sixx Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Vi har fått en oppgave i gym som skal være ferdig til i morgen, men jeg er inbgen storentusiast på dette feltet. Oppgaven lyder slik: a) Definer begrepet treningsbelastning b) Nevn noen restitusjonsteknikker Jeg har ingen anelse om hva jeg skal skrive her...noen som kan komme med forslag osv? Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Pekepinner; a) Søk @ Google eller noget lignende. b) Aktiv hvile betyr at du bedriver lett aktivitet med de musklene som har vært utsatt for trening. Det kan for eksempel være rolig sykling i 15 min etter en hard beinøkt, eller lett tøying av de trente musklene. Hvis vi videreutvikler denne forståelsen av hvile/restitusjon så kan vi introdusere et ord som restitusjonsteknikker (for eksempel aktiv hvile). Med det mener vi ulike metoder/teknikker som kan forbedre og/eller akselerere restitusjonen. Hensikten med disse teknikkene er f.eks. å skape økt blodgjennomstrømning, bedre avspenning og bedre signaltransport generelt i muskulaturen. Trim.no Har dere ikke en gymbok? -Jar Endret 29. januar 2006 av Jarek Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 uh har du ikke en gymbok du kan slå opp i? tror min het ta sats Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Idrettslinja ftw! eh.. not? Men tipper treningslæreboka hadde vært grei her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå