Landa Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg lurer på om medfølgende vifter til P180 er stille? Burde de byttes ut til f.eks. PAPST-vifter? Det er plass til en "haug" av vifter i dette kabinettet, er det noen anbefalinger fra dere vedrørende bruk av disse? Målet mitt er å få det så stille som mulig uten å gjøre større operasjoner (f.eks. vannavkjøling). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Silen-X fra www.vendur.no er tingen om du vil ha stillegående vifter. Anbefalt lesning er SilentPCReview sin test av dette kabinettet: http://www.silentpcreview.com/article254-page1.html Kabinetter produserer ingen lyd forresten, unntatt i nedoverbakke og i fritt fall (dette avhenger mye på kabinettets aerodynamiske form). mvh Lenke til kommentar
Landa Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Kabinettet har en liten spoiler bak, så de har nok tenkt på aerodynamikken i fritt fall også. Lenke til kommentar
Landa Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Testen som det refereres til fjernet tok man ut orginale viftene. Da vil en tro at det er fordi de er dårlige.... Men, i konklusjonen på testen sier det at medfølgende vifter er meget stille. Ble ikke så mye smartere. Endret 30. januar 2006 av Landa Lenke til kommentar
2rb Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Testen som det refereres til fjernet tok man ut orginale viftene. Da vil en tro at det er fordi de er dårlige....(...) 5520976[/snapback] Bytter dei dei ikkje ut slik at alle kabinetter blir testa med samme type vifter då? Slik at dei får samme utgangspunkt? Eller er eg heilt på jordet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Husk at SilentPcReview er ekstreme når det kommer til stillhet. Jeg vil tro at for både meg og deg er medfølgende kabinettvifter i Antec P180 stille nok, men for SilentPC-gjengen er kun graven stille nok - og det bare såvidt. mvh Endret 2. februar 2006 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hvis du ikke er fonøyd med støy nivået er det bare å voltmode viftene dine, koble de om å få 5v eller 7v Lenke til kommentar
2rb Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Faktisk så er viftene som følger med sånne med 3 trinns valg for hastighet... Vil tru det blir litt vel sakte om du skal sette til 5 volt i tillegg... Har gåandes dette kabinettet med 2 av dei 3 medfølgande viftene, men kan ikkje uttala meg heilt om støynivåen pga ei skjermkort-vifte som ikkje har det heilt godt for tida... Skal tenka på å gi ein tilbakemelding om det når eg har fått gjort noko med det (kan ta si tid...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå