Gå til innhold

Hvilket chipsett burde jeg velge for å klokke P4?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte hoverdkort fra Dell 8400 til ett eller annet nytt for det er så kjedelig å se dere andre få så fine overklokkingsresultater og at jeg ikke kan klokke i det hele tatt :tease:

Så hvilket chipsett burde jeg ha på det nye kortet? Har i925X nå og vurderer i925XE ,men det er jo ikke akkurat helt nytt lenger eller? Vurderte også Nforce4, men har hørt at den klokker ikke så bra.

Jeg skal klokke min P4 530 3ghz til 4 ghz er målet ;)

Er også litt viktig at ikke prisen er sinnsyk...

Hva sier dere? :)

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal bytte hoverdkort fra Dell 8400 til ett eller annet nytt for det er så kjedelig å se dere andre få så fine overklokkingsresultater og at jeg ikke kan klokke i det hele tatt  :tease:

Så hvilket chipsett burde jeg ha på det nye kortet?  Har i925X nå og vurderer i925XE ,men det er jo ikke akkurat helt nytt lenger eller?  Vurderte også Nforce4, men har hørt at den klokker ikke så bra.

Jeg skal klokke min P4 530 3ghz til 4 ghz er målet ;) 

Er også litt viktig at ikke prisen er sinnsyk...

Hva sier dere?  :)

5516560[/snapback]

Kan noen svare meg på spørsmålene? :whistle:

Lenke til kommentar
Og Corone er?   :p

5548017[/snapback]

Siden du spørr så pent... :p

Conroe er kodenavnet for Intels helt nye cpu som skal lanseres til sommeren/høsten..

Intel går vekk fra sine lange pipelines og høye frekvens og satser på en mer gylden middelvei..(netburst)

Mange sier det er en blanding mellom Pentium M og Prescott...

Men den er mye mer enn det, det er alså en helt ny cpu.

De skal yte mildt sakt bra!..(har enda ikke sett noen ytelsestester, eller systemer som er demonstrert igang..)

Jeg er litt tilbakeholden og vil ikke "hype opp" ytelsen men mange tror Intel igjen vil parkere Amd på ytelse, men kjenner vi intel rett vil det koste penger... :p

Toppversjonen er vel en 3.33ghz conroe extreme edition med 1333mhz fsb etter hva ryktene sier...

skal se om jeg finner noen linker..

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

Ahhh den ja... har hørt noe om den før... Er det ikke slik at de fortsatt vil ha lange (tykke) pipelines men de vil bare bruke hele lengden i prosesser det er bra i.. Mens den vil bruke den korte biten i for eksempel spill? Hørtes uansett rått ut.. Men vet noen hva AMD har tenkt til å lansere med den nye AM2 sokkelen? :hmm:

Lenke til kommentar
Asus sitt toppkort med i975X! Stoolman hadde god erfaring med det; bootet på -170 mot bare -80 på i955X :p

5548657[/snapback]

Som sagt så tror jeg jeg venter jeg :yes: 975X er beregnet for "dagens" operativsystem og hardware ;) Men kommer det ny sokkel med den nye Intel prosessoren?

Lenke til kommentar

Etter det jeg har sett kommer det ikke noen ny soket for conroe... men det er mulig man må ha nye brikkesett... det skal lanseres 965x senere i år det skal støtte de nye cpuene... Men om 975x støtter er ganske omdiskutert.. den som lever får se..

;)

Anng 975x så var vel ikke stoolman helt fornøyd med fsb på dette, 955x kom høyere...

Selv "har" jeg 975x(Inne til RMA.P5WD2-E-Premium :thumbdown: ) og kommer neppe til å bytte det ut om det støtter conroe uten noen store mangler... Det kommer jo alltid noe nytt.. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...