Gå til innhold

Sigma 170-500 ?.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mm. Har en litt eldre versjon av den, som jeg kjøpte brukt. Selger sa han hadde brukt den på en 20D, men da jeg prøvde den på men gamle 350D virket den bare en av ti ganger. Måtte oppdatere en dings inni, hvilket kostet en tusenlapp. Iflg Sigmas verksted vil objektiver som er mer enn et par år gamle måtte oppdateres. Hvis du reinger verkstedet i Bergen (husker ikke hva det heter) kan de sjekke om det er nødvendig ut fra serienr.

Ellers er den helt grei. Ikke veldig skarp, men alternativene i originalmerket var temmelig dyrt. Blir jo en sinnsyk zoom med 1,6 cropfaktor. Jeg aner ikke om du har tenkt å kjøpe ny eller brukt, men dersom du vurderer brukt, så kan jeg sikkert sende et par eksempler. Men jeg aner ikke om de er helt relevante for de nye utgavene.

Uansett må du huske at det kreves temmelig mye lys ute for at det skal fungere bra. Å ta bilder av noe som beveger seg i skumring kan du bare glemme.

Med så lang brennvidde bør du ha stødig stativ, eller i det minste en ertepose e.l.

Jeg har ikke prøvd noen av konkurrentene i dette området, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Men jeg merker at jeg ikke bruker det så mye som jeg tenkte da jeg kjøpte det. Siden jeg har en 70-200 F4 L, lurer jeg innimellom litt på om jeg kanskje heller burde kjøpe en 1,4xkonverter i stedet.

Endret av jangul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...