Piaff Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 har en server, og har lyst til å lage en filserver som jeg kan dele ting på over nettet. hva trenger jeg 1. En datamaskin 2. Windows server OS? 3. Et domene kjøpe? 4. Bredbånd Lenke til kommentar
Magic Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 1. En datamaskin Ja, du trenger en datamaskin med harddiskkapasitet til filene du vil dele 2. Windows server OS? Ja, hvis du kjører windows, er det bare å laste ned en web-server applikasjon - søl på download.com "Web server" eller "File server" evt. "FTP server" for å finne freeware 3. Et domene kjøpe? Nei, du trenger ikke domene, da du har en IP-adresse fra ISPen din. Evt. kan du jo registrere et "domene" hos dyndns.org eller liknende 4. Bredbånd Ja, med god upload hastighet Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Finnes det en god guide her på HW der de lærer deg å sette opp en server? Jeg prøvde apatch men klarte ikke å sette det opp i et nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå