Glorfindel Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Er der noen her som har erfaring med Epson P-4000? Epson P-4000 Endret 29. januar 2006 av Glorfindel Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Den koster jo flesk, så den børe være bra. Tror det er en av de eneste som tilbyr visning av raw på skjermen. Lenke til kommentar
ChallengerV8 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg har P-2000 (som har mindre HD, men ellers lik). Valgte denne fremfor å kjøpe flere og større CF-kort. Bildekvaliteten på skjermen er fantastisk flott, og hastighet på visning bilde-til-bilde er ok, men zooming inn på bilder er meget tregt. Spesielt på store bildefiler (jeg bruker den på filer fra D2X). Man kan bare zoome inn på jpg-bilder ikke på rå-bilder. Hastighet på overføring fra kort til P2000 (P4000) er kjapp, og likeså overføring til PC fra P2000(P4000). Har ikke prøvd MP3 mulighetene, og bare delvis prøvd videoavspilling (må konverteres til et spesielt format). Det lille forsøket jeg prøvde på video, var konvertering av en DVD-plate til MPEG4. Ved avspilling var lyden ikke synkronisert med bildet, men jeg har ikke brukt tid til å finne ut hvorfor. Vet derimot at det har vært mange diskusjoner om hvordan dette skal gjøres (fra diverse forum). Ikke alle like vellykket. Kvalitetsfølelsen er meget god (ingen plastikkfølelse). Kjøpte ett ekstra batteri, men man kan overføre mange GB med data fra CF-kort før batteriskifte er nødvendig, så i praktisk daglig bruk for meg så har jeg ikke behøvd å skifte batteri i løpet av èn dag. Bortsett fra hastighet ved zooming, så er jeg meget godt fornøyd men min, og siden hovedbruken for meg er mellomlagring, så har jeg ikke angret på at jeg kjøpte. Pris er opp til hver enkelt, men jeg mener helt klart at den er verdt prisen (P2000 altså), og har ingen problemer med å anbefale den. Lenke til kommentar
Glorfindel Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Prisen er stiv, ja. Men jeg skal en tur til USA i sommer og der kommer den på rundt 5000. Skal da også handle D200 med linse. Besparelsen totalt er litt mer enn en flybilett... Endret 29. januar 2006 av Glorfindel Lenke til kommentar
Lasse1953 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Bladet Hjemme PC, nr 10/2005 testet multimediaspillere. Epson P-2000 kom godt ut der. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 "Luminous-landscape mannen" liker hvertfall P-2000 godt: http://www.luminous-landscape.com/reviews/...es/P-2000.shtml Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Feilpostet, flyttes -> Objektiver, filtre, blits og utstyr Lenke til kommentar
Glorfindel Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Takker for input. Det blir nok en P-4000 til sommeren, ja... Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hvorfor bruke mange tusen på Epson sin variant, Amitech har flere modeller med innebygd kortleser, om man kun skal bruke de som billedbank. Har dog ikke skjerm, så om det er et must så er epson greit. Amitech leverer med 40, 60, 80 og 100Gb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå