syndromet Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Pcen min har vært oppe og gått et års tiid, men her om dagen tok jeg ut prosessoren for å rense viften. Når jeg satte ting på plass vil den ikke boote. Harddiscene surrer i et halvt sekund, før alt låser seg. Får ikke noe bilde på skjermen, og powerknappen fremme på kabinettet virker ikke. Har prøvd å cleare cmos. Spørsmålet mitt er egentlig: hvis man setter strøm på et hovedkort uten å ha koblet til noen komponenter, vil det da gi beep-koder? Hovedkortet mitt har sluttet å lage lyder i det hele tatt... Er det hovedkortet som er gåent? Er det da også store sjanser for at prosessoren er gåen? Lenke til kommentar
Bovve Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Mulig at der er CPU`en som er gåen, dette kan ha skjedd ved avmontering av Cpu viften. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 det er nok hovedkorte... det har skjedd meg 2 ganger og du får det på garantien hvis du har det Lenke til kommentar
syndromet Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 det er nok hovedkorte... det har skjedd meg 2 ganger og du får det på garantien hvis du har det 5516795[/snapback] Kjøpte delene på komplett, så jeg regner med at jeg har garanti gjennom dem. Hvordan funker dette? Tenkte jeg skulle teste cpu'en på en annen maskin med samme socket. Dersom cpu'en er ødelagt, kan jeg da ødelegge hovedkortet jeg tester den i? burde jeg teste cpuen fra den andre maskinen på mitt hovedkort, eller min cpu på den andre maskinens hovedkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå