Gå til innhold

temp på thunderbird 1400mhz?

Switters

Anbefalte innlegg

Hei,

Jobber på en gammel Athlon 1400mhz thunderbird i helga. Etter reformatering og innleggging av alle programmer, begynner den å pipe og vil ikke starte. Tar av siden på kabinettet og lar den stå litt. Da starter den, men går rett i BIOS der det står at den feilet pga. feil CPU-speed. Den satt seg selv ned til 1050mzh (100mhz fsb mot 133). Sjekket med Everest, og med døra av og rett etter start ligger tempen på 59 grader. Vet den har ligget på 63 grader før etter litt jobbing, men aner ingenting om hva den tåler. Er dette altfor høyt slik at jeg skal se etter en ny kjøler, eller er det andre grunner til at den klokker seg ned?? Noen gode forslag til kjøler til socket A? HK er ASUS A7V 266. i et q-tec kabinett (fy...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok å bytte kjøler likevel, den snurrer på 5500 o /min så den høres godt.... Men kan noen fortelle meg om dette er en høy temp for thunderbird, eller er de så varme. Når den er kald starter den på 43 grader, men stiger til rundt 60 i vanlig Windows-bruk med døra borte...

Lenke til kommentar

Problemet er jo at det virker som den blir for varm, da den throttlet ned og nektet å starte pga. varmen. Og det var uten noe som helst tung jobbing.... Vet ikke hvilken temperatur den kommer opp i under belastning. Får vel begynne med nu pasta og en rens.

Lenke til kommentar

Hadde selv en Thunderbird 1330 som jeg måtte underklokke til 1000mhz (100mhz fsb) fordi hovedkortet begynte å ule ved cpu temp på 70grader. Det var ikke mulig å slå av alarmen med den bios versjonen som var i orginalt, men da jeg hadde hatt maskina i et års tid lasta jeg ned flasha den nyeste biosversjonen og fikk slått av alarmen og klokka den opp til 1330 mhz igjen. Den funka utmerket selv om tempen var oppimot 77grader over lange perioder med spilling :D Så 70 grader er ikke noe prob ;)

Hadde forøvrig et Asus kort jeg og da, A7A266 mener jeg det var. Anbefaler å gå inn i bios for å prøve å disable alarmen på cpu temp (som sikkert er satt til 70 grader). Hvis det ikke går prøv å last ned den nyeste bios versjonen til kortet og prøv igjen. Kan nesten garantere deg at problemet bare er at hk`et struper farta når den når 70 grader som egentlig er unødvendig.

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...