med i975X! Stoolman hadde god erfaring med det; bootet på -170 mot bare -80 på i955X 5548657[/snapback] Som sagt så tror jeg jeg venter jeg 975X er beregnet for "dagens" operativsystem og hardware Men kommer det ny sokkel med den nye Intel prosessoren? Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Etter det jeg har sett kommer det ikke noen ny soket for conroe... men det er mulig man må ha nye brikkesett... det skal lanseres 965x senere i år det skal støtte de nye cpuene... Men om 975x støtter er ganske omdiskutert.. den som lever får se.. Anng 975x så var vel ikke stoolman helt fornøyd med fsb på dette, 955x kom høyere... Selv "har" jeg 975x(Inne til RMA.P5WD2-E-Premium ) og kommer neppe til å bytte det ut om det støtter conroe uten noen store mangler... Det kommer jo alltid noe nytt.. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Det hørtes jo i alle fall ganske greit ut.. Men hvordan er det for AMD delen? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg har gigabyte sitt 955x royal og det klokker veldig bra og et meget stabilt hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå