Gå til innhold

Lettkjørt Inspiron 1100

sdf123

Anbefalte innlegg

Hei

Kjæresten min har en Dell Inspiron 1100(intel celeron 2,4GHz,512mb ram). Jeg har mast utrolig mye på henne om å kjøpe en ny ultra portabel pc, men hun er egentlig fornøyd med den hun har. Bruker den til å skrive word dokumenter, chatte på msn, surfe og høre på musikk(mp3), kun det hun bruker den til. Da er mitt spørsmål, er det noe måte å få lagt inn windows på med minmalt med ekstra greier, slik at ting går litt kjappere? Syntes ting går veldig tregt på den, har formaterte den en god del ganger før og(3 ganegr i året ca)! Og viftene bråker ekstremt, så hun får ikke brukt den på skolen!

Flott om noen kunne gi noen tips! Ellers så håper jeg at innen 2006 så har hun skaffet seg en ultra portabel en=)

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest litt om at den pc`en der har varmeproblemer og at vifta derfor går veldig ofte. Har du prøvd å rense vifte/kjøler for å se om den kjøler bedre.

Anngående windows så burde ikke det gå så altfor tregt på den datan. Kanskje om den har en gammel 4200rpm`s disk at ting starter litt "tregere" enn på en stasjonær.

Ellers er det mange guider om å "strippe" ned windows litt for at mye kan gå litt raskere

Her er en liten guide om noen av prossesne du kan slå av for å kjøre windows raskere

http://www.dead-eye.net/WinXP%20Services.htm

Sitter selv med 18 prosseser her og har tilogmed Trend internet security 2k6 på:p

Endret av darkz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...