Peefy Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 jeg har ikke peiling på hva det betyr eller hvordan jeg kan fixe det, det kommer frem rett etter jeg har skrudd på maskinenen å sett ide driverene!!! NTLDR IS MISSING. PRESS CTRL ALT DEL TO RESTART [ Denne Melding var redigert av: Peefy på 2002-09-14 14:03 ] Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 dette vil si at der er noe galt med oppstart-filen til windows, bruker du win2k eller winXP? om du bruker win2k er det bare å installere windows oppå den gamle... :smile: har ikke prøvd med XP, men murlig du kan gjøre det samme der.. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Pang. Kan virke som om Windows-installasjonen din har gått heden. Enten det, eller så prøver maskina å boote på feil enhet. Vært inne i BIOS og sjekka boot-rekkefølgen? Lenke til kommentar
Peefy Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 Om det gr an å legge norske xp over engelske xp uten at det blir surr? Lenke til kommentar
Peefy Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 Papirpose: installasjonen gikk fint, det er en stund siden jeg installerte det, å booter fint gjør den og Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Prøvd å kjøre safe-modus, og alt det der? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Quote: Den 2002-09-14 14:09, Peefy skrev:Om det gr an å legge norske xp over engelske xp uten at det blir surr? tror ikke dette er noe og satse på nei. Lenke til kommentar
Peefy Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 Grr....Pcen kommer ikke til at den skal begynne å bote, NTLDR is missing komemr før det Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Dette tyder på at win ikke finner boot-partisjonen din. Hva gjorde du med IDE-enhetene dine da? La til en ny harddisk eller noe sånt? Innstallert nye IDE drivere kanskje? Forklar da :smile: Lenke til kommentar
Peefy Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 Alt ide er fint, men før det kommer "booting from cdrom" kommer derroret opp, så den får ikke mulighet til å bote Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Og da er boot rekkefølgen satt til CDROM først sant? Hvis den ikke kommer, så tyder jo det på at den ikke finner CDROM. Ville dobbeltsjekkt jumpere jeg og Pri Slave/Master, har gjort den feilen maange ganger... :wink: Lenke til kommentar
Peefy Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 ARG! Cdromen er først, men maskinen kommer ikke langt nok til at den kan begynne å bote, det er ikke noen bote mulighet sser det ut som hvis ikke noen av dere vet vordan jeg kan få den til å bote mens ide driverene leter, eller i biosen!!! Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 "Det er ikke noe bootmuligheter" ?? Hva mener du? Synes du forklarer litt umh, ullent her. Ide driverne leter?? Ikke vondt ment, men jeg skjønner ikke hva du mener. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 sett boot rekkefølgen til: 1.CD-ROM 2.Ingenting 3.Ingenting 4.Ingenting ... altså, *ikke* sett BIOS til å boote på HD. Så setter du inn windows CD'en og tar en repair install. Alternativt så tar du å kopierer ntldr fra en annen maskin til c: Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Fyrer du opp Win2k CDen i stasjonen kan du reparere partisjonen din. Husker ikke helt kommandoen men den burde kunne fixe ntldr.exe for deg. Google litt rundt å se hva du finner. <Alternativ: formater partisjon, installer, ghost...Hvis du har backups av viktige ting da :smile:> Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Jensen ISDN kort? Lenke til kommentar
walestr Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Hei Denne feilen fikk jeg da jeg instalerte win2k på raid disk med "vanlige IDE" disker på plass. Jeg tok ut disse og kjørte en nyinstalering og satte IDE diskene på plass etterpå. Roger [email protected] Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 den meldinga der har jeg sett alt for mange ganger, men, d jeg lurer på er om en diskett i diskettstasjonen kan utløse hele drittmeldinga? Lenke til kommentar
sof Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 ja, det kan den. Hvis det ikke er diskett i diskettstasjonen, boot på 2000 plata, velg repair, automatic og 2000 skal detektere hvilke filer som er skada/mangler og deretter legge de inn igjen fra cd. Lenke til kommentar
MaxPain Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 En diskett i diskettstasjonen utløser ofte den feilmeldingen ja :razz: Kan også prøve å lage en boot.ini disk da, formater den på en win2k maskin, og legg inn ntldr, ntdetect og boot.ini og lag 2 slike disketter, en med boot.ini som peker til partisjon 1 og en som peker til partisjon 2, så kan du jo se om det er den partisjonen det pekes på som er feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå